۱۶:۳۱ - سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

ضرورت تداوم انقلابی گری

به طور قطع، کسانی که به دنبال پایان دادن به حرکت‌های انقلابی در ایران هستند، اگر آگاهانه این چنین کنند، نه‌تنها خادم ملت و اسلام نبوده، بلکه به اسلام، مسلمین و ملت خود خیانت کرده‌اند؛ خیانتی که خسارت‌های سنگین و جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ دکتر جوانی/ عده‌ای انقلاب را پایان‌یافته تلقی کرده و به دنبال عرفی‌سازی حکومت و هضم شدن در نظام بین‌الملل و جامعه جهانی با شعار جهانی شدن هستند. این عده معتقدند، دوران انقلابی‌گری تمام شده و عقلانیت حکم می‌کند برای پیشرفت، با جامعه جهانی همراه شویم.

در ادبیات این افراد که برگرفته از توصیه‌های بیرونی است، پافشاری بر شعارهای انقلابی به معنای افراط‌گرایی و تندروی است که این منش با میانه‌روی و اعتدال سازگاری نداشته و مانع بزرگی بر سر راه حلّ مشکلات کشور و مردم، به‌ویژه در حوزه اقتصاد است. طرفداران این دیدگاه، راه حل مشکلات کشور را در ادغام با اقتصاد جهانی دانسته و شرط آن را دست برداشتن از مواضع انقلابی و پایان دادن به رفتارهای انقلابی می‌دانند. از همین رو، صاحبان و طرفداران این دیدگاه، به شدت مورد حمایت غرب و نظام سلطه هستند؛ اما این افراد و گروه‌ها، از این مهم غافلند که طی ۳۷ سال گذشته، تمام دستاوردها، پیشرفت‌ها و تبدیل شدن به قدرت منطقه، در پرتو انقلابی عمل کردن‌ها و مدیریت انقلابی بوده و در مقابل، دلیل اصلی ناکامی‌ها و شکست‌ها در برخی حوزه‌ها، انقلابی عمل نکردن در آن حیطه‌ها بوده است. این افراد غافل از آن هستند که اساساً انقلابی‌گری و انقلابی عمل کردن، از ذات اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام انقلابی سرچشمه می‌گیرد و دوری جستن از انقلابی‌گری، یعنی فاصله گرفتن از اسلام انقلابی و اسلام ناب که گرفتار شدن در دام اسلام آمریکایی را در پی دارد. در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، تلاش اصلی حضرت امام(ره)، تداوم بخشیدن به روحیه انقلابی در ملت ایران برای رسیدن به مقاصد عالیه در پرتو انقلابی‌گری بود. بر همین اساس، حضرت امام خمینی(ره) در وصف یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جنگ تحمیلی در اسفند سال ۱۳۶۷ می‌فرمایند: «از همه مهم‌تر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت.» امام بزرگوار، انقلاب اسلامی را سرآغاز انقلاب جهانی اسلام می‌دانستند و شرط تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب را در استمرار روح انقلابی ملت ایران می‌دیدند. امام(ره) آن جمهوری اسلامی را برای دشمنان خطرناک می‌دیدند که ماهیت دینی و انقلابی داشته باشد و حفظ چنین جمهوری اسلامی را اوجب واجبات می‌دانستند. اکنون دشمنان در سال‌های پایانی دهه چهارم انقلاب اسلامی بر تخلیه روحیه انقلابی ملت ایران تمرکز کرده‌اند و عده‌ای هم در داخل کشور، آگاهانه و بعضاً ناآگاهانه، با بازی در زمین دشمن به دنبال اجرای توطئه آنان هستند.

در چنین فضایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه‌های اخیر و در ملاقات‌ها و دیدارهای گوناگون بر حفظ روحیه انقلابی، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مسئولان و بر تداوم انقلابی‌گری تأکید دارند. معظم‌له در بیانات مهم، راهبردی و تعیین‌کننده خود در مراسم بیست‌وهفتمین سالگرد رحلت حضرت امام(ره) در روز ۱۴ خرداد سال جاری، با اشاره به اهداف والای انقلاب اسلامی، شرط تحقق این اهداف را چنین بیان داشتند: «اگرچه رسیدن به این اهداف، زمان‌بر و نیازمند تلاش است، اما آنها قابل تحقق هستند و تنها شرط تحقق‌شان حرکت در مسیر انقلاب و انقلابی‌گری است.»
رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی در ادامه این بحث با نگاهی آسیب‌شناسانه به حرکت دولت‌ها و مسئولان در بخش‌های مختلف در اداره کشور طی سال‌های گذشته، در تحلیل موفقیت‌ها و ناکامی‌ها در رسیدن به اهداف فرمودند: «بعد از رحلت امام بزرگوار(ره)، در هر مقطعی که انقلابی عمل کردیم، پیشرفت به دست آوردیم و هر دوره‌ای که از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم.»تأمل در این تجربه پشت سر گذاشته نشان می‌دهد، نظریه پایان‌بخشی به دوران انقلابی‌گری برای حلّ مشکلات کشور و تحقق پیشرفت تا چه اندازه سست‌بنیان و خطرناک است. به طور قطع، کسانی که به دنبال پایان دادن به حرکت‌های انقلابی در ایران هستند، اگر آگاهانه این چنین کنند، نه‌تنها خادم ملت و اسلام نبوده، بلکه به اسلام، مسلمین و ملت خود خیانت کرده‌اند؛ خیانتی که خسارت‌های سنگین و جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت. این افراد باید بدانند که پیشرفت قطعی و واقعی در کشور، در پرتو عمل انقلابی و حرکت جهادی حاصل خواهد شد. این مهم را رهبر معظم انقلاب در بیانات ۱۴ خرداد سال جاری خود، این چنین گوشزد می‌فرمایند: «می‌توان در این مسیر با شیوه انقلابی حرکت کرد که در آن صورت، پیشرفت قطعی است و می‌توان با شیوه دیگری حرکت کرد که در چنین وضعیتی، سرنوشت رقت‌بار رقم خواهد خورد و ملت ایران و اسلام سیلی خواهد خورد.»

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.