آیا شرکتهای اینترنتی سر شما کلاه میگذارند؟
با دسترسی روزافزون کاربران به اینترنت و گسترش شرکتهای اینترنتی، همزمان نارضایتی کاربران از ارائۀ خدمات این شرکتها افزایش مییابد.
برای اینکه چنین لحظهای را تجربه نکنید حتماً راهکارهایی وجود دارد. معمولاً “سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی” که بر عملکرد این شرکتها نظارت دارد هر سال عملکرد این شرکتها را رتبهبندی میکند. این رتبهبندی بر اساس شاخصهای ارزیابی شامل تعرفه، کیفیت، پشتیبانی، توافقنامه سطح خدمات (SLA)، شبکه فروش و تمرکز بر نظرسنجی از کاربران انجام شده است.
بنابراین پیش از اقدام به خرید از هر کدام از سرویسدهندگان خدمات میتوانید سایقۀ آنها را بررسی کنید و یا از تجربیات دیگران استفاده کنید. نکتهای که در این رابطه به شما کمک میکند نظرات کاربران مختلفی است که از شرکتهای مختلف اینترنتی خرید کردهاند. با یک جستوجوی کوتاه در اینترنت میتوانید به این نظرات دسترسی پیدا کنید.
البته ممکن است همیشه ایراد ار شرکتهای اینترنتی نباشد. و اختلال در اینترنت شما دلایل دیگری داشته باشد؛ اول اینکه ممکن است شخص یا اشخاص دیگری در حال استفاده از اینترنت شما باشند که باعث افت سرعت آن شده باشد. برای اینکه مطمئن شوید فقط خودتان هستید که به پسورد اینترنتتان دسترسی دارید نه کس دیگری میتوانید به ترتیبی که اینجا توضیح داده شده عمل کنید تا اطمینان حاصل کنید.
دوم اینکه ميليون ها كاربر براي استفاده هاي گوناگون خود از اينترنت از سرويس هاي adsl و يا وايمكس استفاده مي كنند. تعدي كاربران از طرفي ممكن است باعث كاهش سرعت ساير مشتركين شود كه به همين علت در برخي موارد شاهد سرعت پايين هنگام بارگذاري صفحات مي شويم.
بنابراین دومین کاری که میتوانید بکنید این است که سرعت واقعی اینترنت خود را بسنجید. برای این کار نیز میتوانید طبق توضیحاتی کهاینجا داده شده است عمل کنید.