۱۳:۰۰ - جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

رئیس پلیس راه استان اصفهان:

۱۰ درصد از تصادفات جاده‌ای استان اصفهان مربوط به محور امیرکبیر است

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه آزادراه امیرکبیر یکی از پرحادثه‌ترین محورهای استان اصفهان به شمار می‌رود، گفت: ۱۰ درصد از تصادفات جاده‌ای استان اصفهان مربوط به محور امیرکبیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شاهین نا؛ سرهنگ رضا رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح نوروزی سال 93 اظهار داشت: در طرح نوروزی سال 93، ایستگاه امنیت و سلامت در استان اصفهان از 25 اسفند 92 تا 17 فروردین 93 اجرا شد که منجر به کاهش 20 درصدی تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه قبل از آن شد. این کار سبب شد که پلیس راهور ناجا طرح پایلوت اصفهان را برای نوروز 94 به کل کشور تعمیم دهد.

وی پیرامون آمار تصادفات سال 93 در راه‌های استان اصفهان بیان کرد: آمار تصادفات منجر به فوت تا ماه دهم کاهش محسوسی نداشته است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان 13 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی داشته که 8 هزار کیلومتر از آن بزرگراه و آزادراه و 5 هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی است و این استان چهارراه و کلیدر شمال جنوب کشور بوده و بیش از 40 میلیون تن بار در آن جابه‌جا می‌شود و روزانه بیش از هزار دستگاه اتوبوس بالغ بر 30 هزار مسافر را در این استان جابه‌جا می‌کنند.

وی با بیان اینکه دلیل 45 درصد از تصادفات خستگی و خواب‌آلودگی است، تصریح کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز از دیگر دلایل تصادفات به شمار می‌رود.

رضایی با اشاره به احداث آزادراه قم- گرمسار به طول 150 کیلومتر بیان کرد: در این مسیر خدمات رفاهی کمی وجود دارد که باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر تصادفات در شعاع 30 تا 50 کیلومتری مقصد اتفاق می‌افتد، گفت: بیش از 50 درصد تصادفات از 2 ظهر تا 8 شب اتفاق می‌افتد که البته وضعیت جغرافیایی استان نیز در وقوع تصادفات موثر است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته 20 ایستگاه امنیت و سلامت در استان اصفهان ایجاد شد، اظهار داشت: امسال با هماهنگی با حمل و نقل و پایانه‌ها، هلال احمر، راه و شهرسازی و اورژانس 33 ایستگاه امنیت و سلامت در استان اصفهان ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: آزادراه امیرکبیر یکی از پرحادثه‌ترین محورهای استان اصفهان بوده که عامل سرعت غیرمجاز دلیل ببیشتر تصادفات در این محور است و محور دامنه به دلیل سبقت غیرمجاز و انحراف و محور خور- طریق‌الرضا به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی نیز از نظر تصادفات جاده‌ای در رتبه‌های بالای سطح تصادفات استان اصفهان قرار دارند.

رضایی افزود: محور علویجه در چند سال گذشته 300 درصد رشد تصادفات را داشته که دلیل آن جداشدن قسمتی از جاده است که در آن تصادفات رخ به رخ را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه اورژانس امداد هوایی در ایام عید در استان اصفهان انجام وظیفه می‌کند، خاطرنشان کرد: 10 درصد از تصادفات جاده‌ای استان اصفهان مربوط به محور امیرکبیر است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به نقش والدین در کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: باید در بستن کمربند و رعایت نکات ایمنی برای کودکان در مسافرت‌های نوروزی توجه ویژه شود تا کمتر شاهد آسیب‌دیدگی کودکان و خردسالان در تصادفات باشیم.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.