۱۴:۰۶ - یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

در اجرای مصوبه هوشمندسازی مدارس؛

کلاس های درس یک دبیرستان در شاهین شهر توسط خیرین هوشمندسازی شد

هزینه هوشمندسازی این دبیرستان بالغ بر یک میلیارد ریال می باشد که 60 درصد هزینه از محل کمک های مردمی و خیرین و 40 درصد نیز از محل جلب مشارکت از صنایع شیمیایی ایران تامین شده است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ در اجرای مصوبه طرح هوشمندسازی مدارس سطح کشور اولین مدرسه ای که در شاهین شهر با همکاری خیرین این شهر هوشمندسازی شده به بهره برداری رسید.

حسن علی علایی مدیر دبیرستان هاشمی صفت شاهین شهر ضمن تایید این خبر اعلام کرد: هزینه هوشمندسازی این دبیرستان بالغ بر یک میلیارد ریال می باشد که 60 درصد هزینه از محل کمک های مردمی و خیرین و 40 درصد نیز از محل جلب مشارکت از صنایع شیمیایی ایران تامین شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت هوشمندسازی تجهیزات آموزشی مدارس در رشد و ارتقا سطح علمی دانش آموزان تعداد 5 کلاس درس دبیرستان هاشمی صفت به تابلوهای هوشمند، سیستم دیتا شو، و کارگاه رایانه مجهز شده است.

علایی جذابیت، سهولت یادگیری، خلاقیت، نوآوری، افزایش سطح یادگیری و توانمندی دانش آموزان را از مزایای طرح مدارس هوشمند عنوان کرد و افزود: در این طرح به جای تابلوهای وایت برد و تخته سیاه آموزشی، تابلوهای الکترونیکی متصل به سیستم رایانه نصب گردیده است.

با توجه به سرعت و شتاب بالای فناوری ھای نوین و استفاده از رایانه مطابق علم روز جوامع بشری سعی در سبقت و پیشی گرفتن کسب علم و تکنولوژی ھای پیشرفته از یکدیگر هستند، برای ھمگام بودن با عرصه تکنولوژی ھای پیشرفته، نوع جدیدی از آموزش را باید دنبال کردکه تفاوت قابل ملاحظه ای با آموزش ھای سنتی دارد.

وزارت آموزش و پرورش ھر کشوری، به عنوان اولین و بنیادی ترین محیط آموزشی می تواند در این امر به نحو مثبت و ارزنده ای وارد شود و با وارد کردن علم روز و فناوری ھای نوین به کلاس ھای درس در این عرصه به ایفای نقش بپردازد.

در سالھای اخیر موضوع مدارس ھوشمند به صورت جدی تر دنبال می شود و بحث ھای زیادی نیز درخصوص اھمیت این موضوع شنیده می شود.

مدرسه ھوشمند یک مدرسه و محیط آموزشی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه می باشد و محتوای اکثر دروس الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن نیز ھوشمند است. در مدارس معمولی، طرح درس معلم شامل مجموعه ای از دستورالعمل ھا، برنامه ھای درسی، سؤالات تمرینات اضافه، امتحانات کلاسی و … می شود. اما در مدارس ھوشمند علاوه بر این موارد، معلم از مواد آموزشی چندرسانه ای شامل فیلم، عکس، صدا، اسلاید و … استفاده می کند تا کیفیت و ماندگاری آموزش را ارتقا بخشد.

توجه و نگاه به مقایسه سطحی مدارس معمولی و مدارس ھوشمند، اھمیت و ضرورت وجود مدارس ھوشمند و استفاده از تکنولوژی ھای روز در مدارس را به خوبی نشان می دھد. طبیعی است فردی که از ھمان ابتدای دوران تحصیل خود ھمراه و ھمگام با علم و دانش روز از فناوری ھای نوین و ارتباطات به نحو مثبت و مطلوب بھره برده باشد، از قافله جامعه جھانی عقب نخواھد ماند. کشور مالزی در سال 1998 برای نخستین بار مدارس ھوشمند را در نظام آموزش و پرورش راه اندازی کرد.

از جمله مهمترین ویژگی های مدارس هوشمند این است که دانش آموزان با تفکر مستقل و ابراز خلاقیت توانمندی خود را به کار می گیرند و فضای حاکم موجب به کارگیری توانمندی های مربیان، معلمان و اولیا برای تقویت آموزش و پرورش می گردد و بطور کلی محیط مدرسه مشوق یادگیری و باعث ایجاد انگیزه و رغبت در مجموعه می شود، دانش آموز در این سیستم با اهمیت زمان آشنا شده و بخوبی می آموزند که چگونه می توان در کمترین زمان به خواسته ها و نیازهای خود از طریق استفاده از فناوری ارتباطی نایل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.