۱۲:۲۱ - پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵

سرلشکر صفوی در یادواره سرداران و 450 شهید اطلاعات:

آمریکایی ها که خود اشغالگر سوریه هستند مانع ادامه عملیات موصل می شوند/ امید بستن به بیگانگان ما را به ورطه شکست خواهد برد

سرلشکر رحیم صفوی بابیان اینکه پیروزی‌ها در حلب و عراق به شکست ائتلاف آمریکایی انجامیده است، اظهار کرد: جای تعجب است که آمریکایی‌ها مانع ادامه عملیات موصل شده‌اند، کشوری که خود اشغالگر در خاک سوریه است.

به گزارش شاهین پرس،  دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا پیش از ظهر امروز در یادواره سرداران و 450 شهید اطلاعات سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در حسینیه عاشقان ثارالله اصفهان اظهار کرد: جامانده از غافله شهیدان هستیم و از اینکه در جمع خانواده های معزز شهدا و شهیدان اطلاعات سه استان حضور پیدا کرده ام، بسیار خرسندم.

سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به خانواده شهدای این سه استان و تمام شهدا، گفت: از فعالان این یادواره با انجام کارهای عمیق فرهنگی و انتشار کتاب قدردانی می کنم.

وی با استعانت از یاد شهدا اظهار کرد: در این مکان کمیته دفاع شهری اصفهان را در ابتدای انقلاب افتتاح کردیم و هزاران جوان پاک و با اخلاص عازم دفاع مقدس شدند و از کیان و خاک ایران و اسلام دفاع کردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا مقام شهادت را استقرار یک حاکمیت درون قلب انسان عنوان کرد و گفت: شهید به مقام صدق و اخلاص و مقام فنای فی الله می رسد.

به گفته این مقام نظامی، شهیدان ما چیزی را می دیدند که ما ندیدیم درهایی به روی آن ها باز شد که بر روی ما بسته اند، شهیدان ما در همین عالم زمینی ما تاثیر گذار هستند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه به زیارت شهدا بروید و  ببنید برخی از این شهیدان به مقام مستجاب الدعوه رسیده اند اظهار کرد:  باور دارم شهیدان در این عالم تاثیرگذار هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  افزود: همه خدمتگزاران کنونی کشور مدیون شهدا هستند و همه امت اسلامی ایران، باید تنفس خود را مدیون خون شهدا بدانند چرا که اگر شهیدان نبودند انقلاب و ایران اسلامی نبود.

سرلشکر رحیم صفوی افزود: بدون تردید حماسه دفاع مقدس و شهدای عزیز و جان بر کف اطلاعات در امتداد مسیر عاشورای حسینی مفهوم و معنا پیدا می کند.

وی ادامه داد: شهیدان راه کربلا، سوریه را آزاد می کنند، تجلی خون شهیدان آزادی عراق از دست دیکتاتوری عراق است و همچنین آزادی حلب مدیون شهدای مدافع حرم و مدیون فرماندهی معظم کل قوا است که فرمانده محافظ بلاد اسلامی است.

فرمانده دوران دفاع مقدس هشت ساله ادامه داد: در دنیا برگزاری راهپیمایی 20 میلیونی و 10 برابر حج تمتع در اربعین بی سابقه است و آیا این بشارتی برای ظهور سرورمان آقا امام زمان نیست؟

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: شهیدان اطلاعات حماسه آفریده اند و نقش آنان در پیروزی عملیات ها و فتوحات سپاه اسلام ارزش آفرین بود.

به اعتقاد وی، فرماندهان عالی جنگ بر اساس اطلاعات صحیح از وضعیت دشمن، جغرافیا و … می توانسند تصمیم درست اتخاذ کنند تا متناسب با ضعف دشمن و قدرت نیروهای خودی باشد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگر سخنان خود بابیان اینکه فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است، تأکید کرد: باید مراقب این فضا بود تا بتوان از آن به‌عنوان ظرفیتی برای گسترش تفکرات و اندیشه‌های انقلاب اسلامی استفاده برد.

سرلشکر صفوی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستیم، گفت: باید به قدرت درون‌زا متکی باشیم نه به قدرت بیرونی چرا که دل و امید بستن به بیگانگان ما را به ورطه شکست خواهد برد.

وی بابیان اینکه پیروزی‌ها در حلب و عراق به شکست ائتلاف آمریکایی انجامیده است، اظهار کرد: جای تعجب است که آمریکایی‌ها مانع ادامه عملیات موصل شده‌اند، کشوری که خود اشغالگر در خاک سوریه است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: باید مراقب روابط سیاسی جدید در منطقه باشیم، این روابط جدید بین روسیه و ترکیه قابل‌تأمل است.

سرلشکر صفوی با تأکید برداشتن اشرافیت اطلاعاتی، گفت: در بعد دفاعی اگر اشرافیت نداشته باشیم غافلگیر خواهیم شد، ما نباید در جنگ‌های احتمالی آینده غافلگیر بشویم.

وی تصریح کرد: اگر بدانیم در وضعیت داخلی چه آسیب‌پذیری هایی داریم و مراقب آن‌ها و درصدد رفع آن باشیم آنگاه می‌توان بحران‌های احتمالی را کنترل کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با ابراز تأسف گفت: چطور بارش کمی برف به قطع برق، گاز و دیگر امکاناتی در یکی از استان‌های ما می‌انجامد و  این موارد نشان می‌دهد که مدیریت بحران در بعضی مناطق ضعیف است.

سرلشکر صفوی بابیان اینکه نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعات دیروز و امروز امنیت ایران را تأمین کردند، تأکید کرد: هم‌اکنون نوبت مسئولان کشوری است که معیشت، آسایش، رفاه و پیشرفت مردم ایران را محقق سازند.

بر این اساس، 450 شهید اطلاعات عملیات درسطح یگان های این سه استان قرار دارند که به ترتیب لشگر 14 امام حسین علیه السلام 115 شهید، لشگر 8 نجف اشرف 107 شهید، تیپ قمر بنی هاشم چهارمحال و بختیاری 53 شهید و تیپ 18 الغدیر یزد 90 شهید و بقیه یگان ها هم 86 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده اند.

انتهای پیام/ صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.