۱۰:۲۵ - چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

راه نجات چیست و دیپلماسی اسلامی چگونه است؟

اسلام رحمانی یا اسلام محمدی!

در شرایطی که از شرق تا غرب جهان ایران عزیز را با انواع و اقسام روشها تهدید و تحریم می کنند از جیبوتی زیر پونز در نقشه گرفته تا مالدیوی که باید میکروسکوپ آن را در نقش یافت رابطه دیپلماتیک! خود را با کشور بزرگ ما قطع می کنند و آمریکای جهان خوار که هر روز تحریم جدیدی بر علیه ملت ایران وضع می کند، اینگونه لبخند ها و پیام های گوناگون از نوروز تا رمضان به این گونه کشورها چه معنی دارد؟

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ تک بعدی نگریستن به اسلام آفت بزرگ و عظیمی بوده است که متاسفانه در سالیان اخیر گریبان گیر امت اسلامی شده است و ضربات سنگینی هم به چهره مسلمانان  وارد کرده است و عده ای در داخل گروه های مسلمان هم با خط گیری فکری از انگلیس خبیث و آمریکا با تفکر اسلام آمریکایی و تمسک به آیات متشابه در قرآن کریم به دنبال معرفی اسلام تک بعدی و خشن هستند که این اسلام فقط دستور به سر بریدن و قتل و تجاوز به مردم را داده است.

برای این طیف اصولا سنت رسول خدا و محکمات قرآن مجید هیچگاه محلی از اعراب نداشته است! چرا که «اولی الامر» آنها امریکاست و مفسر قرآن آنها هم باید از جانب امریکا  انجام شود و اسلام امریکایی هم اسلامیست که فقط به ظاهر کار دارد نه به باطن!

اما در دیگر سو افرادی با همان نگاه تک بعدی به اسلام به دنبال رونمایی از اسلامی خالی از محکمات قرآنی، سنت و حاکمیت عقل هستند و به نوعی اسلام را دینی که فکر ندارد و فقط لبخند می زند معرفی کنند، تا در نتیجه به اسم اسلام رحمانی حاکمیت تفکر لیبرالی را بر جهان اسلام حاکم کنند و در آینده فقط ظاهری از اسلام باقی بماند و در باطن هیچ رنگ بویی از اسلام ناب محمدی نباشد.

اما اسلام نه آن اسلام خشن است که داعش و و وهابیت آنرا ترویج می کنند و با تمسک به آیات متشابه قرآنی همه را تکفیر می کنند و فقط به دنبال ترویج قتل و تجاوز هستند که داعش و وهابیون شاید عذرشان موجه باشد.

چرا که نه سواد دینی دارند نه جایگاه دین و مقتضیات زمان را درک میکنند و حتی قرآن را هم تفسیر به رای می کنند مشکل از طیفی است  که مروج اسلام رحمانی هستند و متاسفانه پیروی از سنت پیامبر را ادعا دارند و هم لباس دین بر تن دارند و با تمسک  آیات متشابه در قرآن مانند «وَ ما اَرْسَلْناکَ اِلاَّ رَحْمَهً لِلْعالَمینَ» (و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده ایم ) (سوره انبیا آیه ۱۰۷) و نادیده گرفتن دیگر آیات در قرآن مانند« اشداء علی الکفار»  (آیه ۲۹ سوره فتح) بدنبال تقویت اسلام لیبرالی هستند تا با امثال شیطان برزگی همچون آمریکا هم بتوانند مذاکره کنند.

اگر از این مقدمه بگذریم و خارج از بحث های علمی و فقهی به موضوع نگاه کنیم و با نگاه حافظ منافع کشور عزیز و پر افتخار جمهوری اسلامی ایران به موضوع بنگریم باز هم اینگونه ادبیات و با تاکید بر کلماتی از موضع ضعف و تسلیم مانند «اسلام رحمانی» و امثال ذلک  پارادوکسی بزرگ در  افکار عمومی ایجاد می کند و در شرایطی که از شرق تا غرب جهان ایران عزیز را با انواع و اقسام روشها تهدید و تحریم می کنند از جیبوتی زیر پونز در نقشه گرفته تا مالدیوی که باید با میکرسکوپ آن را در نقش یافت رابطه دیپلماتیک! خود را با کشور بزرگ ما قطع می کنند و آمریکای جهان خوار که هر روز تحریم جدیدی بر علیه ملت ایران وضع می کند، اینگونه لبخند ها و پیام های گوناگون از نوروز تا رمضان به این گونه کشورها چه معنی دارد؟

آری دولت مردان سرزمین ما از رئیس جمهور تا تیم دیپلماسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گرفته تا علمای حوزه های علمیه باید به اسلام محمدی و سیره نبوی اعتماد کنند و باید راه سعادت امت را فقط اجرای اسلام ناب محمدی بدانند.

صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.