۱۸:۴۰ - شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۲

دکتر قدیری ابیانه:

بدون مشارکت مردم هیچ مسئله‌ای حل نمی‌شود

عضو شورای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: در کار غیرمفید جزو بالاترین کشورها جهان هستیم اما در انجام دادن کار مفید جز پایین‌ترین‌ها محسوب می شویم.

    IMG_0002 

   عضو شورای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه تعطیلات مناسبتی و تعطیلات غیر مناسبتی در ایران فراوان است، گفت: در کار غیرمفید جزو بالاترین کشورها جهان هستیم اما در انجام دادن کار مفید جز پایین‌ترین‌ها محسوب می شویم.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، محمدحسن قدیری ابیانه در همایش اقتصاد مقاومتی استراتژی همه‌جانبه در فرهنگ‌سرای شهروند که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، اظهارداشت: بعضی از مسئولین و مردم ما در مورد درآمدهای نفتی دچار توهم‌اند که بعضی مواقع همین مردم ومسئولین صدها و هزاران برابر واقعیت در مورد درآمدهای نفتی تصور می‌کنند.

وی با بیان اینکه این توهم مسائل مختلفی در جامعه پدیده آورده است، افزود: همه به جای تلاش و کوشش وحرکت به سوی عوامل موفقیت همیشه دستشان به سمت دولت بلند می کنند و اظهار می کنند دولت باید معیشت،مسکن و نیازهای ما را تامین ‌کند درحالیکه در کشورهای دنیا مردم هستند که قسمتی از هزینه‌های می پردازند.

وی با بیان اینکه به همین دلیل مردم و مسئولین دچار نوعی توهم شده اند، ادامه داد: در راستای درآمدها نفتی وچه غیرنفتی توقعات چندین برابر امکانات و ظرفیت کشور هست و لذا هیچ دولتی نمی‌تواند این توقعات را برآورده کند و بسیاری از مشکلات کشور مثل تورم و بیکاری ناشی از این نگاه و باور غلط است.

وی با بیان اینکه تعطیلات در ایران علاوه بر تعطیلات مناسبتی و تعطیلات غیر مناسبتی فراوان است، گفت: در کار غیرمفید جزو بالاترین کشورهای جهان هستیم  اما در انجام دادن کار مفید جزو پایین‌ترین‌ها هستیم، در اسراف مثال زدنی هستیم و از نظر تنبلی اجتماعی بعد از کشور های عربی، ایرانیان قرار دارند که این موضوع نگران کننده است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه سال گذشته بیشترین پیش‌بینی از بودجه راجع به درآمدهای نفتی را داشتیم، گفت: نسبت به سال‌های گذشته این میزان بالاترین بوده که قرار شد به هر نفری حدود ۶۷ هزار تومان پرداخت شود اما این مبلغ محقق نشد.

 وی با بیان تصور میلیونی مردم از درآمد نفتی و فکر می‌کنند به ازای هر نفر میلیون‌ها تومان به آنها باید پرداخت شود، بیان داشت: این توهمات را باید رفع کرد ابتدا از همه باید مطالبه داشته باشیم و مطالباتمان باید بر طبق واقعیت‌ها باشد نه بر طبق توهمات زیرا توهمات را هیچ دولتی نمی‌تواند محقق کند.

وی با اشاره به سیاست‌های غلط موجود در ظرفیت‌های کلان کشور، اذعان داشت: من معتقدم ۱۵ الی ۲۰ درصد مشکلات مربوط به تحریم‌ها است، ۱۰ تا ۲۰ درصد به دلیل تصمیمات غلط دولت اما بقیه این مشکلات مربوط به  فرهنگ عمومی مردم است و تا این فرهنگ درست نشود هیچی چیزی درست نخواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه متاسفانه مسئولین ما هم دچار توهم‌اند، یادآور شد: اگر از بعضی از مسئولین سئوال شود درآمد نفت چقدر است یک تصور بالایی ویک رقم بزرگی ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه هم مردم نگاهشان به دولت‌هاست وهم دولت‌ نگاهش به مردم است، گفت: بدون مشارکت مردم هیچ مسئله‌ای حل نمی‌شود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه مردم در مسائل اقتصادی مطالبه گر هستند و این نوعی اشتباه بزرگ است، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور ما حماسی و جهادی نیست بلکه استراحتی است.

وی با بیان اینکه اگر به رفتارهای عمومی عمل نکنیم وضعیت از اینکه هست بدترخواهد شد و دچار بحران اقتصاد ریاضتی در کشور خواهیم شد، اظهار داشت: اگر ما به شعارهای اقتصادی مقام معظم رهبری عمل کنیم و به پرهیز از افراط همت مضاعف ورزیم، همچنین اگر به اقتصاد مقاومتی عمل می‌کردیم دشمن طمع تحریمی نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.