۰۸:۰۸ - دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴

ترجمه اختصاصی؛

5 راز درباره حملات تروریستی پاریس

سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی اعتقاد دارند رمز دار بودن و پنهانی بودن پیام ها موجب ناتوانی در مهار این حمله تروریستی شده است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛  مطابق روال همیشگی، سیاست مداران و رسانه ها تلاش میکنند تا ماجرا را آنطور که علاقه دارند و مطلوب آنهاست بیان کنند. اما همانطور که در ادامه اورده شده است برخی از وقایع عنوان شده بی معنا به نظر میرسد.

نظارت عمومی هم کمکی نخواهد کرد

سازمان اطلاعاتی امریکا و سازمان های جاسوسی تظاهر می کنند که حملات تروریستی پاریس بیانگر این است که نظارت عمومی در جامعه باید بالاتر رود. اما با نگاهی عمیق تر به این جمله و بهره گیری از پاسخ تیزبینانه روزنامه نیویورک تایمز که بیان می کند آنچه ما در دنیای امروز با ان مواجه هستیم کمبود داده های اطلاعاتی از مردم نیست، بلکه عدم توانایی در استفاده از این داده ها توسط سیستم های اطلاعاتی است.

طی چند سال اخیر که موضوع دخالت سیستم های امنیتی دولتی در اطلاعات شخصی افراد در امریکا مطرح شده است، بارها و بارها حامیان و مجریان این طرح تلاش کرده اند تا به طرق مختلف کار خود را توجیه و حتی در مواردی بسیار ضروری نمایش دهند.

در واقع همانگونه که بیشتر کارشناسان امنیتی معتقد هستند، افزایش نظارت عمومی، جامعه را در برابر نفوذ تروریسم آسیب پذیر تر می سازد.

رمز دار بودن ما را آسیب پذیر نخواهد کرد

در حالی که سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی اعتقاد دارند رمز دار بودن و پنهانی بودن پیام ها موجب ناتوانی در مهار این حمله تروریستی شده است. اما تحقیقات صورت گرفته در بلژیک نشان می دهد ارتباطات میان اعضای داعش کاملا آشکار و بدون هیچ رمز گذاری توسط تلفن های هوشمند همراه آنها صورت گرفته است.

رسانه های اروپایی همچنین عنوان کرده اند که روز چهارشنبه پلیس بلژیک با استفاده از ردیابی تلفن همراه دخترعموی عبدالحمید اباعود مغز متفکر حملات پاریس، تواسنته بودند محل زندگی دو تن از افراد شرکت کننده در حملات را بیابند. این درحالی است که تلفن همراه پیدا شده در یک سطح زباله، حاوی نقشه سالن کنسرت پاریس و دو پیام با متن های ” ما خارج شدیم” و ” کار خود را شروع می کنیم” بوده است، و هیچ رمز گذاری خاصی در پیام ها صورت نگرفته است.

7 تن از 8 تروریست پیش از این از سوی آمریکا و سیستم های اطلاعاتی فرانسه شناخته شده بودند

درست مانند اتفاقات 11 سپتامبر، بمب گزاری ماراتن بوستون و سایر حملات اخیر، دولت اظهار می کند که این حملات قابل پیش بینی نبوده است. اما گزارش CBS NEWS امریکا نشان میدهد که حداقل 7 تن از 8 مضنون حملات تروریستی پاریس پیش از انجام عملیات مورد شناسایی سیستم های امنیتی امریکا و فرانسه قرار گرفته بودند.

تقویت کردن جنگ علیه داعش تنها راه حل نیست

کشتن تمام اعضای گروه داعش کار نادرستی نیست. اما شاید بهتر باشد پیش از هر چیز امریکا و متحدانش همچون عربستان، ترکیه ، قطر و بحرین از حمایت مالی و نظامی از داعش دست بردارند و این جانی ها را رها کنند.

هیچکدام از مضنون ها سوری نبوده اند

هیچ کدام از تروریست های حادثه پاریس سوریه ای نبوده اند. تمامی انها دارای ملیتی اروپایی هستند. وزیر داخلی المان اعلام کرده که پاسپورت سوری یافت شده در محل حادثه تروریستی میتواند یک نمایشگر گمراه کننده از سوی داعش باشد تا کشورهای اروپا را مجبور به بستن مسیرها به سوی پناهجویان کنند.

بنابراین بیشتر تروریست های پاریس، دارای ملیت های اروپایی هستند و انها برای جنگ در کنار داعش به سوریه سفر کرده اند و احتمال میرود بصورت تنها یا از طریق پناهجویان مجددا به اروپا امده باشند. بطور کلی این ایده که تمامی مردم بی گناهی که از زیر فشار جنگ به اروپا پناه برده اند تروریست هستند اشتباه بزرگی است، اما این نکته نیز ضروری است که حضور این تعداد زیاد از پناهجویان که از سوریه به سوی اروپا سرازیر می شوند می تواند خطراتی را نیز در بر داشته باشد.

http://www.globalresearch.ca/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.