۰۰:۲۲ - یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲

حامد زمانی خواننده ترانه مرگ بر امریکا

دوستان به ظاهرم ایراد گرفتند و خیلی اذیتم کردند

زمانی که این آهنگ را اجرا کردم دوستانم خیلی اذیتم کردند، … اجرای آهنگ مرگ بر آمریکا به گونه ای شد که حتی دوستان از ظاهر من ایراد می گرفتند ..

hamedzamani

 

زمانی که این آهنگ را اجرا کردم دوستانم خیلی اذیتم کردند، … اجرای آهنگ مرگ بر آمریکا به گونه ای شد که حتی دوستان از ظاهر من ایراد می گرفتند ..

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، حامد زمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه متولد 21 فروردین سال 1367 در شهرستان میمه اصفهان هستم، گفت: من کارشناسی ارشدم را در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران گرفتم.

 

وی درباره چگونگی ورودش به عرصه موسیقی اظهار داشت: در واقع خواننده شدن از همان ابتدا در وجودم بود؛ کم کم به سمت مداحی و قرائت آمدم، با این حال موسیقی سنتی را دنبال می کردم تا اینکه با قبول شدنم در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران و به خاطر فضای دانشگاه به سمت موسیقی رفتم.

 

این خواننده با بیان اینکه باید حرف ها را به موسیقی تبدیل کنیم، ادامه داد: چون فضای موسیقی ارزشی تقریباً خالی بود و باید متفکرانه وارد آن می شدیم، به همین دلیل چند سالی وقفه در بین کارمان ایجاد شد؛ به طوری که من و آقای بی آزار درباره این مسئله که یک بچه حزب اللهی چگونه باید وارد عرصه موسیقی شود مدت های زیادی فکر کردیم.

 

زمانی با بیان اینکه فضای موسیقی ارزشی کشور تشنه بود، افزود: در کشور موسیقی ارزشی داشتیم؛ یعنی از همان ابتدای ورود امام به کشور ما دارای موسیقی بودیم و به گفته یکی از بزرگان، شروع انقلاب با موسیقی بوده است؛ با این حال این نوع موسیقی در بین نسل جوان طرفدار نداشت و ما به دنبال دلیل این عدم استقبال بودیم؛ در واقع وقتی موسیقی با نام تحریم یا دفاع مقدس در کشور منتشر می شد، کسی از آن استقبال نمی کرد.

 

وی در همین زمینه یادآور شد: جواب عدم استقبال از موسیقی های ارزشی این است که این نوع موسیقی از نظر فرم نمی توانست با موسیقی های پرطرفدار رقابت کند. شعر هم در این زمینه نقش مهمی دارد؛ چون جنس کار ارزشی صریح است، به همین دلیل ما به شعرهایی نیاز داشتیم که بتواند صریح حرف مان را به مخاطب منتقل کند.

 

این خواننده گفت: از همان ابتدا این ترس وجود داشت که این نوع کارها محکوم به شکست است، ولی ما اعتقادمان این بود که اگر کار خوبی اجرا کنیم قطعاً مورد استقبال قرار می گیرد. به طور مثال موسیقی دیروز، امروز و فردا که نزدیک به سه سال است پخش می شود، روز به روز تازه تر می شود.

 

زمانی درباره علت انتخاب موسیقی پاپ برای آثارش اظهار داشت: موسیقی پاپ با عامه مردم ارتباط می گیرد و چون حرف ما همان حرف مردم بود، این نوع موسیقی را انتخاب کردیم. به طور مثال برخی از مادران شهیدان نیز با آثار ما ارتباط برقرار کردند. در واقع خاصیت موسیقی پاپ این است که انعطاف پذیری زیادی دارد و می توان سازه های سنتی را در آن گنجاند، علاوه بر آن ملودی سازی در این نوع موسیقی راحت تر است و چون موسیقی سنتی محدودیت های خاصی دارد، به سراغ این موسیقی نرفتیم.

 

زمانی با اشاره به ترانه مرگ بر آمریکا گفت: زمانی که این آهنگ را اجرا کردم دوستانم خیلی اذیتم کردند، در حالی که من تا به امروز آهنگ های زیادی را خوانده ام و صدای کسی هم درنیامده. اجرای آهنگ مرگ بر آمریکا به گونه ای شد که حتی دوستان از ظاهر من ایراد می گرفتند و این مسئله نشان دهنده عزت حسینی است.

 

وی با اشاره به آهنگ هادی شاهین نجفی افزود: زمانی که این مرتد این آهنگ را خواند، من در صفحه فیس بوکم نوشتم که هر کسی او را بکشد من 10 میلیون تومان به او جایزه می دهم؛ این کار من هم باعث شد که افراد زیادی در صفحه ام به من دشنام بدهند؛ با این حال دیدیم که این کار نجفی اصلاً ماندگار نشد؛ در حالی که آثار درباره امام حسین (ع) قطعاً در تاریخ ماندگار می شود. هنوز هم اهل حق تعدادشان کم و اهل باطل زیاد هستند؛ اهل باطل قدرت شان از اهل حق بیشتر است، ولی همان گونه که عاشورا رخ داد، قطعاً امروز نیز حق پیروز خواهد شد.

 

این خواننده با بیان اینکه هر کسی با یکی از شب های محرم بیشتر ارتباط برقرار می کند، اظهار داشت: همه اتفاقات کربلا زیباست، ولی من با اتفاقی که عبدالله بن حسن در کربلا به وجود آورد، بیشتر ارتباط برقرار می کنم؛ در واقع این موضوع یکی از عجیب ترین اتفاقات کربلا است و سناریوی آن از همان ابتدا حماسه و عشق است؛ ما باید از ارزش هایی که امام حسین (ع)، امام خمینی (ره) و شهیدان به خاطر آن قیام کردند، دفاع کنیم، حتی در حد صحبت کردن باید به این ارزش ها بپردازیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.