۲۲:۴۱ - یکشنبه ۰۶ تیر ۱۳۹۵

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجی؛

آسوشیتدپرس: آیت‌الله خامنه‌ای اقدام حکومت بحرین در برابر شیخ عیسی قاسم را حماقت خواند/ یدعوت آهارونت: رهبر ایران آل خلیفه را مورد سرزنش قرار داد

فرمایشات رهبری در مورد بحرین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی از جمله نیویورک تایمز، واشنگتن پست، گاردین، یدعوت آهارونت، آسوشیتدپرس، رادیو آزادی اروپا، استارت تریبون، ایندین اکسپرس و … داشت.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا از جمله خانواده شهدای هفتم تیر و خانواده‌هایی از شهدای مدافع حرم تأکید کردند که گروه‌های تروریستی تکفیری، تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیستند و هر فرد مسلمانی را که همراه انقلاب اسلامی و دشمن امریکا باشد، هدف قرار می‌دهند. ایشان همچنین به قضایای بحرین اشاره کردند و گفتند: در بحرین نیز موضوع، شیعه و سنی نیست بلکه اصل ماجرا حاکمیت جائرانه یک اقلیت مستکبر خودخواه بر یک اکثریت گسترده است.

فرمایشات رهبری در مورد بحرین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی از جمله نیویورک تایمز، واشنگتن پست، گاردین، یدعوت آهارونت، آسوشیتدپرس، رادیو آزادی اروپا، استارت تریبون، ایندین اکسپرس و … داشت.

در این میان خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی با این عنوان که «آیت‌الله خامنه‌ای اقدام حکومت بحرین در برابر شیخ عیسی قاسم را حماقت خواند» نوشت: در پی سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعه به جرم تأمین منافع خارجی، اعتراضات وسیعی در میان جوامع شیعه به وجود آمد و همگی خواستار برقراری حقوق بشر در بحرین شدند.

در همین حال، رهبر ایران با اعلام از میان برداشته شدن شیخ قاسم به عنوان مانع اقدامات تند مردم بحرین اعلام داشت که با این اقدام نسنجیده آل خلیفه اکنون جوانان حماسی و پرشور بحرین بدون هیچ مانعی در مقابل حکومت قرار می‌گیرند.

در همین سو، رسانه صهیونیستی یدعوت آهارونت با بازتاب سخنان رهبری در مطلبی با این عنوان که «رهبر ایران رفتار آل خلیفه را مورد سرزنش قرار داد» نوشت: رهبر عالی ایران تعرض به شیخ عیسی قاسم توسط دولت بحرین را حماقت و بلاهت خواند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای همچنین اظهار داشتند که شیخ عیسی قاسم یک فرد میانه‌رو و با ملاحظه بود که مردم بحرین را از حرکات تند و مسلحانه منع می‌کرد، اما اکنون مانع از مقابل مردم انقلابی بحرین برداشته شده است.

منبع:دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.