۱۹:۰۶ - جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳

مقدسی رئیس شورای اسلامی شاهین شهر:

بهره‌برداری از 3 بازارچه کوثر در آینده نزدیک/ 6 پروژه در هفته دولت کلید می خورد

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر گفت با هدف تهیه و عرضه اجناس ارزان قیمت و اولویت مناطق محروم 3 بازارچه کوثر با مساحت 5 هزار متر در آینده نزدیک احداث خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نامهندس حمید رضا مقدسی رئیس شورای اسلامی شاهین شهردر خصوص عملکرد سه ماهه سوم شورای چهارم شهر، از افتتاح 6 پروژه جدید درهفته دولت سال جاری خبر داد و بیان داشت: اولین و مهمترین پروژه‌ای که درهفته دولت به بهره برداری می رسد پروژه کتابخانه مرکزی می باشد.

پروژه 4 بانده کردن بلوار امام علی (ع)حد فاصل سه راه طالقانی تا پل گز، پروژه خیابان ولیعصرحد فاصل میدان ولیعصر تا ورودی گلدیس وهمچنین ورزشگاه‌های محله خانه کارگر و بانک استان از جمله پروژه هایی هستند که در هفته اول شهریور مصادف با هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر اولویت شورای چهارم را اتمام پروژه های نیمه تمام خواند ودلائل تاخیر برخی پروژه ها از جمله پروژه های کتابخانه مرکزی و فرهنگسرای گلدیس را عدم تکمیل فاز 2 طراحی، تغییر حجم کار، معطل ماندن پیمانکاران در خصوص دستور کارها و ابلاغ نقشه های فنی است که همه به قصور شرکتی برمی گردد.

مهندس مقدسی با بیان اینکه 3 ضعف عمده درمعاونت عمران وجود دارد، اظهار داشت در این راستا گام های اساسی برداشته شده که امیدواریم با ورود معاونت عمران جدید و راه اندازی دفترتشکیلات فنی، راه اندازی تشکیلات واحد امور قراردادها به صورت مشترک بین حوزه معاونت عمران و حوزه امورمالی و تغییر سیستم کار بصورت مدیریت پروژه این نقاط ضعف نیز برداشته شود.

وی در ادامه از اتمام فاز 2 طراحی 3 پروژه مقیاس بزرگ پروژه‌های کمپینک گردشگری، میدان سمبلیک و میدان میوه و تره بار تا پایان شهریورماه  و 2 پروژه سیتی سنتر و مترو تا پایان سال خبر داد.

مقدسی در خصوص پروژه مترو بیان کرد: با توجه به دو گزینه پیشنهادی مشاوران پروژه در خصوص خط مسیر مترو، مهمترین نکته در انتخاب هر یک از گزینه ها فاز بهره‌برداری پروژه می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد. زیرا در شهری با جمعیت شاهین شهر و با فاصله ارتباطی حدود 18 کیلومتر و  پیک سفر روزانه 7 الی 8 هزار نفر به مهمترین مورد تامین مسافر مترو می باشد.

 

mogadasi

 

وی کل هزینه پروژه مترو را 400 میلیارد معادل بودجه 4 سال شهر عنوان کرد و گفت در صورت تفاهم با پالایشگاه و نیروگاه شهید منتظری و کارخانجات شهرک صنعتی با ایجاد ایستگاه در فاز بهره برداری با تامین منابع مالی هزینه جبران خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر افزود: پروژه های مقیاس کوچک و مجتمع ها همانند گذشته در حال پیگیری و اجرا می باشد که با 3 تغییر ذکر شده در سیستم معاونت عمران انتظار داریم با سرعت عمل بیشتری پروژه های اجرا شود.

وی جذب منابع مالی 90 میلیارد تومانی سال جاری را اولویت شورا دانست و افزود: در حوزه عمرانی خاص شهرداری‌ها جلوتر بودن کار از دریافتی پیمانکار همیشه مرسوم بوده است.

مهندس مقدسی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار زیاد و قابل توجه در حوزه سرمایه گذاری افزود: با هدف تهیه و عرضه اجناس ارزان قیمت و اولویت مناطق محروم 2 بازارچه کوثر با مساحت حدوداً 5 هزار متر یکی در ناحیه شمال شاهین شهر در موقعیت فدک ضلع جنوبی بلوار دانشجو و دیگری در ضلع شمال پارک انقلاب مکان‌یابی و در جلسه شورا تایید و بامصوبه شورا آماده انعقاد قرار دادبا طرف مشارکت می باشد.

وی افزود: موقعیت بازارچه سوم در ناحیه جنوبی شهر تحت مطالعه است که ظرف 20 روز آینده نهایی و کمیسیون سرمایه گذاری مجری و طرف مشارکت را جهت انعقاد قرار داد معرفی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که این بازارچه ها با سرمایه گذاری 4 میلیاردتومان در دوره معینی از 3 تا 10 سال بهره برداری می شود که در این مدت با نظارت شهرداری و اداره بازرگانی اجناس و کالاها با درصد معینی تخفیف نسبت به نرخهای تعزیراتی به مردم عرضه خواهد شد.

 

80935571-5279501

 

وی در خصوص طرح توسعه تفریحی و تفرجی پارک انقلاب بیان داشت: با جذب دو سرمایه گذار جهت دایر نمودن استخرقایقرانی و توسعه وسایل اسباب بازی در پارک های انقلاب و حافظ شمالی پس از بررسی ها و تایید شورا آماده انعقاد قرار داد می باشند.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر درحوزه مشارکتی بنیاد مستضعان (عمده مالک اراضی شهر) را یک فاز و محور مهم مطرح کرد و با اشاره به تقابل دیرباز این بنیاد با شهرداری شاهین شهر در خصوص مطالبه اراضی خود، با هدف عمران و آبادانی شهر با بنیاد وارد مذاکره شده و با تبدیل این تهدید به فرصت در خصوص سایر اراضی بنیاد در شاهین شهر که درخواست تکفکیک و تغییر کاربری و عوارض صدور پروانه را داشت با قیمت اراضی دیگر که بنیاد آن ها را مطالبه داشت را به شرح ذیل به تفاهم رسیدیم.

احداث مجتمع مسکونی با ترکیب ویلایی و آپارتمان در محدوده بروم رو ضلع جنوبی سایت در بلوار طالقانی و اراضی کارخانه بارش، تبدیل و احداث مجتمع تجاری و اداری در زمین قبلی شرکت آب و فاضلاب شاهین شهر، تبدیل اراضی ضلع غربی انتهای خیابان فردوسی به مجتمع تجاری اداری، احداث برج بلند مرتبه تجاری و اداری در زمینی به مساحت تقریبا 15 هزار متر حد فاصل میدان امیرکبیر تاآتش نشانی ردانی پور که متعلق به بنیادجانبازان است.

وی در ادامه از نصب تابلوهای تبلیغاتی سه وجهی گردون با مقیاس بزرگ در ورودی‌ها و سطح شهر خبر داد که در دست مطالعه و طراحی است.

مهندس مقدسی در خصوص حوزه فرهنگ اظهار داشت: با تخصیص یک بسته 500 میلیون تومانی فعالان فرهنگی، مذهبی، ورزشی و هنری بخش خصوصی را در قالب انعقاد قرارداد وارد کار کردیم.

وی افزود: طرح و ایده های ارائه شده این فعالان که در راستای مقابله با یک معضل اجتماعی می باشد پس از بررسی در کمیسیون شورا و شهرداری آماده انعقاد قرارداد با مجری طرح می شود. این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری با دو هدف پیگیری می شود، یکی استفاده از ایده و طرح های ابتکاری بخش خصوصی و دیگری با ایجاد انگیزه در بین آنان اشتغال‌زایی غیر مستقیم نیز صورت می گیرد.

مقدسی از استقبال خیلی خوب بخش خصوصی خبر داد و افزود: در حالیکه بسته فرهنگی 500 میلیون تومان پیش بینی شده بود با این ایده فعالان بخش خصوصی بسیار خوب واردشدند و پیشنهاد 225 طرح با اعتبار 15 میلیارد تومان به شورا رسید.

وی همچنین از اختصاص 700میلیون تومان جهت تکمیل ساختمان حوزه های علمیه برادران و خواهران هرکدام 350 میلیون تومان و تخصیص و توزیع 1 میلیارد تومان جهت تکمیل و تجهیز 15 مسجد در حال بهره برداری و 10 مسجد شهر خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر با اشاره به بررسی کارشناسی و شناسایی نقاط ضعف در خصوص قرارداد جمع آوری زباله و نظافت شهر در حوزه خدمات شهری افزود: با هدف رفع نقیصه و بالا بردن کیفیت نظافت شهری و افزایش کیفیت کار و ایجاد اشتغال با استخدام و افزایش 100 نفر نیروی نظافتی موافقت شد.

وی افزود: طرح توسعه و ساماندهی بازارچه های شب و روز با تامین زیر ساخت، غرفه بندی، نور کافی و سرویس بهداشتی از طرح های دیگر مورد مطالعه و بررسی شورا در حوزه خدمات شهری می باشد.

لازم به ذکر است که در شاهین شهر بازارچه شب با 85 کارت و درخواست 100کارت مازاد و بازارچه روز موسوم به بازارچه های هفتگی با 250کارت و درخواست 250 کارت مازاد در مجموع برای 335نفر اشتغال‌زایی داشته است.

مهندس مقدسی در ادامه با بیان اینکه شورا در آغاز دوره چهارم طرح ساماندهی خودروهای در اختیار مدیران را مطرح و سپس در مقیاس خیلی وسیعتر مدیریت نیرو انسانی و ارتقاء و عملکرد و کارایی نیروها و کارمندان شهرداری را در پیش روی خود قرار داد. افزود: عملکرد پایین برخی از نیروها و بخصوص برخی از واحد ها و حوزه ها نقطه ضعف مهمی بود که شورا در بررسی‌های خود به آن رسید.

وی در ادامه افزود: در همین راستا با ارائه تذکر،و تنبیه نیروهای خاطی و ارائه ابزارهای تشویقی در جهت ارتقاء انگیزه بیشتر کار و دریافت حقوق و مزایا صرفاً در مقابل کار بیشتر به لحاظ کمی و کیفی خواهد بود. و شایسته سالاری در شهرداری، ارتقاء رتبه و موقعیت کارمند منوط به  ارتقاء کارآیی و افزایش راندمان کاری خواهد بود.

مقدسی با ابراز امیدواری بیان کرد: با اجرای این طرح که قطعا موجب مقابله های زیادی در سطح شهرداری می شود ان شاالله نویدگر روزهای درخشان‌تری در خدمت رسانی شهرداری به مردم خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.