۱۵:۴۱ - چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳

چگونه سالم تر غذا بخوریم؟

تابحال به غذای مصرفی خانواده تان با دقت توجه کرده اید؟ اینکه چقدر مواد غذایی سالم مصرف می کنید و چقدر مواد ناسالم را وارد بدنتان می کنید؟

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ این روزها تغذیه مبحث مهمی به شمار می رود، از آنجایی که هنوز عده زیادی با پایه و اساس آن آشنا نیستند و عادت و رفتار سالمی در پیش نمی گیرند؛ برای مثال به طور متوسط در آمریکا هر فرد بزرگسال 1.1 واحد میوه و 1.6 واحد سبزی در روز مصرف می کند که بسیار پایین تر از استاندارد پنج واحد در روز است.

اگر می خواهید برای سال آینده یک هدف داشته باشید، خوردن محصولات کشاورزی می تواند یکی از آنها باشد و در ادامه چهار مورد دیگر نیز معرفی می کنیم که باید همیشه مدنظر داشته باشید. می دانیم که این موارد را پیش از این نیز شنیده اید اما بدون شک تا نخواهید انجام نمی شود.

این رفتار و عادت ها به شما کمک می کند علاوه بر حفظ وزن ایده آل زندگی سالم تری نیز داشته باشید. اگر انجام این کارها به نظر سخت می آید بهتر است پله پله انجام دهید؛ برای مثال اولین مورد را در برنامه روزانه خود قرار دهید و به همین ترتیب زمانی که اولین مورد جزو رفتار روزانه قرار گرفت مورد بعدی را اضافه کنید و به همین روش ادامه دهید.

ازمحصولات کشاورزی بخورید

مزایای بسیار زیادی در خوردن میوه و سبزیها در وعده های غذایی وجود دارد. علاوه بر به دست آوردن ویتامین، مواد معدنی و فیبر، خوردن حداقل پنج واحد از این محصولات در روز ، احتمال ابتلا به بیماری های مزمن نظیر حملات قلبی، عروقی و سرطان را کاهش می دهد. میوه و سبزی ها می توانند جایگزین مواد پرکالری شده و به کاهش وزن شما نیز کمک کند.

 نوشیدن آب را انتخاب اول خود قرار دهید

تا به حال درباره مضرات نوشیدن نوشابه های عادی و رژیمی مطالب زیادی شنیده اید، اما شاید نسبت به مزایای نوشیدن بیشتر آب آشامیدنی آگاه نباشید. بر اساس یافته های آمریکن ژورنال، کسانی که آب بیشتری می نوشند زندگی سالم تری با فیبر بیشتر، شکر کمتر و کالری بسیار کم نسبت به دیگران دارند.

 مواد غذایی «کامل» را بخورید

بسیاری از ما نوعی از مواد، حبوبات، غلات و برنج را می خوریم که تصفیه شده است و بسیاری از ما به کل مواد مقوی این محصولات دسترسی نداریم. برای به دست آوردن آن بهتر است از برنج قهوه ای به جای برنج سفید، گندم کامل و… در وعده های غذایی استفاده کنیم. این مواد با کاهش موارد ابتلا به بیماری باعث افزایش طول عمر می شود.

 مقدار شکر مصرفی خود را مدیریت کنید

شکر اضافه ای که ما مصرف می کنیم( به غیر از شکر طبیعی که در مواد غذایی همانند میوه ها وجود دارد) مثل شکری که در ماست اضافه می کنیم یا شکری که به قهوه اضافه می کنیم آسیب های طولانی مدتی بر جای می گذارد.

آگاه باشید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید بالا بردن میزان آگاهی خود در مورد خوردن و آشامیدن است که شامل خوردن آهسته تر، آگاهی در مورد موارد غذایی پر کالری و…است. توجه به سیگنال هایی که بدن شما نشان می دهد راه موثری برای کاهش وزن است.

ترجمه: امیرحسین واعظ

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.