۱۰:۰۱ - یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

با ارایه خدمات مناسب ارگان های مختلف؛

نصف جهان برای مسافران نوروزی سنگ تمام گذاشت

امسال هم خاطره ای ماندگار از شهر گنبدهای فیروزه ای در ذهن مسافران نوروزی نقش بست،اصفهان یک پارچه بسیج شد تا با ارایه خدمات مناسب اوقات خوشی برای افرادی که اصفهان را برای گذراندن تعطیلات نوروز انتخاب کرده بودند رقم بخورد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ نصف جهان با فراهم کردن امکانات مناسب برای اسکان مسافران نوروزی ،ارایه خدمات درمانی به همه بیماران و تلاش برای حفظ امنیت در شهر باعث شد تا این شهر در چشم مسافران و حتی شهروندان خوش بدرخشد.

*افزایش ۱۰ درصدی مسافران نوروزی

استان اصفهان با ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر و شهر اصفهان با ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر و ۱۳ هزار و ۵۰۰ خانه استیجاری برای اقامت گردشگران با ظرفیت پذیرایی ۸۰ هزار گردشگر برای یک شب در نوروز امسال برای اسکان مسافران تدارک دیده شده بود تا کمبودی در این بخش احساس نشود.

علاوه بر این مدارس و فرهنگسراها و نیز اردوگاه اسکان مسافران برای میهمانان نوروزی در نظر گرفته شد تا مسافرانی که به اصفهان وارد می شوند در بدو ورود نگرانی بابت اسکان نداشته باشند .

جانشین رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهراصفهان از اسکان یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۱۸ مسافر در محل های اسکان این ستاد از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری خبرداد.

محسن رنجبر با بیان اینکه در مدت تعطیلات همه ارگان ها دست به دست یکدیگر دادند تا نوروز برای مسافران اصفهان به بهترین شکل سپری شود گفت: به ترتیب ۵۴۴ هزار و ۵۱۷ نفر در مدارس، ۵۸۵ هزار و ۳۸۴ نفر در منازل استیجاری،۱۴ هزار و ۳۶۷ نفر در خوابگاه ها، چهار هزار و ۴۱۰ نفر در فرهنگسراها ، ۲۰۳ هزار و۵۰۰ نفر در هتل ها و میهمان پذیرها و ۶۶ هزار و ۲۴۰ نفر در کمپ مسافرتی باغ فدک اسکان یافتند.

وی گفت: امسال خدمات امنیتی و ایمنی بهتری به مسافران نوروزی ارائه شد به طوری که آمار حوادث به صورت چشمگیر کاهش یافت و حتی شاهد ترافیک روان تر در سطح شهر بودیم .

رنجبر با بیان اینکه میزان مسافران نوروزی در فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نکرده است افزود: البته تعداد قابل توجهی از مسافران نوروزی امسال در منازل اقوام و آشنایان خود استقرار یافتند که با احتساب این آمار میزان گردشگران امسال حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که این ستاد برای نوروز امسال ظرفیت اسکان ۱۸۰ هزار نفر را پیش بینی کرده بود گفت: حدود ۴۷ درصد از ظرفیت این ستاد در این مدت تکمیل شد که این مهم نشان دهنده پتانسیل ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان برای اسکان مسافران و گردشگران است.

*چهل ستون،عالی قاپو و باغ فین کاشان اولین انتخاب گردشگران نوروزی

استان اصفهان دارای بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی است که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام (ره)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگ صنایع دستی و گردشگری استان و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان نیز با اشاره به اینکه از ابتدای نوروز تاکنون حدود ۲ میلیون نفر شب گردشگر در حدود ۲۰۰ مرکز اقامتی، هتل و اقامتگاه بوم گردی استان اقامت داشته اند ادامه داد: در نوروز امسال ظرفیت پذیرش و اقامت برای ۲۸۰ هزار گردشگر در مراکز اقامتی، هتل ها و کمپینگ های استان فراهم شده بود.

فریدون الهیاری همچنین با بیان اینکه بازدید از بناهای تاریخی ۱۰ درصد بیشتر از نوروز سال گذشته بود افزود: در این مدت حدود یک میلیون گردشگر نوروزی هم از بناهای تاریخی استان بازدید کردند که باغ فین کاشان، کاخ موزه چهلستون و عالی قاپوی اصفهان بیشترین بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: نوروز امسال حدود ۲ میلیون نفر شب گردشگر در حدود ۲۰۰ مرکز اقامتی، هتل و اقامتگاه بوم گردی استان اقامت کردند.

*ارایه خدمات دیالیز به ۳۰۸ مهمان نوروزی

اما در بخش سلامت و ارایه خدمات ایمنی و بهداشتی به مسافران نوروزی هم اصفهان خوش درخشید که مهمترین آن ارایه خدمات دیالیز به ۲۰۸ مهمان نوروزی در اصفهان بود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اعلام اینکه در حوزه درمان و اورژانس پیش‌بیمارستانی، تعداد ۱۱۲ پایگاه در این مدت فعال و به صورت آماده‌باش بودند افزود: نوروز امسال ۶۲ هزار تماس با ۱۱۵ اصفهان برقرار شد که در ۷ هزار و ۱۹۳ مورد شامل ۲ هزار و ۱۷۷ حادثه رانندگی و ۵ هزار و ۱۶ حادثه غیر ترافیکی، منجر به ماموریت شد.

غفور راستین با اشاره به مراجعه ۲۸۲ هزار نفر به اورژانس‌های بیمارستانی استان در مدت مذکور، تصریح کرد: در این مدت، ۲۰۸ مهمان نوروزی، ۳۵۰ مرتبه از خدمات دیالیز در استان اصفهان استفاده کردندو همچنین ۴۲۵ مورد نظارت کارشناسی از اورژانس پیش‌بیمارستانی و بیمارستان‌های استان صورت گرفت.

وی تاکید کرد: در حوزه معاونت غذایی و دارویی نیز ۸۰۰ واحد داروخانه شبانه‌روزی و واحدهای تولید صنایع مواد غذایی و آزمایشگاه‌ها مورد بازرسی و بررسی قرار گرفتند؛ همچنین بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ بازدید کارشناسی در حوزه بهداشت از مراکز تهیه و تولید مواد غذایی شامل رستوران‌ها، هتل‌ها و ترمینال‌ها انجام شد که در این زمینه ۲۷ هزار و ۴۱۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم شد و ۱۵۸ متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

راستین افزود: در نوروز امسال، ۱۰ عملیات امداد هوایی در اصفهان انجام شد و ۲۱ مصدوم را به بیمارستان‌های سطح استان، انتقال داد.
به گفته وی، نوروز امسال، بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ بازدید کارشناسی در حوزه بهداشت از مراکز تهیه و تولید مواد غذایی در اصفهان انجام شد که در این زمینه ۲۷ هزار و ۴۱۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم شد و ۱۵۸ متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

*کاهش ۴۰ درصدی تلفات رانندگی در شهر

اصفهان کاهش ۴۰ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی درون‌شهری در نوروز ۹۴ را تجربه کرد که به نوبه خود در زمان پیک مسافر یک موفقیت محسوب می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اعلام کرد:‌ خوشبختانه در نوروز امسال تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در راه‌های درون‌شهری استان اصفهان ۴۰ درصد و در راه‌های برون شهری ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

به گفته سردار آقاخانی، جاده‌های استان اصفهان در تعطیلات نوروز ۹۴ یکی از پرترددترین راه‌های کشور بود و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد حضور مسافران نوروزی در استان اصفهان با افزایش چند برابری نسبت به نوروز سال قبل روبرو بود.

وی افزود:‌ خوشبختانه، امسال با همکاری مردم و انسجام دستگاه‌های مختلف و تلاش جهادی نیروهای انتظامی استان اصفهان، کم حادثه‌ترین نوروز را از نظر تصادفات و جرایم پشت سر گذاشتیم.

وی همچنین در مورد وقوع جرایم گفت: در این بخش نیز با کاهش‌های خوبی نسبت به نوروز سال قبل مواجه بودیم به طوری‌که در مجموع سرقت‌ها ۶ درصد و در جرایم خشن بیش از ۴ درصد کاهش داشتیم.

وی افزود: در این مدت، بیش از ۴ هزار تماس تلفنی در سامانه ۱۹۷ و ۶۳ هزار تماس تلفنی در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به ثبت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.