۱۰:۳۱ - دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۲

هشدار

خطرات تکان دادن نوزاد

هميشه از سر کودک به شيوه مناسب مواظبت کنيد. به هر فردي که مي خواهد از کودک مراقبت کند، آموزش دهيد چگونه از سر کودک هنگام نگه داشتن، بازي کردن و جا به جا کردن وي مواظبت کند.

 mom-and-baby     هميشه از سر کودک به شيوه مناسب مواظبت کنيد. به هر فردي که مي خواهد از کودک مراقبت کند، آموزش دهيد چگونه از سر کودک هنگام نگه داشتن، بازي کردن و جا به جا کردن وي مواظبت کند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا به نقل از روزنامه خراسان ، تکان دادن شديد نوزاد براي آرام کردن وي، مي تواند آسيب هاي مغزي را در پي داشته باشد بدون اينکه نشانه ظاهري در وي مشاهده شود. چنانچه والدين يا پرستار به علت اصلي گريه مداوم نوزاد پي نبرند، ممکن است به سرعت وارد عمل شوند و تکان دادن نوزاد را آغاز کنند که اين امر سبب آسيب مغزي در نوزاد و در نتيجه باز ايستادن نوزاد از گريه مي شود.در اين زمينه شيرخواران زير 2 سال در معرض خطرند و آسيب پذيرترين آن ها نيز شامل نوزادان نارس، نوزادان کم وزن، نوزادان مبتلا به کوليک مفرط، نوزادان معلول، دوقلوها و فرزندخوانده ها هستند که البته پدران بيش از مادران در بروز اين آسيب ها نقش دارند. گريه تنها راهي است که کودک به وسيله آن مي تواند به ما بگويد به چيزي مانند غذا، تعويض کهنه يا بغل کردن نياز دارد. گريه صداي ناخوشايندي است و بايد هم باشد چرا که اگر خوشايند بود ناديده گرفته مي شد و به نيازهاي کودک پاسخ داده نمي شد. يک مادر بي تجربه وقتي نتواند گريه مداوم کودک را که گاهي ۳ تا ۴ ساعت طول مي کشد تحمل کند، عصباني مي شود و براي ساکت کردن وي اقدام به تکان دادن او مي کند که گاه ناخواسته به کودک آسيب وارد مي شود.

همچنین بخوانید:

One Response to “خطرات تکان دادن نوزاد”

  1. […] post خطرات تکان دادن نوزاد appeared first on سایت خبری شاهین […]

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.