۰۲:۵۹ - پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲

امنیت در سایه اقتدار پلیس

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه :هفته نیروی انتظامی فرصتی است جهت افزایش تعاملات پلیس با مردم .

13920717

 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه :هفته نیروی انتظامی فرصتی است جهت افزایش  تعاملات پلیس با مردم .

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا،  سرهنگ بلفکه که بمناسبت فرا رسیدن هفته ناجا با اصحاب رسانه در شاهین شهر نشست خبری برگزار کرده بود اظهار داشت : اقتدار پلیس تنها در سایه مردمداری ، روز آمدی و قانون مداری قابل توصیف است و این نیرو وظیفه دارد با روز آمدی ، فضا را برای مدیریت منظم ، مقتدر و مدرن مهیا سازد .

سرهنگ بلفکه آنگاه به عملکرد یکساله سازمان تخت امر پرداخت و رضایتمندی 82 درصدی مردم از پلیس را مؤید توفیق این عملکرد عنوان کرد .

وی کاهش جرایم و افزایش بازده عملیاتی نیروی انتظامی را در گرو توسعه آموزشها ، دانش محوری و استفاده از تکنولوژی های به روز پلیس در این مجموعه دانست .

سرهنگ بلفکه اضافه نمود : در ششماه ابتدای امسال و بر اثر مساعی دستگاه قضایی و پلیس انتظامی هیچ حرم سازمان یافته ای در شهرستان بوقوع نپیوست و کلیه سرقت های خشن توسط پلیس انتظامی کشف و خنثی شده است .

وی افزود : در ماه گذشته 180 کیلو انواع مواد مخدر در محورهای مواصلاتی منتهی به شاهین شهر از قاچاقچیان کشف و ضبط و عاملین به دست قانون سپرده شدند .

وی همچنین رشد 30 درصدی کشف ادوات ماهواره را موکول به این حقیقت دانست که به اعتقاد پلیس ، ماهواره دروازه جرایم اخلاقی و بخشی از جنگ نرم دشمن علیه ارزشهای انسانی و انقلابی جامعه است .

سرهنگ بلفکه ، بخش دیگر این مصاحبه را به عملکرد پلیس در ایجاد سامانه های حفاظت اخلاقی و حفظ کرامت اجتماعی اختصاص داد . به گفته ایشان : در این راستا علاوه بر طرحهای مشارکتی و بمنظور تقویت نظام تهذیب اجتماعی ، این نیرو بصورت اختصاصی نیز در مواردی ورود کرده و ضمن دادن انذارهای اخلاقی به صاحبان کسب و کار ، به سایر ابزارهای کنترلی از قبیل تعلیق پروانه و پلمپ این اماکن اقدام کرده است .

فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت : پلیس راهور این مجموعه نیز با تأسی به دستورالعمل ها ، مقید به تهیه طرح بهینه شده ای در کنترل حوادث رانندگی و امنیت جاده ای گردید و براساس آن در سه محور : اصلاح زیر ساختها ، نصب علائم در مبادی حادثه ساز و تشدید برخورد با رانندگان متخلف بطور جدی وارد عمل شده است .

سرهنگ بلفکه اضافه نمود : در سایه این تدابیر میزان جرایم این بخش با کاهش 30 درصدی مواجه گردیده است .

وی تاکید کرد : در برخورد با پدیده های غیر عرفی از قبیل سگ گردانی ، دوچرخه سواری بانوان در معابر عمومی و موتورسواران متخلف و حادثه ساز اقدامات مضاعفی صورت گرفته و این عوارض بکلی کنترل شده است .

سرهنگ بلفکه دستگیری توزیع کنندگان خردپای مواد مخدر و هدایت معتادین به مراکز بازپروری را از دیگر اقدامات ناجا در شهرستان قلمداد کرد و از خانواده های شاهین شهری برای کمک به رفع این معضل درخواست همکاری نمود .

وی همچنین اقدامات پیشگیرانه در جرایم اجتماعی را امری مهم تلقی کرد و افزود : سعی میکنیم با اطلاع رسانی بموقع و برپایی همایش ها و برگزاری نشست با دانش آموزان ، نوجوان و جوانان و ارائه آموزش به کارمندان ادارات به افزایش آگاهی عمومی کمک نمائیم . وی اضافه کرد : در هر موردی که لازم باشد آماده ارائه همکاری هستیم .

سرهنگ بلفکه ، اهم چالش امنیتی موجود شهرستان در بخش انتظامی را به عواملی چون مهاجرپذیری و قرار داشتن شهرستان در مسیر ترانزیتی کشور و توسعه حاشیه نشینی مرتبط دانست و عنوان کرد : در هر حال برای این چالشها ، راهکارهای علمی تدبیر شده است .

سرهنگ بلفکه همچنین با اشاره به تعاملات مردم و دستگاه پلیس یادآور شد : شخصاً در روزهای پنجشنیه اول و آخر ماه در محل کیوسک راهور واقع در سه راه فردوسی آماده ملاقات با مردم و پاسخگوی سئوالات شهروندان خواهم بود .

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان در پایان افزود : بمناسبت گرامیداشت هفته ناجا موافقت شد کلیه وسایط نقلیه توقیفی با رعایت ضوابط به صاحبانشان مسترد گردد با این تعهد که در احترام به مقررات کوتاهی نکنند .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.