۱۷:۱۵ - سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲

تشریح اهم فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی در شهرستان شاهین شهر و میمه

از جمله سرفصل‌های حیاتی و مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمند سازی خانواده ها با انجام آموزش های شغلی رایگان و سپس پرداخت تسهیلات اشتغال زایی، کاریابی، حرفه آموزی و … می باشد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، شاه نظری مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهین شهر و میمه اهم فعالیت‌های این نهاد در خدمت رسانی به نیازمندان طی 9 ماهه اول سال جاری در این شهرستان را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه 2400 خانوار به تعداد 5000 نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند گفت: 50% این خانواده ها فوت سرپرست و 50% مابقی بیماران، از کار افتادگان، خانواده زندانیان نیازمند و … بوده اند که هیچ منبع درآمدی نداشته و ار انواع خدمات این نهاد ازقبیل مستمری ماهیانه، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی و کارگشایی، مسکن ، جهیزیه، امورفرهنگی و تحصیلی، اکرام ایتام، بیمه های تامین اجتماعی، خدمات موردی و ابن سبیل، معافیت فرزندان ذکور از خدمت سربازی، و کمک های خاص و وجوهات شرعی و نذورات و … بهره مند می باشند. میزان مستمری نقدی پرداختی به این خانواده ها ماهیانه بر حسب تعداد نفرات حداقل 400/000 ريال و حداکثر 750/000 ريال بوده و طی 9 ماه گذشته در حدود 9/5 میلیارد ريال کمک دریافت داشته اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهین شهرومیمه در ادامه افزود:  یکی دیگراز سرفصل های حیاتی و مهم این نهاد توانمند سازی خانواده ها با انجام آموزش های شغلی رایگان و سپس پرداخت تسهیلات اشتغال زایی، کاریابی، حرفه آموزی و … می باشد که طی 9 ماهه اول سال 92 تعداد 347 طرح امدادی و بانکی به ارزش حدود 2/5 میلیارد ريال در اختیارایشان قرار گرفته است.

shahnazari

وی افزود: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی 815 خانوار از مجریان طرح های اشتغال و زنان سرپرست خانوار به ارزش 6/5 میلیارد ريال از دیگر حمایت های این نهاد در راستای پشتیبانی وزمینه سازی جهت توانمند سازی خانواده ها است. خرید و تعمیر 60 واحد مسکونی، حمایت از 650 دانش آموز و دانشجو، مساعدت خیرین و حامیان به 279 فرزند یتیم در طرح اکرام ایتام، پرداخت 354 مورد تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی، پرداخت 92 مورد کمک هزینه ازدواج به فرزندان مددجو ، انجام 1157 مورد مشاوره رایگان، معافیت 18 نفر از فرزندان ذکور مددجویان از خدمت سربازی، پرداخت 1317 مورد کمک ابن سبیل و موردی و … از دیگر مساعدت ها و حمایت های امداد این شهرستان به مددجویان وسایر اقشار نیازمند بوده است؛ که جا دارد از تمامی خیرین و حامیان مادی و  معنوی این کمیته که ما را در ارایه این خدمات یاری نموده اند تقدیر و تشکر نماییم.

jadval

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.