۱۸:۲۳ - سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳

ساخت و ساز غیراصولی در شاهین شهر حادثه آفرید

نقص در روند نظارت و مھندسی ساخت و ساز واحدھای مسکونی، ھزینه ھای سنگینی را به یک واحد مسکونی تحمیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ نقص در روند نظارت و مھندسی ساخت و ساز واحدھای مسکونی، ھزینه ھای سنگینی را به یک واحد مسکونی تحمیل کرد.

روز گذشته و در حین بتن ریزی یک سازه ساختمانی واقع در خیابان رازی شاهین شهر دیوار واحد مسکونی مجاور فرو ریخت.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که ساکنان این واحد مسکونی در منزل حضور داشتند که ناگهان با صدای مهیبی انبوه بتن (که بیش از پنج تن تخمین زده می شود) به درون این خانه سرازیر و علاوه بر خسارت وارده موجب ترس و دلهره ساکنین این واحد شد.

خوشبختانه در این حادثه آسیب جانی به کسی وارد نشده است.

قاسمی مالک این واحد خسارت دیده در گفتگو با شاهین نا گفت: ابتدای زمستان سال گذشته، مالک واحد مجاور جهت نوسازی ساختمان خود در حالی اقدام به تخریب و گود برداری ساختمان کرد که هنوز پروانه ساخت اخذ نکرده بود. و به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی ساختمان در جریان گودبرداری چندین بار نیز تذکر به ایشان دادیم.

قاسمی افزود: پس از تخریب و گود برداری چندین ماه طول کشید تا ایشان پروانه ساخت دریافت کنند پس از شروع ساخت و ساز در هنگام بتن ریزی مرحله اول دیوار طبقه اول ترک برداشت که باشکایت و پیگیری ادامه روند کار منوط به رعایت اصول ایمنی شد که متاسفانه مجدد در دومین مرحله بتن ریزی این بار دیوار طبقه دوم ساختمان به طول سه متر فرو ریخت.

وی با گلایه از عدم نظارت صحیح سازمان نظام مهندسی و واحد نظارت بر ساخت و ساز شهرداری اضافه کرد اگر در ساخت و ساز ساختمان ها نظام مهندسی و ناظرین واحد نظارت بر رعایت اصول و ایمنی بیشتر تاکید می کردند این گونه ما دچار آسیب نمی شدیم و همسر و فرزند یک ساله ام از ترس به وحشت نمی افتادند.

ضعف نظارت مھندس ناظر در ساخت وسازھای غیر اصولی

در حالیکه نظارت بر ساخت و سازھای شھری در سالھای اخیر توسط سازمان مھندسی ساختمان پیگیری شده و مراتب مختلفی برای انتخاب مھندسان عمران و سازه جھت نظارت بر فرآیند ساخت و ساز واحدھای مسکونی و تجاری طی می شود، متاسفانه ھنوز ساختمانھایی ھستند که بدون نظارت دقیق و کارشناسانه و به صورت غیراصولی ساخته می شوند و این امر امکان ایجاد خسارت و هزینه های سنگین برای ساکنان آینده این واحدھا را افزایش می دھد.

عدم نظارت صحیح بر گود برداری ها، سرعت در ساخت و ساز با کاھش زمان مورد نیاز جھت بستن بتن، نداشتن تجربه کافی و عدم توجه مهندسین ناظر به نکات فنی و اجرایی نسبت به فرایند ساخت و ساز و همچنین لحاظ نکردن شرایط ساختمان های مجاور از جمله دلایلی است که در مراحل ساخت و بھره برداری از ساختمان ھا خساراتی را برای مالکین ساختمان ها و مجاورینشان به همراه دارد.

takreb 1 takreb 2 takreb 3 takreb 4 takreb 5 takreb 6

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.