۱۳:۰۲ - سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش

امکان پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیر دولتی فراهم است/ ممنوعیت اخذ شهریه و عقد قرارداد در پیش‌ثبت‌نام

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آمورش و پرورش گفت: در حال حاضر مدارس غیر دولتی می‌توانند پیش‌ ثبت‌نام خود را تحت عنوان ساماندهی ثبت‌نام انجام دهند اما شهریه‌ای نباید اخذ شده و قراردادی نباید بسته شود.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” مجتبی زینی‌وند، مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا امسال شیوه نامه ثبت‌نام در مدارس غیر دولتی تغییر پیدا کرده است؟»، اظهار داشت: دستورالعمل ثبت‌نام مدارس غیر دولتی طبق همان روال قبلی است، فقط یکسری از فرآیندهای الگوی شهریه تغییر پیدا کرده است و متناسب با الگوی شهریه‌ای که اعلام شده باید ثبت‌نام صورت گیرد.

وی در خصوص پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان یادآور شد: به عنوان یک روند رسمی چیزی به عنوان پیش ثبت‌نام نداریم، اما یک رویه معمولی در مدارس غیردولتی برای ساماندهی ثبت‌نام وجود داشته است.

زینی‌وند با بیان اینکه مسئولان مدارس غیردولتی نباید موقع پیش‌ثبت‌نام شهریه دریافت کنند و گرفتن آن غیرقانونی است، افزود: هنوز دستورالعمل ثبت‌نام اعلام نشده است و فقط الگوی شهریه را اعلام کرده‌ایم.

مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: هزینه‌هایی که باید مؤسسان مدارس غیردولتی در طول یک سال برای دانش‌آموزان داشته باشند در قالب الگویی که اعلام شده است، محاسبه می‌‌کنند و متناسب با آن شهریه هر مدرسه مشخص می‌شود؛ به همین دلیل در حال حاضر گرفتن مبلغی به عنوان پیش‌ثبت‌نام وجاهت قانونی ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که «مردم چگونه از میزان شهریه مدارس غیر دولتی اطلاع داشته باشند؟»، گفت: سال گذشته نیز تأکید کرده بودیم، اما امسال نظارت بیشتری می‌کنیم که حتماً شهریه ابلاغی که از طرف اداره آموزش و پرورش هر استان برای مدارس مشخص می‌شود به اولیا اطلاع‌رسانی شود و این کار در قالب برگه‌ای که ابلاغ می‌شود و باید در معرض دید اولیا قرار گیرد، انجام می‌شود؛ اداره کل مدارس غیر دولتی نیز سامانه‌ای تدارک دیده است که اولیا می‌توانند شهریه همه مدارس غیردولتی را ببینند.

زینی وند در خصوص بروز تخلف هنگام ثبت‌نام و مرجع رسیدگی کننده به آن خاطر نشان کرد: ادارات مشارکت شهرستان‌ها و مناطق استان‌ها و هم سایت اداره کل مدارس غیردولتی اطلاع‌رسانی می‌کنند و ما نیز پیگیری می‌کنیم و خط قرمز ما عدول از شهریه‌ای است که در قالب الگوی شهریه برای مدارس مشخص شده است.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش  اضافه کرد: شهریه تابستانی، شهریه کلاس‌های فوق برنامه و شهریه‌ای که در حال حاضر در مدارس غیر دولتی گرفته می‌شود، الگو دارد؛ ثبت نام‌ها نیز فرآیند رسمی دارد که وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز مدارس غیر دولتی می‌توانند پیش‌ ثبت‌نام خود را تحت عنوان ساماندهی ثبت‌نام انجام دهند که معمولاً همه مدارس این کار را می‌کنند؛ اما شهریه‌ای نباید اخذ شده یا قراردادی نباید بسته شود.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.