۰۷:۱۵ - پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴

با زاویه دید قطب نمای انقلاب؛

فلسطین هنوز چالش مهم جهان اسلام است

راهپیمایی روز قدس یک روز تشریفاتی نیست که با پلاکارد به خیابان بیاییم و برویم. حداقل کاری که می توانیم بکنیم این است که خاموش ننشینیم و انجام تکلیف کنیم. چرا که خاموش نشتن تفاوتی با هم نوا شدن ندارد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، روز جهانی قدس یکی از مهمترین رویدادهای جهان اسلام است که همیشه در ذهن همگان با نماد مقاومت ملت فلسطین تداعی می شود. ملتی که چندین سال است در برابر رژیم متجاوز اسرائیل تمام قد ایستاده و پا پس نکشیده است.

روز قدس، روز فریاد و اعتراض است. روز فریاد بی صدای مردم مظلومی که ماه رمضان سال گذشته در باریکه غزه روزه خود را با خون افطار می کردند و در همان اوضاع، پزشکی به اوباما نوشت اگر می توانی یک شب را در باریکه غزه بمان…!

روز فریاد بینندگان منظره کودکان بی گناهی که در خون پدران و مادران خود دست و پا می زدند و قبل از مرگ، مرگ را تجربه می کنند. روز قدس هنوز هم جای خوبی در تقویم رمضانی جهان اسلام دارد. چرا که قدس شریف هنوز در چنگال رژیمی اسیر است که عدالت و آزادی و بشریت را به سخره گرفته و در عمل ثابت کرده است که بویی از انسانیت و شرف و آزادگی نبرده است.

اما رژیم اشغالگر هر چه سعی کند قدس شریف را بپوشاند باز هم موفق نخواهد شد. حتی اگر گنبد طلایی قبه الصخره را چندین سال به جای گنبد سبز مسجدالاقصی جای بزند و همگی بر این باور باشند که آن گنبد طلایی معروف، همان مسجدالاقصی است. فراماسون ها و سران یهودیان تلاش می کنند تا هر چه سریعتر مسجدالاقصی را تخریب کنند و معبد دروغین سلیمان را بنا کنند تا توجه مسلمانان را از مسجدالاقصی دور کنند. اما موفق نخواهند شد چرا که خودشان هم خوب می دانند مسجدالاقصی ارتباطی تنگاتنگ با ظهور دارد.

 

03

 

در طول 35 سال گذشته نه تنها از اهمیت مسئله فلسطین کاسته نشد بلکه هر روز و هر سال این مساله با عنوان یک چالش مهم جهان اسلام ابعاد وسیع تری به خود گرفته است. امروزه اگر فلسطین را از دوربین سیاسی و با زاویه دید قطب نمای انقلاب نگاه کنیم، می بینیم که وضع با سه دهه گذشته فرق کرده است و رژیم صهیونیستی با یک بحران امنیت داخلی مواجه است و از طرفی هم ایران اسلامی را برای خود یک تهدید بسیار بزرگ می داند. همچنین بروز شکاف سیاسی در میان رهبران رژیم صهیونیستی از ایجاد گسل‌های جدی در ساختار این رژیم حکایت دارد.

راهپیمایی روز قدس یک روز تشریفاتی نیست که با پلاکارد به خیابان بیاییم و برویم. حداقل کاری که می توانیم بکنیم این است که خاموش ننشینیم و انجام تکلیف کنیم. چرا که خاموش نشتن تفاوتی با هم نوا شدن ندارد. پروانه شریفی/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.