۲۲:۱۰ - یکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

خبرهای خوش نماینده شاهین شهر و میمه؛

شاهین شهر هفته آینده میزبان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می شود/ ارجاع سهم ارزش افزوده واحدهای تولیدی به شهرستان

حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان در جلسه شورای اداری گفت: با پیگیری های فراوان علاوه بر تصویب یک فوریت منطقه ویژه اقتصادی شاهین شهر، سند حقانیت سهم ارزش افزوده شهرستان از سوی دفتر حقوق ریاست جمهوری ابلاغ شد.

به گزارش شاهین پرس؛ نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان با اعلام اینکه با همکاری مسئولان و پیگیری های فراوان، حقانیت سهم ارزش افزوده شاهین شهر به اثبات رسید گفت: بر اساس قانون سهم ارزش افزوده واحدهای تولیدی باید در محل استقرار واحد تولیدی هزینه شود.

وی با بیان اینکه مبلغ 9 میلیاردتومان اعتبار سهم ارزش افزوده شهرستان چندین ماه در اصفهان بلوکه شده بود خاطرنشان کرد: با پیگیری و برگزاری جلسات متعدد و مفصل دوم مردادماه سال جاری سند سهم ارزش افزوده از سوی دفتر حقوقی ریاست جمهوری به استانداری ابلاغ شد.

شاهین شهر هفته آینده میزبان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می شود

حسینعلی حاجی دلیگانی از تصویب یک فوریت لایحه منطقه ویزه اقتصادی با گرایش صنعت هوایی در شاهین شهر خبرداد و اعلام کرد: با پیگیری های فراوان از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دعوت شده تاطی هفته آتی از برخی طرح های عمرانی اصفهان و شهر شاهین شهر بازدید نمایند.

بازدید از صنایع هواپیما سازی هسا و بررسی مشکلات این واحد صنعتی، بررسی طرح منطقه ویژه اقتصادی، خط متروی شاهین شهر به اصفهان و بالعکس و خط انتقال آب و فاضلاب از جمله موضوعاتی است که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در شاهین شهر مورد بررسی قرار خواهند داد.

مسئولان استان در توزیع آب عدالت را رعایت کنند

وی با اشاره به موضوع و مشکل کم آبی در استان و بویژه شهرستان و با تاکید بر صرفه حویی و مصرف بهینه در همه بخش ها خاطرنشان کرد: مسئولان استان و شهرستان عدالت را در توزیع آب رعایت کنند تا مردم مناطق مختلف آب شرب کافی در دسترس داشته باشند.

نماینده شهرستان در مجلس دهم به برداشت بی رویه آب در بالادست و مشکل کم آبی روستائیان شهرستان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه نباید اجازه دهیم حتی یک درخت از بی آبی خشک شود افزود: در منطقه بالادست کشاورزان قصد دارند سطح زیر کشت خود را به نه هزارو  700 هکتار افزایش دهند که مسئولان باید به این مقدار افزایش سطح زیر کشت با روش سنتی نظارت و توجه بیشتری داشته باشند.

حضور مدیران در نماز جمعه موجب دلگرمی مردم به نظام می شود

فرماندار شاهین شهر و میمه در این جلسه با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نماز جمعه را عامل تحقق وحدت و همدلی دانست و با ابراز تاسف از حضور کم رنگ مدیران و مسئولان در نماز جمعه گفت: شرکت مدیران شهرستان در نماز جمعه علاوه بر بهره برداری از فضای معنوی نماز جمعه زمینه دیدار مردم و مسئولان و گره گشایی از مشکلات آنها و در نهایت دلگرمی مردم از مسئولان نظام می شود.

وی توسعه روستایی را گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان و اظهار کرد: عدم وجود آب کافی و پاسخگو نبودن سامانه، دو معضل اساسی است که با توجه به حجم 26 درصدی آب مخزن سد زاینده رود و گرمای هوا، اصلاح الگوی مصرف و مصرف بهینه آب ضروری می باشد.

مدیران مراقب باشند آمار و اطلاعات غلط از معضلات اجتماعی شهرستان ندهند 

علیرضا بصیری با بیان اینکه سازمان بهزیستی شهرستان باید شاخص و اهتمام خود را بر مبنای پیشگیری قرار دهد، به مدیران و مسئولان تاکید کرد: در مصاحبه ها و سخنرانی های خود نسبت به ارائه آمار و اطلاعات منکرات شهرستان دقت کافی داشته باشند چرا که آمار غلط و بزرگ نمایی منکرات شهرستان تنها موجب تشویش اذهان عمومی می شود.

وی به معضل بیکاری در شهرستان اشاره کرد و افزود: با پیگیری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان به مدیریت استاندار، علاوه بر اختصاص مبلغ 5 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به 594 واحد تولیدی، با هماهنگی مدیران 10 هزارو و 500 شغل تثبیت و 5 هزارو 200 شغل جدید در استان ایجاد شده است.

منطقه ویژه اقتصادی در شاهین شهر علاوه بر تامین فرصت شغلی درآمد پایدار برای شهرستان می شود

رئیس شورای اداری شهرستان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شاهین شهر را علاوه بر کمک به توسعه صنعت شهرستان فرصت مناسبی برای اشتغال و سرمایه گذاری برای رسیدن به درآمد پایدار دانست و افزود: با وجود منطقه ویژه اقتصادی و راه اندازی فرودگاه علاوه بر ایجاد فرصت های مناسب شغلی می توان با برنامه ریزی درآمد پایداری برای شهرستان بوجود آورد.

وی مشکل انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و دهم را دغدغه امروز خانواده ها عنوان کرد و افزود: امسال از 538 هزار نفر کنکوری شهرستان 510 هزار نفر رشته تجربی را انتخاب کرده اند که این رقم یعنی 5 برابر شدن ظرفیت موجود و با وجود دانشگاه های متعدد، افزایش آمار بیکاران را در پی خواهد داشت، آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی و امکان اصلاح انتخاب رشته دغدغه و نگرانی خانواده ها را کاهش دهد.

ائمه جمعه باید علاوه بر حفاظت از ایمان و اعتقادات مردم، حملات دشمنان بر عقاید مردم را دفع نمایند

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی، 11 ویژگی و کارکرد برای نماز جمعه برشمرد و افزود: امامان جمعه باید حافظان عقیده و ایمان مردم باشند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه باید علاوه بر حفظ اعتقاد، ایمان و معنویات مسلمانان، موجب جذب و افزایش جمعیت مسلمانان و دفع کننده حملات بر عقاید مسلمانان باشند خاطرنشان کرد: امامان جمعه وظیفه دارند از مسئولیت ها و سنگرهایی که نظام جمهوری اسلامی برعهده آنها گذاشته برای دفع حملات دشمن بر عقاید مردم، از اعتقادات نسل جوان محافظت کنند.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان تنظیم مباحث سیاسی مردم مسلمان یک شهر را دومین رسالت ائمه جمعه دانست و اظهارکرد: امام خمینی(ره) نهضتی را شروع، مدیریت و سپس به ما سپرد که الان در یک قدمی پیروزی و رسیدن به حکومت جهانی قرار دارد،

وی هدف از به وجود آمدن داعش و برجام و ….. را ممانعت از پیروزی نهایی نهضت امام خمینی(ره)عنوان کرد، که لازم است ائمه جمعه با تنظیم مباحث سیاسی و اجتماعی برای مردم، موجب رسیدن انقلاب اسلامی به پیروزی نهایی شوند، تصریح کرد: انجام برخی کارهای خدماتی در شهرها و محله ها سومین رسالت امامان جمعه هر شهری می باشد.

مقاوم سازی 12 هزار واحد مسکن استان در برنامه ششم توسعه 

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان نیز در این جلسه رسالت بنیاد مسکن را تامین مسکن محرومین خواند و بابیان اینکه بنیاد مسکن یک نهاد عمومی غیر دولتی برای خدمت رسانی است خاطرنشان کرد: در طرح مقاوم سازی مسکن، سالیانه 5 هزارو 800 واحد مسکن مقاوم سازی می شود.

وی از مقاوم سازی 12 هزار واحد مسکن در برنامه ششم توسعه خبر داد که در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، تسهیلات 5 درصدی، 20 میلیون تومان برای بافت های قدیمی و 18 میلیون تومان برای بافت های جدید اختصاص داده شده است.

مهندس خانی اضافه کرد: در بخش سند دار کردن خانه های روستایی در برنامه پنجم تا پایان سال جاری و همچنین برنامه ششم توسعه همه خانه های روستایی سنددار می شوند.

بحران آب جدی است با مصرف بهینه از بحران کم آبی می توان عبور کرد

احمدزاده رئیس آبفای شهرستان با نمایش نمودارهای متعدد، جدی بودن کم آبی و رسیدن به مرز بحران را هشدار داد و صنعت، کشاورزی و مصرف خانگی را سه بخش عمده مصرف آب خواند که در این بین بخش کشاورزی بیشترین سهم مصرف را دارد.

وی با اشاره به اقلیم خشک منطقه و وجود خشکسالی سالهای اخیر، تغییر شیوه کشاورزی سنتی را ضروری خواند و اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در بخش های صنعت و شرب را خواستار شد.

شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت پنجم مرداد با موضوع نماز جمعه و با حضور دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، مدیرکل بنیاد مسکن استان، ائمه جمعه شهرستان، نماینده و فرماندار شهرستان مدیران در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تشکیل شد.

در این جلسه به مناسبت پنجم مرداد علاوه بر تقدیر از نهادهای همکاری کننده در برگزاری نماز جمعه در شاهین شهر از جمله فرمانداری، شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی شهرستان، پدافند هوایی ارتش، شهرداری و شورای اسلامی شاهین شهر ائمه جمعه شاهین شهر، شهر گز برخوار و بخش میمه مطالبی را بیان کردند و نمایشگاه عملکرد دفتر و ستاد نماز جمعه شاهین شهر نیز در حاشیه این جلسه برپا گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.