۰۸:۰۰ - شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳

رئیس اداره مخابرات شهرستان:

تا نیمه ماه آینده 2 هزار شماره تلفن به مسکن مهر شاهین شهر واگذار می شود

ربیع رئیس مخابرات شاهین شهر و میمه گفت: این اداره به لحاظ شاخصهای مخابراتی هر ماه جزء برترین های استان است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ امروزه ارتباطات تلفن همراه بصورت بخش مهمی از تعاملات انسانی در آمده و هر روز تعداد متقاضیان آن افزایش می یابد این دستگاه با باز کردن میلیاردها کیلومتر سیم از دست و پای آدمی او را قادر ساخته تا ضمن بهره گیری از این فناوری نوین با هرکجای عالم در ارتباط باشد.

استفاده از وسایل ارتباطی علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، کمک شایانی نیز به کاهش مصرف انرژی و کاهش ترافیک شهری و غیره می کند.

پایگاه خبری شاهین نا در گفتگوی تفضیلی با رئیس اداره مخابرات شهرستان شاهین شهر و میمه به بررسی وضعیت خدمات ارتباطی در این شهرستان پرداخته است.

مرتضی ربیع با بیان اینکه مخابرات شهرستان 95 هزار مشترک تلفن ثابت و بیش از 100 هزار مشترک تلفن همراه اعم از اعتباری و دائم دارد افزود: با این احتساب ضریب نفوذ تلفن ثابت 43 درصد و تلفن همراه 45 درصد می باشد.

وی با اشاره به ضریب نفوذ 86 درصدی تلفن همراه در استان، اشتراک تلفن همراه شهروندان شاهین شهری از دیگر استانها را دلیل این تفاوت دانست

رئیس اداره مخابرات شهرستان از  13هزار مشترک ADSL اینترنت پرسرعت در سطح شهرهای شاهین شهر، میمه، وزوان، لایبید، گز و گرگاب و همچنین مراکز کم ظرفیت روستایی شامل ازان، زیادآباد، موته، کلهرود، ونداده، حسن رباط و جهادآباد و تجهیز مرکز روستای سُه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: چند شرکت PAP نیز با استفاده از امکانات مخابراتی خدمات اینترنت در شاهین شهر سرویس ارائه می کنند.

وی همچنین تصریح کرد: مخابرات شاهین شهر و میمه به لحاظ شاخصهای مخابراتی هر ماه جزء برترین های استان است.

rabi

ربیع مدت زمان انتظار برای دریافت سرویس اینترنت را 72 ساعت پس از تماس با 2020 یا ثبت نام در سامانه سرویس دهی اینترنت برای متقاضیان اعلام کرد و افزود: بدلیل بافت فرهنگی شاهین شهر و استفاده همه مراکز علمی، آموزشی، تجاری و منازل، تقاضا بقدری زیاد است که به سرعت ظرفیت تجهیزات تکمیل می گردد و به همین منظور توسعه و نصب تجهیزات ADSL در دستور کار روزانه این اداره قرار دارد.

رئیس اداره مخابرات شاهین شهر و میمه افزود: با توجه به کیفیت مسیر و سیم کشی داخلی، پهنای باند مورد استفاده مشترکین متغییر و بعضا تا 10M  نیز قابل افزایش است.

وی در ادامه به اختصاص یک سوئیچ ویژه با کابل کشی و اجرای فیبرنوری به مجموعه مسکن مهر شاهین شهر که مرحله آزمایش و تحویل را طی می کند اشاره کرد و گفت: سیم کشی 2 هزار شماره آماده است که امیدواریم تا نیمه ماه آینده کلیه متقاضیان دارای فیش از تلفن بهرمند شوند.

ربیع همچنین در خصوص واگذاری تلفن به مسکن مهر دیگر شهرهای این شهرستان گفت: قریب به 15 ماه قبل از سکونت ساکنان مسکن مهر شهر گز خطوط تلفن دایر و شماره ها تعیین شده و در مسکن مهر گرگاب یا اسنوا نیز شبکه ای با قریب 290 میلیون هزینه اجرا گردیده و تعداد 125 شماره واگذار شده است.

در مجموعه مسکن مهر شهر های میمه و وزوان نیز در حال اجرای شبکه کابل هستیم که پس از تامین تجهیزات سوئیچ، به ساکنین تلفن واگذار خواهد شد. در مجموع واگذاری تلفن در مسکن مهر شهرستان و مراکز تابعه در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان در خصوص اختلالات اینترنت پر سرعت بخش میمه متذکر شد: زیرساخت اینترنت پرسرعت در شهرهای میمه و وزوان هیچ تفاوتی با دیگر شهرها ندارد ولی اغلب موارد سیم کشی داخلی مشترک موجب اختلال می گردد، در غیر اینصورت مشترکین می توانند از طریق تماس با 2020 مشکل خود را مطرح تا در اسرع وقت رفع اشکال یا راهنمایی گردد.

وی خاطر نشان کرد: در حال پیگیری ارائه سرویس اینترنت نسل 3 و 4 تلفن همراه در شهرستان پس از مرکز استان هستیم.

bts

ربیع با بیان اینکه بر اساس محاسبات و تحقیقات انجام شده ارتعاشات اشعه آنتن‌های بی تی اس 50 برابر کمتر از میزان مجاز استاندارد جهانی است و شدت ارتعاشات در فضای زیر اینگونه آنتن ها با توجه به رعایت استاندارد ارتفاع از سطح زمین بسیار ضعیف است افزود:  تاکنون هیچ مدرک قانع کننده‌ای برای اثبات بروز بیماری در نتیجه دریافت پرتوهای آنتن BTS وجود نداشته است.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به تائید مدیر کل سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و مدیر کل امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی کشور، دستگاه‌های مورد نظر هیچگونه زیان احتمالی برای سلامتی افرادی که در اطراف آنها زندگی می کنند یا تردد می نمایند در پی نخواهد داشت.

این مقام مسئول در پایان ضمن توصیه به مشترکین تلفن ثابت و همراه به فعالسازی خدمات غیر حضوری برای بهره مندی از امکانات مخابراتی از طریق سایت شرکت مخابرات استان اصفهان افزود: با توجه به تنوع خدمات مخابراتی، شرکت مخابرات به منظور رفاه شهروندان خدمات به مشترکین را در دفاتر پیشخوان دولت در سطح شهرستان ارائه می نماید که این امر موجب سهولت و دسترسی مشترک در ساعات اداری و غیر اداری به خدمات تلفن ثابت و همراه گردیده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.