۱۵:۲۷ - چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳

همزمان با روز حمل و نقل؛

سیستم اطلاع رسانی هوشمند حمل و نقل در شاهین شهر به بهره برداری رسید

همزمان با روز ملی حمل و نقل سیستم اطلاع رسانی هوشمند ناوگان حمل و نقل از طریق پیامک در سازمان اتوبوسرانی شاهین شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ به نقل از روابط عمومی شهرداری شاهین شهر، همزمان با روز ملی حمل و نقل بهره برداری از سیستم اطلاع رسانی هوشمند ناوگان حمل و نقل از طریق پیامک در سازمان اتوبوسرانی شاهین شهر آغاز شد.

با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار شاهین شهر ، معاون فرماندار شهرستان ، بخشدار مرکزی شهرستان ، معاونان و مدیران عامل سازمان های وابسته شهرداری و سایر مدیران اجرایی شهرستان سیستم اطلاع رسانی هوشمند ناوگان حمل و نقل با هدف بهره وری بیشتر و بهتر از خدمات سازمان اتوبوسرانی ، افزایش رضایت مندی شهروندان ، کاهش طول صف و زمان انتظار مسافران ، مدیریت زمان و منابع انسانی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت تا وسیله ای برای تکریم شهروندان و مسافران و گاهی برای دستیابی به حمل و نقل هوشمند باشد.
رضا رضایی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شاهین شهر در این خصوص گفت: با راه اندازی بلیت الکترونیکی و راه اندازی سامانه ردیابی اتوماتیک خودرو اولین گام در راه دستیابی به حمل و نقل هوشمند بود و اینک با آغاز فعالیت سامانه هوشمند اطلاع رسانی ناوگان حمل و نقل از طریق پیامک در چشم انداز و سند راهبردی برای رسیدن به شهر الکترونیکی گام برمی داریم.
وی ادامه داد : به زودی این اطلاع رسانی توسط تلفن های همراه دارای سیستم عامل اندروید نیز قابل رویت خواهد بود.
رضایی همچنین افزود : امروز اولین ایستگاه هوشمند در ادامه تکمیل طرح حمل و نقل هوشمند در محل ایستگاه شهید خرازی کلنگ زنی شد که اطلاعات مربوط به ناوگان اتوبوسرانی از قبیل محل ایستگاه ، مسیر حرکت اتوبوس ، نمایش فاصله و زمان تقریبی رسیدن اتوبوس هایی که در حال ورود به ایستگاه هستند در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.
در این مراسم و در روز ملی حمل و نقل با اهدای لوح از مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شاهین شهر قدردانی شد.
شایان ذکر است شهروندان گرامی می توانند با ارسال کد درج شده بر روی تابلوی موجود در محل ایستگاه های اتوبوس به شماره 10000314 از طریق پیامک از زمان تقریبی ورود اتوبوس به آن ایستگاه مطلع شوند.

026bus1

 

راه اندازی سامانه رد یابی پیشرس در شاهین شهر

به نقل از سازمان اتوبوسرانی شاهین شهر مدیر عامل این سازمان در گفتگویی اعلام کرد: افزایش رضایتمندی شهروندان همواره در صدر اهداف سازمان بوده و هست و لذا این سازمان براساس سند چشم انداز خود که همانا ” پیشتاز در ارائه بهترین خدمات به موقع و ایمن به شهروندان با هدف رضایتمندی شهروندان” است سعی نموده اقدامات و فعالیتهای خود را به گونه ای  برنامه ریزی و مدیریت نماید که رضایت مسافرین و شهروندان فراهم گردد .  

وی اظهار کرد: در روز ۲۶ آذر ماه به مناسبت گرامیداشت روز حمل و نقل در راستای دستیابی به حمل و نقل هوشمند و با توجه به تجربه موفق سازمان در راه اندازی سیستم بلیت الکترونیک و سامانه ردیابی هوشمند اتوبوس (avl)  و استقبال بی نظیر شهروندان سامانه جدیدی با عنوان شاهین پیشرس (سامانه اطلاع رسانی ناوگان هوشمند اتوبوس ) اجرایی و راه اندازی خواهد گردید که به واسطه آن مسافرین و شهروندان  از زمان رسیدن اتوبوس مطلع خواهند شد .

وی افزود نحوه کار این سامانه بدین گونه است: هر یک  از  ایستگاههای خطوط تحت سرویس دهی ناوگان  دارای شماره شناسائی است  که برای اطلاع شهروندان در محل ایستگاه نصب گردیده است و با ارسال شماره مذکور به سامانه ۱۰۰۰۰۳۱۴ اطلاعات مربوط به اتوبوسهایی که از آن ایستگاه می گذرند به صورت هوشمند  برای مسافر ارسال می گردد.

رضا رضایی

  •  بهره وری بیشتر  و بهتر از خدمات سازمان
  •     افزایش رضایتمندی شهروندان
  •    کاهش طول صف انتظار مسافر
  •   کاهش زمان انتظار مسافر
  •   مدیریت  زمان
  •   مدیریت منابع سازمان

از اهداف و دستاوردهای این سامانه برشمرد و افزود: همزمان با سامانه شاهین پیشرس سامانه اطلاع رسانی اندروید  ناوگان (سامانه اطلاع رسانی ناوگان توسط تلفن های همراه دارای سیستم عامل اندروید ) را خواهیم داشت که نرم افزار کاربردی آن در سایت سازمان به ادرسwww.shahishahrbus.ir  قرار گرفته است و شهروندان به منظور بهره برداری از آن می توانند به سایت سازمان مراجعه و دانلود نمایند و

  •   مشاهده مسیر خطوط اتوبوسرانی برای شهروندان
  •   مشاهده ایستگاههای خطوط مختلف بر روی نقشه
  •   مشاهده اتوبوسهای خطوط مختلف بر روی نقشه به تفکیک خط.
  •     کنترل و اطلاع از زمان رسیدن اتوبوسها به ایستگاه مورد نظر

از دستاوردهای این سامانه است که به منظور رفاه حال شهروندان و تکریم ایشان  در جهت دستیابی به حمل و نقل هوشمند پیش بینی و اقدام گردیده است.

ایشان در پایان افزودند  : همشریان گرامی به منظور آشنایی بیشتر و رفع هرگونه ابهام می توانند به وب سایت سازمان به آدرس www.shahinshahrbus.ir  مراجعه و یا باروابط عمومی سازمان با شماره تلفن ۴۵۲۹۴۲۲۲ تماس و به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۸۲۹  نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمایند.

jeld

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.