۰۸:۳۰ - شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۲

بهترین روش درمان “زانو‌‌‌ درد”

فعالیت روزمره افراد در اثر درد زانو و آرتروز زندگی افراد را دچار مشکل می‌کند که تعویض مفصل زانو برای رفع این مشکلات کمک شایانی می‌کند.

635068

فعالیت روزمره افراد در اثر درد زانو و آرتروز زندگی افراد را دچار مشکل می‌کند که تعویض مفصل زانو برای رفع این مشکلات کمک شایانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا،  کوروش منصوری، متخصص طب فیزیکی بیان داشت: تعویض مفصل زانو مواقعی انجام می‌شود که فرد در حد شدیدی دچار مشکل شده باشد و فعالیت‌های روزمره فرد مختل شود.

وی خاطرنشان کرد: راه رفتن مناسب، درد شدید، آرتروز، عفونت، زاویه انحنای زانو و دردهای زانو که با مسکن رفع نشود یا درمان نشود بهترین جایگزین برای مفصل زانو تعویض مفصل است.

وی تصریح کرد: مفاصل مصنوعی از جنس فلزات و لاستیک هستند که با بافت طبیعی بدن انسان منافاتی ندارد و سیستم ایمنی بدن را تحریک نمی‌کند و موجب التهاب هم نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعویض مفصل برای حذف درد، درمان قطعی است، افزود: تعویض مفصل در درمان قطعی درد به کار می‌رود اما در موارد دیگر درمان کمکی محسوب می‌شود و انجام شدن این کار فرد را از مشکلات اساسی درد زانو جلوگیری می‌کند.

منصوری اذعان کرد: زانو و لگن دارای طول عمر هستند و بیشتر از ۱۰ الی ۱۵ سال بیشتر کار نمی‌کنند و بعد دچار مشکل می‌شوند.

وی عمل تعویض مفصل را عمل سختی دانست و افزود: در موارد ضروری در سنین پایین مفصل زانو را تعویض می‌کنند اما بهترین زمان بالای ۵۰ سال است.

وی گفت: توانبخشی قبل از عمل و تعویض زانو در رعایت اصول عملی منجر به یک عمل موفق می‌شود که فرد می‌تواند با این وجود به راه رفتن عادی ادامه دهد.

 

باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.