۱۳:۴۰ - سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس:

پرده برداری از یک قرارداد غیرقانونی / با متخلفان برخورد می‌شود

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: قراردادی به تازگی بین آب منطقه‌ای و شرکت پالایش نفت استان اصفهان مبنی بر استفاده از پساب تصفیه‌خانه شاهین‌شهر منعقده شده که غیرقانونی است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گویی اظهار کرد: اخیراً قراردادی در پشت پرده و برخلاف منافع، میل و اطلاع مردم منطقه شاهین‌شهر بین آب منطقه‌ای و شرکت پالایش نفت استان اصفهان منعقدشده است.

وی با بیان اینکه طی این قرارداد آب منطقه‌ای ملزم به دادن 210 لیتر از پساب تصفیه‌خانه شاهین در قبال یک مبلغ جزئی شده است، افزود: این قرارداد علاوه بر اینکه برخلاف منافع منطقه و غیرقانونی است، مشکلات فنی بسیاری نیز در آن به چشم می‌خورد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اشکالات فنی شامل مواردی از قبیل اینکه ابتدا مبلغ قرارداد بر اساس تعرفه‌های قانونی وضع نشده است، همچنین رعایت فرایند قانونی انجام معامله صورت نگرفته و مدت‌زمان قرارداد طولانی است.

وی اضافه کرد: هزینه‌ای هم که شرکت پالایش نفت استان اصفهان واریز کرده است، مشخص نیست به‌حساب چه فردی واریز شده است.

حاجی دلیگانی تأکید کرد: پس‌از اینکه توضیحات لازم را از وزیر نیرو و آب منطقه‌ای استان اصفهان خواستم، متأسفانه آب منطقه‌ای پس از تعلل فراوان آن‌هم به‌صورت ناقص به سؤالات ما جواب داد.

وی بابیان اینکه موضوع ‌را برای رسیدگی به دیوان محاسبات کل کشور ارجاع داده‌ام، ادامه داد: با افرادی که ندانسته و دانسته پای این قرارداد را امضاء کرده‌اند، به‌زودی برخورد قانونی می‌شود.

 نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: این پرونده در دیوان محاسبات کل کشور در حال رسیدگی است و آنچه ما در این پرونده دنبال می‌کنیم، پیگیری حق‌ و حقوق مردم و همچنین خود دولت است.

وی بابیان اینکه این قرارداد باید بدون هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای لغو شود، اظهار کرد: شرکت پالایش نفت استان اصفهان باید در چهارچوب قانون و با در نظر گرفتن منافع مردم و رعایت بیت‌المال از پساب تصفیه‌خانه شاهین‌شهر استفاده کند.

‌ *امروز از پساب به‌عنوان یک طلای روان نامبرده می‌شود

حاجی دلیگانی بابیان اینکه امروزه از پساب به‌عنوان یک طلای روان نامبرده می‌شود، ادامه داد: با توجه به وضعیت خشک‌سالی‌های اخیر و به‌ویژه افت آب‌های زیر‌زمینی در منطقه شاهین‌شهر و همچنین شهرستان برخوار ظرف چند سال گذشته بالغ‌ بر 230 متر از آب‌های سطحی این منطقه پایین رفته است.

 وی با بیان اینکه شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار با یک فاجعه بزرگ زیست‌محیطی روبه‌رو هستند، افزود: یکی از راهکارهایی که بایستی در این جهت به کار گرفته شود توسعه فضای سبز به‌خصوص در شرق شهرستان برخوار است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر پساب فاضلابی که از تصفیه‌خانه جنوب شهرستان برخوار در منطقه روان است بعد از تائید بهداشت توسط کشاورزان منطقه برای کشت و زراعت استفاده می‌شود.

وی بابیان اینکه روان شدن پساب بر روی خاک موجب تثبیت شن‌های روان در منطقه شده است، تأکید کرد: اگر چنانچه دیگر شاهد این اتفاق نباشیم شهرهای شهرستان برخوار از سکنه خالی خواهد شد و این امر تهدیدی برای شهر اصفهان محسوب می‌شود.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.