۰۸:۰۲ - شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

راهکاری اسرارآمیز برای دیابتی‌ها

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد ﺧﻨﺪﯾﺪﻥ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺻﺮﻑ ﻫﺮ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍﯾﯽ، ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻗﻨﺪ ﺧﻮﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻣﯽﺁﻭﺭﺩ.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نامطالعات نشان می‌دهد كه فعالیت ضعیف و نامطلوب ریه‌ها موجب می‌شود كه اكسیژن كمتری به مغز برسد و در نتیجه خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر افزایش پیدا می‌كند و افرادی که در روز کمتر می‌خندند میزان فراموشی نیز در آنها بیشتر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی هزاران داوطلب دریافتند افرادی که در روز 10 دقیقه می‌خندند 50 درصد کمتر گرفتار بیماری دیابت و کلسترول خون و آلزایمر می‌شوند.
گفتنی است، پزشكان معتقدند كه افسردگی و خمودگی جریان خون را به مغز كاهش می‌دهد و در نتیجه ولع خوردن مواد قندی را تشدید می‌كند چون در صورت كاهش جریان خون در مركز اشتها در مغز، گلوكز كمتری به این عضو اصلی می‌رسد در حالی كه گلوكز مهمترین غذای مغز است.
نتایج مطالعات نشان می‌دهند، افسردگی یکی از بیماری‌های شایع برای دیابتی‌ها محسوب می شود که می‌تواند میزان قند خون آنها را تا 20 درصد افزایش دهد این در حالی است که اگر پس از هر وعده غذایی افراد تحرک همراه با نشاط و خمودگی داشته باشند علاوه بر کاهش قند خون خود می‌توانند دیابت‌شان را نیز کنترل کنند.
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.