۲۲:۴۰ - یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

اعتکاف فرصتی برای اندیشیدن…

معاون تشکلهای مردمی ستاد احیاء شهرستان گفت: درمراسم معنوی اعتکاف می توان با کادرسازی جوانان نخبه را شناسائی و با ارتباط مستمر، آنها را برای انجام کارهای مسجد و امور فرهنگی پرورش داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“، به منظور هماهنگی در برگزاری مراسم اعتکاف روحانیون و رابطین اعتکاف شهرستان در اداره تبلیغات اسلامی با حجه الاسلام اسلامی رئیس ستاد اعتکاف شهرستان تشکیل جلسه دادند.

حجه الاسلام اسلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در این جلسه برنامه ریزی دقیق تر برای اجرای هرچه بهتر مراسم اعتکاف را مهمترین هدف تشکیل جلسه مطرح کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب و مراجع دیگر تاکید دارند که حداکثر استفاده از این ظرفیت فرهنگی ، معنوی در جهت رشد و بالندگی جوانان که بیشتر استقبال را دارند بشود.

وی در ادامه با استناد به آیاتی از قران کریم، مراحل سیر تکاملی انسان را برشمرد و گفت، اعتکاف بهترین فرصت برای این منظور است که می توان  با ذکر و فکر به حضرت حق (جل و علی ) تقرب جست .

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان، تفکر در خلقت آسمانها و زمین، یقین به بیهوده نبودن خلقت انسان، اندیشیدن در اختلاف شب و روز، ذکر خدا در همه احوال، فهمیدن و دانستن این مسئله که ثمره و نتیجه گناه و معصیت دوری انسان از خدا را به همراه دارد و جلب محبت خدا و اولیای کرامش برای کسب هدایت الهی را از جمله راههائی دانست که در مراسم اعتکاف بیشتر می شود بدان پرداخت .  

معاون تشکلهای مردمی ستاد احیاء شهرستان افزود: درمراسم معنوی اعتکاف می توان با کادرسازی جوانان نخبه را شناسائی و با ارتباط مستمر، آنها را برای انجام کارهای مسجد و امور فرهنگی پرورش داد.

وی تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد را راهکاری برای آسیب زدائی از فعالیتها دانست و گفت : با تشکیل این شوراها ، همه ما در مقابل آسیبها بیمه خواهیم شد چراکه ارزیابی و بررسی کارها و برخورد مناسب با آن از وظائف این شوراست، ضمن آنکه مشکلات اطراف مسجد هم در دستور کار قرار می گیرد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، اعزام سخنران به مراسم اعتکاف، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی، بازدید و سرکشی از مراسم و ارائه آمار به مسئولین ذیربط جهت برنامه ریزهای بعدی را از مهمترین وظائف ستاد اعتکاف دانست و آمادگی خود را برای هرگونه همفکری ، همکاری اعلام نمود.

حجه الاسلام اسلامی افزود: از مسئولین شهر ستان دعوت شده است که با حضور در مراسم اعتکاف به عنوان معتکف یا بازدید کننده ، موجبات تشویق و ترغیب همه عزیزان به حضور در این مراسم معنوی را فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.