محتوای 8 کتاب درسی دوره متوسطه تغییر کرد
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش «تفکر و سبک زندگی» و «کار و فناوری» را دو عنوان کتاب جدید در سال تحصیلی جدید دانست و بیان کرد: کتاب «تفکر و سبک زندگی» به دنبال پاسخ به خواسته فرهنگیان است.
به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“،معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: محتوای هشت عنوان کتاب درسی دوره نخست متوسطه در سال تحصیلی جدید تغییر کرده است.
به گزارش فارس، علی زرافشان عصر امروز در جمع مدیران آموزش و پرورش گیلان با اشاره به همکاری فرهنگیان در تولید کتابهای درسی با ایجاد فضای مجازی در سایت آموزش و پرورش اظهار کرد: پیشنویس کتاب کلاس هشتم برای نظرخواهی از معلمان در سایت آموزش و پرورش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: معلمان با مطالعه محتوای کتابهای درسی به فرآیند تعلیم آشنا میشوند.
زرافشان از تغییر محتوای هشت عنوان کتاب درسی دوره نخست متوسطه در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: عنوان و محتوای دو کتاب جدید تغییر کرده است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش «تفکر و سبک زندگی» و «کار و فناوری» را دو عنوان کتاب جدید در سال تحصیلی جدید دانست و بیان کرد: کتاب «تفکر و سبک زندگی» به دنبال پاسخ به خواسته فرهنگیان است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه وظیفه را برای معلمان مطرح کردند، تصریح کرد: دانش وظیفه نخست معلمان است اما بهتنهایی کفایت نمیکند.
زرافشان پرورش تفکر، اندیشیدن و خردورزی را وظیفه دوم خواند و یادآور شد: اخلاق وظیفه سوم فرهنگیان است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سالهاست که بر وظیفه خردورزی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای مطالبه مقام معظم رهبری درس «تفکر و سبک زندگی» را ارائه کرده است.
وی آموزش به منظور ارتقای توان معلمان در اجرای مطلوب برنامهها را موثر ذکر کرد و گفت: آموزش معلمان موجب نشاط و شادابی کلاسها در شکوفایی استعدادهای درونی دانشآموزان میشود.
زرافشان با بیان اینکه ارتقای کیفیت یادگیری توسط معلمان انجام میشود، اظهار کرد: آموزش معلمان موجب تغییر در نگرش و ارتقای مهارت دانشآموزان میشود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به نقش کلیدی گروههای آموزشی با تشکیل کارگاههای آموزشی و نظارتهای بالینی از کلاسهای درس اشاره کرد و یادآور شد: آموزش ضمن خدمت شایستگی معلمان در انجام فعالیتها را فراهم میکند.
وی ارتقای شایستگی آموزش معلمان را در فرآیند یاددهی و یادگیری مهم خواند و بیان کرد: امسال 30 درصد از معلمان پایه هفتم آموزش ندیدند و با راهنمایی سرگروههای آموزشی و جلسههای تعاملی مثبت و سازنده این گروهها فعالیتها را انجام میدهند.