۰۸:۳۰ - دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

عضو شورای روستای حسن‌رباط خبر داد:

ششمین جشنواره انگور روستای حسن‌رباط

عضو شورای روستای حسن‌رباط گفت: ششمین جشنواره انگور روستای حسن‌رباط روز جمعه ۳۰ شهریورماه همراه با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

محمد امیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «شاهین پرس»؛ از برگزاری ششمین جشنواره انگور خبر داد و اظهار کرد: ششمین جشنواره انگور روستای حسن‌رباط روز جمعه ۳۰ شهریورماه با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان، معاون امور روستایی استانداری، نماینده شهرستان، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان برگزار می‌شود.

عضو شورای روستای حسن‌رباط اجرای نمایش، سرود و بازی‌های سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و محصولات و فرآورده‌های انگور را از برنامه‌های جنبی جشنواره نام برد و افزود: روستای نمونه گردشگری حسن‌رباط علاوه بر تولیدات کشاورزی و دامی دارای ظرفیت‌های زیاد گردشگری است که عرضه و معرفی این تولیدات و ظرفیت‌های گردشگری برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار و حمایت از روستائیان از اهداف برگزاری جشنواره انگور حسن‌رباط است.

وی با بیان اینکه ۹۵ هکتار از اراضی و باغات روستای حسن‌رباط زیر کشت انگور قرار دارد خاطرنشان کرد: باغ ۸ هزارجریبی انگور دهیاری روستا در روز جشنواره افتتاح می‌شود.

امیری با اشاره به پنجمین جشنواره انگور که در سال ۹۸ با استقبال حدود ۱۰ هزار نفری برگزار شد گفت: به علت شیوع بیماری کرونا چند سال وقفه ایجاد شد که الحمدلله امسال ششمین جشنواره برگزار می‌شود و انتظار است با استقبال چشمگیر گردشگران روبرو شود.

روستای حسن‌رباط از توابع شهرستان شاهین‌شهر و میمه واقع در جنوب و ابتدای دشت موته بخش میمه، یک هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت دارد و دارای مناطق گردشگری و تاریخی همچون تپه قلعه میل، قلعه حاجی‌ها قنات سه‌گانه سفلا، علیا و قنات میل، قلعه کهنه و حمام خزینه‌ای است.

شیره انگور، کشمش و آبغوره از مهم‌ترین فراورده‌های انگور و کالجوش، اشکنه، آش کشک، آش قارا و تَرَک حلوا نیز از غذاهای سنتی و محلی این روستای نمونه گردشگری است که مراحل تهیه آنها در غرفه‌های نمایشگاه ششمین جشنواره بوم‌گردی و انگور روستای حسن‌رباط اجرا می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.