۱۰:۳۸ - سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵

تنش آفرینی فرهنگی تاکتیک جدید دولت/ استعفای جنتی حاشیه سازی برای فریب افکار عمومی است

باید در میان صفوف مردم نفاق‌افکنی کنند. هنگامی که نمی خواهند از خیانتFATF عدول کنند، باید از اعتراض علمای اسلام در مقابل ابتذالی که وزارت فرهنگ به راه انداخته، برای تحریف افکار عمومی و مشغول کردن رسانه‌ها سوء استفاده کنند، این موارد، ساده‌ترین کار برای فریب افکار عمومی است که با حاشیه سازی‌های سطحی و به کارگیری ترفندهای سیاسی مبتذل اجرا می شود.

به گزارش شاهین پرس؛ معاون وزیر ارشاد دولت دهم در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، درباره استعفای علی جنتی  اظهار کرد: استقلال شخصی دولتمردان در هر دولتی می تواند نتایج قابل قبولی داشته باشد، ولی متاسفانه افراد حاضر در دولت یازدهم استقلال شخصی یا سازمانی ندارند، چرا که تبعیت از سیاست های مردان پشت پرده این دولت، استقلال سازمانی  و شخصی دولتمردان را منتفی کرده است.

وی با بیان اینکه عدم استقلال فکری و اتخاذ تصمیمات تحمیل شده و خلاف مصالح مملکت بر دولت در امور اقتصادی، سیاسی، بین المللی و حتی فرهنگی، دولت یازدهم را مسلوب الاراده نشان می دهد، گفت: مخالفت ها از بیرون و تضادهای درونی در تصمیم گیری ها  توسط شخص رئیس جمهور و برخی از وزرا به منظور تأمین خواسته های باند کارگزاران و رئیس آنان، کاملاً ملموس و مشهود است.

رامین تصریح کرد: از همان ابتدای کار دولت یازدهم، در محافل مختلفی گفته شده بود که ریاست جمهوری روحانی مرهون اعتبار شخص هاشمی رفسنجانی است و روحانی باید از منویات هاشمی تبعیت کند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت دهم عنوان کرد: در عرصه فرهنگ و هنر نیز علی جنتی بیش از سه دهه از معتمدان شخصی و خانوادگی  هاشمی و از عناصر مرتبط با کارگزاران سازندگی بوده است.

وی یادآور شد: به نظر می رسد، علی جنتی  در حقیقت با تحرکات و تصمیمات خود به دنبال تنش آفرینی در میان قشرهای مختلف جامعه است، دو قطبی کردن جامعه به بهانه های مختلف از جمله مسائل فرهنگی و اجتماعی، بخشی از سیاستگذاری ها و برنامه هاست.

رامین ادامه داد: ظاهراً هدف پشت پرده فرهنگی دولت یازدهم این است که فضای دو قطبی چنان شکل بگیرد که یک قطب جامعه حامی تفریح، تفرج، عیش و نوش، رقص و آواز بشود و قطب دیگر هم به عنوان دشمن تفریحات سالم، مخالف هنر، ضد فرهنگ و دشمن آزادی‌های مشروع شهروندان معرفی بشود و این سیاست فریبکارانه، خلاف تدبیر و امید و رفتاری خیانت آلود به امنیت و مصلحت مملکت است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت دهم در توضیح دلایل مطرح شدن استعفای علی جنتی از سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:  ایجاد برخی حاشیه‌سازی‌های سطحی از سوی دولت، فریب  افکار و تحریف اذهان عمومی است؛ مطرح شدن استعفای علی جنتی پس از جریان کنسرت ها در قم،  می تواند خدعه ای علیه افکار عمومی باشد.

وی اضافه کرد: هنگامی که قرار است مردم  محقق نشدن «قول های برجام» را فراموش کنند، دولتمردان علیه روحانیت فضاسازی کرده و ذهن ملت را از واقعیات منصرف می کنند و هنگامی که دولتیان حقوق‌های نجومی نفرت انگیز را اصلاح و جبران نمی کنند، باید در میان صفوف مردم نفاق‌افکنی کنند؛ هنگامی که نمی خواهند از خیانتFATF  عدول کنند، باید از اعتراض علمای اسلام در مقابل ابتذالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به راه انداخته، برای تحریف افکار عمومی و مشغول کردن رسانه‌ها سوء استفاده کنند، این موارد، ساده‌ترین کار برای فریب افکار عمومی است که با حاشیه سازی‌های سطحی و به کارگیری ترفندهای سیاسی مبتذل اجرا می شود.

وی گفت: برگزاری کنسرتی با آن وضعیت، آن هم در قم، قطعاً یک عمل «ندانسته» و اتفاقی نبوده؛ بلکه به نظر بنده، برنامه ریزی برای خروج یک سیاستمدار از مسئولیت فرهنگی، برای ممانعت از افشای دیگر تخلفاتش است، چنین سیاستمداری خوب می داند که چه می کند، او  زیرکانه عملکرد پنهان خود و دولت متبوعش را در ورای تخلفات آشکار و تحریک آمیز پنهان می کند.

رامین افزود:  این فرافکنی، گریز از مسئولیت و بی تعهدی نسبت به مأموریتی است که به مدت سه سال و اندی از سوی نظام متقبل شده است، چه کسی باید جبران این خسارات تحمیل شده بر فرهنگ اسلامی ایران را برعهده بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.