۱۱:۳۶ - یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

با احزاب در هفته ای که گذشت/ 59

اصلاح طلبان اصفهان در انشقاق؛ نکویی بی خبر از همه جا!/ یک فحاش نفر دوم لیست کشوری مدعیان ادب!

بررسی انشقاق جریان اصلاح طلب اصفهان، حضور علی مطهری به عنوان نفر دوم لیست کشوری جریان دوم خرداد و حواشی حضور کرباسچی در مرکز فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان تنها بخشی از ۵۹ امین بسته ی با احزاب صاحب نیوز است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ در حالی که اواخر هفته ی گذشته لیست نامزدهای اصلاح طلب شهر اصفهان برای حضور در انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی منتشر شد تنها چند روز کافی بود تا اولین واکنش های برخی جریان های اصلاح طلبی نسبت به ارائه ی این لیست ظاهر شد.

اصلاح طلبان اصفهان در انشقاق؛ نکویی بی خبر از همه جا!

علی اکبر ابرقویی نژاد رییس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه در اصفهان در واکنش به اعلام فهرست شورای اصلاح طلبان اصفهان گفت: شورای هماهنگی اصلاح طلبان اصفهان توافقش مبنی بر اعلام لیست قطعی ۵ نفره در ۲۲ بهمن را نادیده گرفت.

متن اعتراضی ابرقویی نژاد و تاکید بر نادیده گرفتن زمان اعلام لیست خبر از پشت پرده هایی دارد که احتمالا جلسات انتخاب منتخبان اصلاح طلبان را بدون حضور برخی از جریان های اصلاح طلب برگزار کرده اند وگرنه برای اصلاح طلبان انتشار لیست شب ۲۲ بهمن یا روز ۲۲ بهمن چه فرقی دارد که ابرقویی نژاد دست روی این نکته گذاشته است؟

اما در این بین قدرت الله نوروزی فرماندار اسبق اصفهان تلاش کرده اصلاح طلبان را به اتحاد دعوت کند و پدرانه (!) در واکنش به این حواشی گفته است: «… باید با همکاری و همراهی همه احزاب، نهادهای مردمی، جریانات سیاسی و دانشجویی، گروه های اجتماعی و اشخاص ذی نفوذ برای برگزاری انتخاباتی پرشور به میدان آمد.»

هر چند نوروزی تلاش کرده اصلاحات اصفهان را به وحدت دعوت کند اما از لابلای همین چند سطر پند پدرانه (!) می توان فهمید تحلیل ما از عدم حضور برخی جریان های اصلاح طلب در جلسه ی انتخاب نامزدهای این جریان درست است چرا که فرماندار اسبق اصفهان بر عبارت «خرد جمعی» تاکید می کند.

اما اوج انشقاق اصلاح طلبان اصفهان را می توان از بی خبری رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان فهمید.

علی رغم انتشار گسترده این نامه در رسانه های اجتماعی اصلاح طلبان و همچنین واکنش قدرت الله نوروزی به آن، سید علی نکویی اصل انتشار چنین نامه ای را تکذیب کرده است! وی تلویحا دلیل این تکذیب را ندیدن این نامه توسط شخص خودش می داند!

به هر حال انتظار تکذیب این نامه توسط ابرقویی نژاد نیز وجود دارد اما نامه ی نورورزی در پاسخ به این حواشی، راه را برای هر گونه تکذیب های کذایی بعدی بسته است!

توصیه ی صاحب نیوز و همه ی اصول گرایان به رسانه های اصلاحات آن است که به جای تلاش برای اختلاف و تفرقه افکنی میان جریان اصول گرایی به فکر وحدت بین خودشان باشند! هر چند چنین انتظاری از مدعیان دروغین اخلاق انتظاری بیهوده است! تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

در مقابل از جبهه ی اصول گرایان خبرهای خوبی از «نهضت انصراف به نفع اتحاد» به گوش می رسد.

سید مجید عاملیان کاندیدای منتخب دور نخست انتخابات مجمع اصولگرایان اصفهان به دلیل عدم قرارگیری در فهرست نهایی اصولگرایان، با هدف ایجاد وحدت از حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف داد.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر لزوم وحدت میان اصولگرایان تصریح کرد: معتقدم هرکاری نقاط ضعف و قوت خود را دارد اما در وحدت میان اصولگرایان اصفهان نقاط قوت بیشتر از نقاط ضعف است و در مجموع اتفاقی که افتاده خوب است و دارای نقاط قوت زیادی است.

حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد عضو شورای عالی مجمع اصول گرایان اصفهان نیز در مورد این نهضت گفت: نامزدها در صورتی که داوطلبانه قصد انصراف از انتخابات را داشته باشند، می توانند از پیشنهاد های اعضای مجمع بهره برند اما مجمع اجباری نداشته و در زمان باقی مانده نیز اقدامی انجام نمی دهد.

حداد عادل در نشست خبری: شعار اصولگرایان در انتخابات معیشت، امنیت و پیشرفت است

دومین نشست خبری غلامعلی حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان هفته گذشته برگزار شد.

حداد عادل در این نشست گفت: کارگروهی که مسئول تنظیم فهرست بود قبل از اینکه اسامی مشخص شود معیارهایی را برای تعیین نامزدها تصویب کرد که این معیارها عبارت است از شایستگی، صلاحیت، کارآمدی، تخصص، مقبولیت، تجربه و نوآوری بود. وی افزود: شعار اصولگرایان در این انتخابات «معیشت، امنیت و پیشرفت» است و این سه مفهوم ظرفیت این را دارد که مقاصد ما را در مجلس دهم در بر بگیرد.

مرعشی: مطهری نفر دوم لیست اصلاح‌طلبان است

سید حسین مرعشی عضو شوراى عالى سیاستگذارى ائتلاف اصلاح طلبان امروز با از انتشار فهرست اصلاح طلبان با سرلیستی محمد رضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری این جریان خبر داد و گفت: على مطهرى نیز نفر دوم لیست اصلاح طلبان است.

مرعشى افزود: لیست اصلاح طلبان با عنوان «ائتلاف ٩٢؛ گام دوم» منتشر می‌شود و متشکل از ۸ خانم و ٢٢ آقا خواهد بود.

این در حالی است که علی مطهری پیش از این در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر ائتلاف اصلاح طلبان،‌ اعتدالیون و صدای ملت با یکدیگر، ضمن تکذیب این خبر تصریح کرده بود که «صدای ملت با هیچ گروه اصلاح‌طلب یا اصولگرا ائتلاف نکرده است.»

صاحب نیوز: علی مطهری همان فرد فحاشی است که در جلسه ی علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به کوچک زاده وی را «کوچکوف» خواند و در ادامه به او گفت: «خفه شو! بتمرگ! مرتیکه پیفیوز!»

حال چه شده که چنین فردی نفر دوم لیست مدعیان ادب و «زنده باد مخالف من» شده است؟! برای شنیدن صحبت های مطهری خطاب به کوچک زاده اینجا را گوش کنید.

انتشار لیست احتمالی حامیان دولت در انتخابات خبرگان استان تهران

هفته گذشته لیست احتمالی حامیان دولت در انتخابات خبرگان در تهران منتشر شد. در این لیست علاوه بر حسن روحانی، نام افرادی چون علی اکبر هاشمی رفسنجانی محمدعلی موحدی کرمانی، غلامرضا مصباحی مقدم، قربانعلی دری نجف آبادی، محمدصادق حائری شیرازی و محمد امامی کاشانی دیده می شود.

عارف: قهر نمی کنیم/عقد اخوت مردم سالاری و اراده ملت

هفته گذشته اجتماع جوانان اصلاح‌طلب با عنوان “جوانان، انقلاب و انتخابات” برگزار شد.

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در این مراسم گفت: قهر و کنار کشیدن در قاموس اصلاح‌طلبی نیست و ما به هیچ‌وجه نمی‌توانیم قهر کنیم و اگر اصلاح‌طلبان در مقاطعی قهر کردند، متوجه شدند که اشتباه بزرگ و راهبردی انجام داده‌اند و دیگر نباید این کار صورت گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با اشاره به تعیین کاندیداهای اصلاح‌طلب افزود: ما برای نخستین بار شاخص‌هایی را برای تعیین کاندیداها مشخص کرده‌ایم و برای فعالیت‌های اجرایی سقف ۵۰ امتیاز و به جوان بودن کاندیدا ۵۰ امتیاز داده‌ایم.

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری نیز با انتقاد از دولت یازدهم به علت عدم توجه به جوانان گفت: افراد ناشناخته می‌توانند در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان قرار گیرند.

وی تاکید کرد: من در اینجا عقد اخوت حزب مردم‌سالاری و حزب اراده ملت را اعلام می‌کنم.

آرمان «عباس عبدی» را از اردوگاه اصلاح‌طلبان اخراج کرد

روزنامه آرمان، نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، هفته گذشته پس از یادداشت انتقادی اخیر عباس عبدی به اظهارات هاشمی رفسنجانی، ضمن انتشار گزارشی انتقادی علیه عباس عبدی و سایر منتقدان اصلاح‌طلب نسبت به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی، رسماً عبدی را از اردوگاه اصلاحات اخراج کرده است.

روزنامه آرمان نوشته است: این روزها اخباری از خودانتقادی در اردوگاه اصلاح‌طلبی به گوش می‌رسد؛ اصلاح‌طلبانی که در گذر زمان به هر دلیلی راه خود را از اصلاح‌طلبان واقعی جدا کردند و به مسیری رفتند که در آن هجمه به جریان اصلاح‌طلبی یک تکلیف محسوب می‌شود.

از جمله این اصلاح‌طلبانی که شاید دیگر نتوان از برخی جهات، نام اصلاح‌طلب بر آنها نهاد عباس عبدی باشد.

عارف در حاشیه همایش حزب اسلامی کار: فریب کرباسچی را نخورید

هفته گذشته همایش جوانان حزب اسلامی کار نیز برگزار شد.

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران و در واکنش به اظهارات غلامحسین کرباسچی که گفته بود از عارف اسنادی دارد که نباید وی سرلیست اصلاح‌طلبان باشد، اظهار داشت: این حرف‌ها شیطنت است و نباید فریب عده‌ای را بخورید.

رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان درباره لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: در این زمینه در حال دنبال کردن راهبرد ائتلاف هستیم و چنانچه به نتیجه برسیم، از گروه ائتلافی که حزب اعتدال و توسعه است، حتماً در لیستمان حضور خواهند داشت.

این صحبت های عارف در حالی است که فاطمه راکعی فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که “با توجه به اینکه یکی از شعارهای اصلاح طلبان مبارزه با فساد اقتصادی است، چرا شخصی مثل کرباسچی که سابقه فساد اقتصادی دارد باید در مرکز فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان فعالیت کند؟” گفت: من فکر می کنم این سوال باید از آقای عارف پرسیده شود؛ چرا که بنده خیلی در خصوص کسانی که روی لیست ها حرف می زنند یا ساپورت مالی می کنند اطلاعی ندارم.

وی افزود: این موضوع حتما باید از آقای عارف پرسیده شود و آقای عارف یا می گویند که این موضوع صحیح نیست و یا اینکه باید پاسخ بدهند

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.