معاون ساخت و توسعه راه آهن خط راه آهن
خط آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان 67 درصد پیشرفت کاری داشته است
با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان اصفهان و وجود مراکز مهم صنایع فولاد، پالایشگاه و جاذبه های مهم گردشگری احداث راه آهن سریع السیر قم – اصفهان از اقدامات مهم و اولویت دار در این استان تلقی می شود.
به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه“شاهیننا” ˈسید مسعود نصر آزادانیˈمعاون ساخت و توسعه راه آهن خط راه آهن سریع السیر مسیر تهران – قم – اصفهان را عامل اساسی و مهمی در اتصال پایتخت به مرکز ایران عنوان کرد و افزود: با بهره برادری از این خط آهن دسترسی فوری، آسان، ارزان و ایمن از تهران به قم و از آنجا به اصفهان فراهم می شود.
معاون ساخت و توسعه راه آهن اظهارکرد: طرح فوق به طول 410 کیلومتر به صورت دو خطه طراحی و در دو قطعه حد فاصل قم تا اصفهان در حال اجرا است که با هدف جا به جایی مسافران و بهره گیری از تکنولوژی روز و پیشرفته جهان نخستین بار در خاورمیانه احداث شده است و به طور قطع در توسعه صنعت گردشگری و گسترش قطارهای برقی سریع السیر نقش اساسی خواهد داشت.
وی با اشاره به طول قطعه یک این پروژه تصریح کرد: این قطعه به طول 90 کیلومتر از محدوده شهرک پردیسان قم آغاز و حدود 15 کیلومتر پس از دلیجان در محدوده روستای شانق پایان می یابد و در سه منطقه ساقه، نیزار و دلیجان دارای ایستگاه است.
نصرآزادانی طول قطعه دو این پروژه را 149 کیلومتر عنوان کرد و افزود: این قطعه، از 15 کیلومتر پس از دلیجان آغاز و به اصفهان حد فاصل خورزوق و ورزشگاه نقش جهان منتهی می شود.
وی با بیان اینکه این قطعه در مناطق قرقچی، میمه، مورچه خورت و اصفهان ایستگاه دارد، گفت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان اصفهان و وجود مراکز مهم صنایع فولاد، پالایشگاه و جاذبه های مهم گردشگری احداث راه آهن سریع السیر قم – اصفهان از اقدامات مهم و اولویت دار در این استان تلقی می شود.