۱۲:۰۰ - پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

در پي سفر رئيس جمهور به استان اصفهان:

رئیس جمهوری از بزرگترین شهرک گلخانه ای صیفی جات کشور در اصفهان بازدید کرد

رئیس جمهوری امروز پنجشنبه در دومین روز از سفر کاروان تدبیر و امید به استان اصفهان از قسمت های مختلف شهرک گلخانه ای پارادیس، بزرگترین شهرک گلخانه ای صیفی جات

به گزارش پایگاه خبری شاهين نا؛ ˈ حسن روحانی ˈ در جریان این بازدید گفت: این بازدید باتوجه به اهمیت و ضرورت تغییر الگوهای کشت و آبیاری و استفاده از روش های مدرن و مطابق با تغییرات شرایط اقلیمی صورت گرفته و نشان دهنده توجه خاص دولت به استفاده مصرف بهینه از آب است.

رئیس جمهوری در سخنان دیروز خود در جمع مردم اصفهان و در دیدار با ایثارگران، نخبگان و علمای استان اصفهان نیز با اشاره به مشکلات فراگیر ناشی از کمبود آب در کشور بر ضرورت بهره گیری از روش های مناسب آبیاری، تغییر الگوهای کشاوری و توسعه تاکید کرد.

وی در جریان این بازدید نیز خواستار تغییر و بازبینی روش های سنتی آبیاری، کشاورزی و الگوهای توسعه صنعتی کشور با توجه به خشکسالی های اخیر در سراسر استان های کشور شد.

رییس جمهوری تاکید کرد: در الگوهای جدید; بهره وری بهینه از آب باید مورد توجه قرار گیرد و نیاز بخش صنعت به آب از طرق دیگر تامین گردد تا علاوه بر حل مشکلات کمبود آب، تهدیدات زیست محیطی نیز مهار شود.

استاندار اصفهان نیز در همین ارتباط به ایرنا گفت: یکی از مطالبات مردم این خطه رفع مشکل کمبود آب است زیرا به دلیل خشکسالی، 25 درصد زمین های حاصلخیز استان از چرخه تولید خارج شده که مشکلات اجتماعی و سیاسی را در کنار مسایل اقتصادی ایجاد کرده است.

ˈرسول زرگرپورˈ تصریح کرد: هر سال پنج هزار میلیارد ریال خسارت به دلیل خشکسالی یا واگذاری زیاد منابع آبی، به کشاورزی استان اصفهان وارد می شود.

شهرک گلخانه ای پاردایس که امروز مورد باید رئیس جمهوری و هیات همراه قرار گرفت، یکی از بزرگترین شهرک گلخانه ای صیفی جات کشور با 160 هکتار وسعت در 30 کیلومتری شمال اصفهان و در نزدیکی شاهین شهر قرار دارد.

تغییر در الگوی کشت، خلاقیت و استفاده از روش های جدید آبیاری، برخورداری از بخش های جداسازی و بسته بندی مدرن از ویژگی های این مجموعه عنوان شده است.

طراحی سیستم جمع آوری نزولات آسمانی از طریق شبکه های به هم پیوسته سطوح گلخانه ها و ذخیره سازی این آب ها برای آبیاری از نکات قابل توجه این مجموعه است که باتوجه به وضعیت اقلیمی و خشکسالی طراحی و بکار گرفته شده است.

در این مجموعه گلخانه ای سالانه بیش از پنج هزار تن انواع صیفی جات تولید و بسته بندی می شود که از این میزان حدود 50 درصد به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر صادر و بقیه در بازارهای داخلی عرضه می شود.

این شهرک در سال 1391 با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است و طرح توسعه یا فاز سوم این مجموعه قرار است در سال 94 به بهرداری برسد.

در این مجموعه گلخانه ای حدود سه هزار نفر بصورت مستقیم مشغول به کارند و ظرفیت کلی اشتغال آن تا بیش از پنج هزار نفر قابل افزایش است.

در این بازدید وزیر جهاد کشاورزی، جمعی دیگر از اعضای کاروان تدبیر و امید و مسوولان استان اصفهان رییس جمهوری را همراهی کردند.

رییس جمهوری در ادامه سفرهای خود به استان های کشور و همزمان با ایام الله دهه فجر، صبح چهارشنبه با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، استاندار و دیگر مقامات ارشد محلی وارد اصفهان شد.

دکتر روحانی در اولین روز سفر به استان اصفهان با مردم این استان در میدان امام (ره) دیدار و در جمع با شکوه استقبال کنندگان از کاروان تدبیر و امید سخنرانی و سپس در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان اصفهان شرکت کرد.

بازدید از نمایشگاه آثار هنرمندان اصفهانی و دیدار با علما و روحانیون استان از دیگر برنامه های اولین روز سفر رییس جمهوری به اصفهان بود.

شرکت در جلسه شورای اداری استان و برگزاری نشست مطبوعاتی در استانداری از برنامه های دومین روز سفر رییس جمهوری به استان اصفهان اعلام شده است.

منبع: پويش

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.