۰۹:۳۰ - جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳

معاون آموزش اداره استاندارد اصفهان:

بیشترین تخلفات صنفی در صنایع غذایی است

معاون امور تدوین و آموزش اداره کل استاندارد استان اصفهان گفت: در بازرسی‌های به عمل‌آمده از واحدهای صنفی سطح استان اصفهان مشخص شد متأسفانه بیشترین تخلفات صنفی در صنایع غذایی بوده است.

 به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” رضا دولتشاهی با اشاره به اینکه در 11 ماهه گذشته 10 هزار و 500 واحد صنفی  در سطح بازار اصفهان مورد بازرسی قرارگرفته‌اند اظهار کرد: در این میان بیشترین میزان بازرسی‌ها از مراکز عرضه پخش مواد غذایی، خودرو، برق و الکترونیک، شیمایی فلزی، بهداشتی و ساختمانی به ترتیب با 55 درصد، درصد 29 درصد، چهار رصد، یک درصد و دو درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان 8 شرکت بازرسی با اداره کل استاندارد همکار هستند ادامه داد: امسال سهمیه بازرسی از واحدهای عرضه استان 15 هزار واحد بود که در ایام تعطیلات نوروزی بازرسی از یک هزار واحد عرضه نیز در دستور کار این اداره کل است.

وی با بیان اینکه در بازرسی‌های به‌ عمل‌آمده در سال جاری یک هزار واحد صنفی که دارای کالای غیراستاندارد بودند  شناسایی شدند گفت: متأسفانه بیشترین تخلفات صنفی در صنایع غذایی بوده البته کالاهایی که مرکزیت تولید آن در اصفهان بوده است بیشتر مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

دولتشاهی با اشاره به اینکه در کل بازرسی‌های به عمل‌آمده 2 هزار و 364 واحد صنفی دارای کالای غیراستاندارد بودند که یک هزار و 351 محصول تولید سایر استان‌ها و یک هزار و 13 محصول نیز در اصفهان تولید شده‌اند.

وی تأکید کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که در صورت بروز هرگونه تخلف و عرضه کالای غیراستاندارد در واحدهای تولیدی مراتب را با اداره کل استاندارد از طریق تلفن‌های 1517 اطلاع دهند.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.