۰۸:۳۲ - دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

شهداء با کارنامه قبولی به محضر الهی شتافتند

یاد شهیدان، یادبود ارزش‌های انسانی است و گرامیداشت یاد آنان، تجلیل از برترین خصال بشری است. امروز، همه وام‌دار خون پاک و رشادت کسانی هستیم که با اقتدا به حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع)، راه شهادت در پیش گرفتند و از آرمان‌هایشان دفاع کردند.

به گزارش شاهین پرس؛ گمنامی تنها برای شهرت پرستان درد آور است وگرنه همه اجر‌ها در گمنامیست، محکمه خون شهداء محکمه عدلیست، که ما را در آن به محاکمه می‌کشند.

* آنچه باید به آن افتخار کرد «رسم شهادت» است

رهبر معظم انقلاب 25 مرداد سال 1368 در خصوص جایگاه شهادت فرمودند: ابهت و اقتدار معنوی نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران در برابر چشم قدرتهای بزرگ جهانی از همین شهادت ها فاش می شود، آنچه که ما باید افتخار کنیم رسم شهادت و سنت الهی مرگ در راه خداست که در نظام اسلامی احیا گردید.

اسفند را ماه شهدا می دانند چرا که مزین به نام سرداران نامداری از جمله شهید حاج حسین خرازی، شهید حاج ابراهیم همت، شهید حاج امینی، شهیدان باکری و برونسی و ستوده و سپاسی و کریمی و بسیاری دیگر از شهدای نامدار است که با چشم پوشی بر آرزوهای پدر و مادر و زن و فرزند خود برای دفاع از کیان کشور و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در این ماه به شهادت رسیده اند مرور اسامی، زندگینامه، وصایا و نحوه شهادت این غیورمردان نام‌آور ایران زمین گویی چکیده ای از رزم‌آوری همه رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس را در ذهن متبادر می کند. در تقویم رسمی کشور نیز 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز بزرگداشت شهدا هم نامگذاری شده است.

نام گذاری ۲۲ اسفند به نام «روز بزرگداشت شهدا»، فرصت ارزنده و گرانقدری است برای یادآوری رمز جاری ماندن یاد و نام شهدای والامقام، آن الگوهای ایثار و استقامت، شجاعت و شهامت و پاسداران حریم ولایت و همچنین تبیین و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت برای رسیدن به این تفکّر مهم که ما امنیّت، آزادی، استقلال و اقتدار و عزّت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامی پیشرفت ها و داشته هایمان در این سال‌ها همه و همه را مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهیدان والامقام و فداکاری ایثارگران سرافراز و صبر و وفای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستیم و باید همواره قدردان و شاکر این عزیزان باشیم.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست 27 بهمن سال 93 فرمودند: بزرگداشت شهدا برای آینده‌ این کشور، حیاتی و ضروری است و من عقیده‌ راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهدا است.

بر همین اساس گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان وارسته و آشنایی نسل جوان با ایثارگری‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس از ضروریات امروز جامعه است. یاد شهیدان، یادبود ارزش‌های انسانی است و گرامیداشت یاد آنان، تجلیل از برترین خصال بشری است. امروز، همه وام‌دار خون پاک و رشادت کسانی هستیم که با اقتدا به حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع)، راه شهادت در پیش گرفتند و از آرمان‌هایشان دفاع کردند.

* شهدا با کارنامه قبولی به محضر الهی شتافتند

آری شهدا در شرایط آن زمان به تکلیف خود عمل کرده و روسفید شدند و با کارنامه قبولی به محضر الهی شتافتند اما آیا ما نسل امروزی در برابر خون شهدا تکلیف و وظیفه ای داریم یا نه؟ اصلا پیام کسانی که در روزگاری که رژیم بعث عراق با همکاری و پشتیبانی بیش از 70 کشور جهان علیه ما حمله نظامی کرده بودند و شب و روز بمب و موشک و انواع سلاح های متعارف و غیرمتعارف را بر سر ما می ریختند، جوانان نورسته ای با شوق رسیدن به آرزوهای بیشمار بودند به همه آن آرزوها پشت پا زده و مردانه در برابر دژخیمان سینه سپر کردند را می دانیم؟ برای نسل ما و روزگار ما چه پیامی داشته اند؟ اصلا فکر کرده ایم که اگر شهدا امروز بودند و حمله ناجوانمردانه و همه جانبه و جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان قسم خورده اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را می دیدند چه کاری انجام می دادند؟ آیا مثل برخی ها دست روی دست می گذاشتند؟ یا دچار شک و تردید و دو دلی در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی می شدند؟ یا برای حفظ پست و میز و مقام خود خود را به ندیدن و نشنیدن مصلحتی می زدند؟

* کاری که دشمنان انقلاب با همراهی زباله های جمهوری اسلامی کرد

قطعا خیر همانگونه که در آن زمان درست ترین اقدام یعنی ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن تا بن دندان مسلح را انتخاب کرده و انجام دادند امروز هم اگر بودند هراسی از جنگ ترکیبی و همه جانبه دشمنان با همراهی زباله های جمهوری اسلامی نداشتند و ذره‌ای عقب نشینی نمی کردند تا دشمن به قدری پیش روی کند که وارد خانه حتی قشر مذهبی و بعضا انقلابی ما شود و جامعه جمهوری اسلامی را وادار به استحاله فرهنگی و دینی کند، با امپراطوری رسانه ای و انواع دروغ های پرتکرار و شبهه پراکنی ذهن جوانان و نوجوانان ما را به اندازه ای از اصول و اعتقادات منحرف کند که چشم خود را بر روی همه داشته و دستاوردهای انقلاب اسلامی ببندد و براحتی هموطن خود را به طرز فجیعی به شهادت برساند و در جایگاه قاتل مجازات شود.

امروز 22 اسفند 1401 است و متاسفانه مسئولان و متولیان فرهنگی شهرستان شاهین شهر و میمه برای بزرگداشت یاد و نام شهدا هیچ برنامه ای ندارند نهایت یک دیدار مختصر چند نفره مسئولان با خانواده شهدا تنها برنامه این روز در شهری که همواره یکی از خطوط مقدم و اصلی دشمن در جنگ شناختی است می باشد جنگی که دسته دسته کودک و نوجوان و جوان ما قربانی آن می شوند آثار آن به وضوح در پشت بام منازل و کوچه و خیابان های شهر دیده می شود، در مدارس دیده می شود، در بازار دیده می شود.

این یعنی امروز جوانان رشیدی همچون سلیمانی، کاظمی، خرازی و همت و باکری ها و شهدای مدافع حرم که نام هر کدام از آنها لرزه بر اندام داعشیان می انداخت نداریم که در برابر گلوله های بی امان دشمن سینه سپر کرده و از ناموس اسلام و قرآن و وطن جانانه دفاع کند و در این راه جان و آبروی خود را فدا کند. مگر نفرمودند یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور را بیمه می کند چرا از ادامه راه شهدا ترس و ابا داریم؟

چرا برنامه فرهنگی موثری حداقل برای این روز پیش بینی نشده البته از اداره بنیاد شهید شهرستان که بیش از 6 ماه است رئیس ندارد و کارمندان آن دچار رخوت شده اند انتظاری نیست اما این باعث نمی شود دیگر متولیان فرهنگی شهر شانه از بار مسئولیت خالی کنند.

انتهای پیام/ خیراتی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.