۱۱:۴۶ - سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

افزایش روبه رشد افاغنه در گرگاب/ سه هکتار از شهر گرگاب فرسوده است

-شهردار گرگاب با اشاره به سکونت بیش از ۳۰۰ خانواده اتباع بیگانه در این شهر گفت: افزایش رو به رشد جمعیت افاغنه در گرگاب نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نایدالله مومن زاده با بیان اینکه کاهش سطح زیر کشت کشاورزان گرگاب بر اثر معضلات ناشی از آلاینده‌ها و خشکسالی اظهار داشت: از این رو باید توجه داشت که بر اثر آلاینده‌های ناشی از فعالیت نیروگاه و پالایشگاه در کنار شهر گرگاب و همچنین خشکسالی‌های بلند مدت قسمت زیادی از سطح زیر کشت کشاورزی گرگاب از بین رفته است.

وی با بیان اینکه عوارض پرداختی از سوی پالایشگاه اصفهان برای اثرات ناشی از خشکسالی برای کشاورزان دردی را درمان نمی‌کند، افزود: برخی از کشاورزان بر اثر خسارات آلاینده‌ها زمین‌‌های کشاورزی خود را رها کرده و به شهرهای دیگر مهاجرت کرده‌اند.

سه هکتار از شهر گرگاب فرسوده است

شهردار گرگاب در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سه هکتار از فضای شهری شهر گرگاب را بافت فرسوده که دارای مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان هست را  تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: مالکین بافت‌های فرسوده استقبال خوبی برای تعمیر و بازسازی این بافت دارند و این در حالی است که تسهیلات برای آنها در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هفت هزار و ۵۰۰ نفری شهر گرگاب آنها را از دریافت تسهیلات  تخفیف ۵۰ درصدی عوارض شهرداری محروم ساخته است، افزود: در این راستا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم نسبت به تجدید نظر در قانون ارائه تسهیلات برای شهرهای کم جمعیت را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

مومن زاده در ادامه با بیان اینکه حمام تاریخی و مسجد جامع گرگاب نیز نیاز به بازسازی و احیا داشته‌اند، ادامه داد: در حال حاضر شهرداری نسبت به احیا و بازسازی این دو مکان تاریخی اقدام کرده است.

وی با اشاره به بودجه چهار میلیارد تومانی شهرداری گرگاب در سال ۹۳ اظهار داشت: خوشبختانه این بودجه ۱۵۰ درصد محقق شده است و بودجه سال ۹۴ شهرداری گرگاب نیز با ۲۵ درصد افزایش نسبت به امسال پنج میلیارد تومان تدوین شده است.

گرگاب با زیرساخت‌های روستایی توان پذیرش جمعیت سرریز را ندارد

شهردار گرگاب در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر وارد شدن سر ریز جمعیت کلانشهر اصفهان به شهر گرگاب یکی از چالش‌های بزرگ این شهر است، افزود: باید توجه داشته باشیم که شهر گرگاب هنوز با زیرساخت‌های روستایی اداره می‌شود و در این راستا برای ارائه خدمات به جمعیت زیاد ظرفیت ندارد.

وی ادامه داد: هجوم فرهنگ‌های مختلف و معضلات امنیتی و اجتماعی که ورود جمعیت و اقوام مختلف به شهر گرگاب ایجاد می‌کند نیز از دیگر معضلات این شهر است.

مومن زاده در ادامه افزایش رو به رشد جمعیت افاغنه در شهر گرگاب را نیز از دیگر چالش‌های این شهر دانست و ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ خانواده افغانی با دامنه جمعیتی یک هزار نفر که بیش از یک هفتم جمعیت گرگاب را تشکیل می‌دهند در گرگاب زندگی می‌کنند.

شهردار گرگاب در ادامه ضمن اعلام مخالفت خود با ایجاد آرامستان جدید اصفهان در منطقه جهاد آباد، افزود: منطقه گرگاب در حال حاضر با معضلات زیادی به ویژه در حوزه آلاینده‌ها روبه رو است و نباید با ایجاد این آرامستان بر معضلات این منطقه افزوده شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این شهرداری در بخش‌های مختلف گفت: در طول یک سال و نیم گذشته تا به امروز بیش از ۷۰ طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی در بخش‌های مختلف توسط این شهرداری انجام شده است.

آسفالت ۸۰ درصد از معابر گرگاب

شهردار گرگاب با بیان برخی از این اقدامات بیان داشت: زیر سازی و آسفالت معابر شهری، احداث ساختمان آتش نشانی شهر، احداث پارکینگ شهر با مشارکت بخش خصوصی،ساماندهی آرامستان شهر، احداث باغ بانوان، جدول گذاری و پیاده سازی بلوارها و معابر، ساماندهی فضای کتابخانه شهر، احداث ساختمان غسال خانه شهر گرگاب از جمله این پروژه‌ها است.

مومن زاده با اشاره به مجهز شدن سیستم آبیاری قطره‌ای برای چمن کاری در ایجاد فضای سبز گفت: در نقاط مختلف شهر مانند بلوار شهید ناصر بیدرام، خیایان مطهری، بلوار امام، بلوار آزادگان، کمربندی ۴۵ متری، زمین ساحلی، بهشت زهرا و نقاط مختلف دیگر شهر چمن کاری صورت گرفته و سیستم آبیاری به صورت قطره ای است.

وی به سامانه و سیستم یکپارچه سازی شهری برای صدور پروانه به صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: در این راستا هیچ گونه فعالیتی به صورت دستی انجام نمی‌شود و همه اقدامات به صورت الکترونیکی شد.

وی همچنین از آسفالت ۸۰ درصد از معابر شهر گرگاب خبر داد و افزود: امیدواریم در سال آینده تمام معابر شهر گرگاب آسفالت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.