۰۸:۳۷ - سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳

حواشی کتاب حاشیه ساز «همت»

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس ضمن ارائه توضیحاتی درباره حواشی انتشار و توقیف کتاب «همت» تأکید کرد: برای جلوگیری از ضرر ناشر و عدم جمع آوری کتاب، کلیه نسخه های این کتاب توسط سپاه خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نارئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس ضمن ارائه توضیحاتی درباره حواشی انتشار و توقیف کتاب «همت» تأکید کرد: برای جلوگیری از ضرر ناشر و عدم جمع آوری کتاب، کلیه نسخه های این کتاب توسط سپاه خریداری شده است.

سردار گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در حاشیه برگزاری نشست خبری شانزدهمین دوره اهدا جایزه کتاب سال دفاع مقدس در پاسخ به سوالی درباره کتاب «همت» گفت: واقتی این کتاب منتشر شد و متوجه نقایص آن شدیم در همان فروردین ماه در نامه‌ای اشکالات آن را به وزارت ارشاد اعلام کردیم و وزیر ارشاد هم بلافاصله دستور توقف انتشار کتاب و جلوگیری از توزیع‌‌ آن در نمایشگاه کتاب را صادر کردند.

بابایی تأکید کرد: کتاب تا به امروز توسط کارشناسان مختلفی بررسی شده و از خانواده شهید هم بیش از همه همسر ایشان به ایرادات کتاب معترض هستند و در این زمینه حتی با وزیر ارشادٰ وزیر دفاغ و فرمانده کل سپاه هم دیدارهایی داشتند و خواستار رسیدگی به این کتاب شدند.

وی افزود: براساس دستور وزیر ارشاد جلوی انتشار کتاب گرفته شد و هم زمان با آن جلساتی با نویسنده محترم کتاب هم داشتیم تا نقطه نظرات منتقدان را به اطلاع او هم برسانیم. به خصوص که بنده به شخصه در آذرماه سال قبل که ماکت اولیه کتاب را دیدم به نویسنده گفتم حتما در این زمینه باید با هماهنگی خانواده شهید اقدام کنید چراکه طرح شما تخیل و داستان صرف نیست و از آدمهای حقیقی نام به میان آورده‌اید.

بابایی با اشاره به اینکه «نمی‌دانم بحث «جمع‌آوری» کتاب چرا در رسانه‌ها مطرح شده است» تصریح کرد: به لحاظ قانونی امروز کتاب در شرایط توقیف قرار دارد اما از آنجا که نویسنده خود ناشر کتاب هم بوده به دلیل آنکه در این زمینه متضرر نشود ما جلساتی داشتیم و تصمیم گرفته شد کل موجودی این کتاب توسط معاونت حقوقی سپاه خریداری شود تا هم ما از عدم توزیع آن در نمایشگاه ها و استان‌های دیگر مطمئن شویم و هم ناشر و نویسنده متضرر نشود.

وی درباره سرانجام این کتاب ضمن اشاره به برخی تلاش ها برای اعمال اصلاحات با هماهنگی خانواده شهید تصریح کرد: متأسفانه خانواده شهید می گوید از آنجا این نویسنده با دروغ و جعل وارد حریم خصوصی ما شده است دیگر به او اطمینان نداریم و اصلا اجازه چاپ مجدد آن را نخواهیم داد.

منبع: مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.