۰۸:۲۱ - دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

کارشناس مسائل سیاسی:

سکوت کنندگان در برابر حقوق‌های نجومی، جایگاه اجتماعی خود را درخطر می‌بینند

سکوت راهکاری است که برخی از افراد و گروها برای تبدیل تهدید در خطر بودن جایگاه اجتماعی خود از سوی مردم به فرصت برگزیده‌اند.

به گزارش شاهین پرس؛ کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون سکوت برخی از افراد و گروه‌ها در قبال مطالبه عمومی مردم مبنی بر مقابله با دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی همچون علی مطهری که پیش از این در برابر هر تبعیض اجتماعی موضع گیری می کردند، اظهار کرد: سکوت چنین افرادی نشأت‌گرفته از آن است که این مبحث مقابله با حقوق نجومی بگیر بزرگ‌ترین پاشنه آشیل  و ضعف آنها است.

محمدعلی کریمیان با بیان اینکه بر این اساس، این افراد و گروه‌ها پایگاه اجتماعی خود را درخطر می‌بینند، گفت: به همین دلیل چند تاکتیک را در مقابل  با مطالبه عمومی مردم برای حقوق نجومی بگیران طراحی کرده‌اند، یکی از این تاکتیک‌ها، سکوت است که با این سکوت پاسخی نداده باشند که باعث افزایش مشکلات و بهانه سازی ها شود.

وی تصریح کرد: راهی دیگر که درصدد انجام آن هستند، پرت کردن دلیل مشکل به زمان گذشته  و دولت قبل است و قصد دارند بیان کنند چنین مشکلاتی چون حقوق‌های نجومی و فسادهای مالی مربوط به گذشته است و مربوط به دولت فعلی نیست.

این کارشناس ادامه داد: این افراد و گروه‌ها تلاش می‌کنند که توپ را در زمین دیگران انداخته و به‌نوعی فساد را به‌صورت گسترده  و ریشه‌ای در تمامی ارگان‌ها و نهادها جلوه دهند و به این شکل  از این نقطه ضعف بزرگ خود رهایی یابند و بتوانند این تهدید را تبدیل به فرصت کنند.

کریمیان در توضیح اینکه آیا در بحث حقوق  های نجومی به خوبی مطالبه گری صورت گرفته است، افزود: دامن برخی از افرادی که خود پیگیر مسائل مربوط به حقوق‌های نجومی هستند، به این جریان آلوده است.

وی تأکید کرد: مطالبه گری پیرامون دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی اثر وضعی خوبی در جامعه دارد، افزایش آگاهی و قدرت مطالبه گری مردم از جمله حسنات این حرکت است، دومین اثر خوب این وضعیت، ممانعت از نهادینه شدن فسادهای مالی و غارت بیت‌المال است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: اگر این مطالبه گری اجتماعی انجام و به صحنه جامعه کشیده نمی‌شد و شفاف‌سازی صورت نمی‌گرفت، باعث افزایش چشمگیر این فساد می‌شد.

وی تاکید کرد: مقابله با فساد مالی باعث اطمینان بخشی مردم می‌شود.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.