۱۵:۱۰ - چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷

دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر و میمه:

مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند/ عملکرد دستگاه قضا را باید با دید انصاف نگاه کرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه مسئول تراز انقلاب اسلامی باید خود را پاسخگوی مطالبات مردم بداند، گفت: مسئولان باید مسئولیت خود را مدیون خون شهدا بدانند و پاسخگو باشند و فرهنگ مطالبه گری مردم از مسئولان ایجاد شود.

به گزارش شاهین پرس؛ محسن بوسعیدی، در دیدار با نمازگزاران مسجد قمر بنی هاشم(ع) خیابان مخابرات شاهین شهر، با اشاره به ورود روزانه بیش از 100 پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، اظهار کرد: دادسرای شهرستان شاهین شهر و میمه با 50 درصد چارت سازمانی و 25 درصد چارت اداری در هفت شعبه روزانه به مراجعین خود خدمات ارائه می دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه دستگاه قوه قضاییه به لحاظ استخدامی و مالی مستقل نیست، علت حجم زیاد ورود پرونده به دستگاه قضا را انجام ندادن صحیح وظایف سایر دستگاه ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه مدیران دستگاه ها به وظایف خود به نحو صحیح عمل کنند قطعا شاهد بسیاری از معضلات در سطح جامعه نخواهیم بود.

وی در خصوص عملکرد قضات دادسرا، ابراز کرد: بنا به فرموده حضرت امیرمومنان علی(ع) که مسئول باید عیون داشته باشد بازرسان محسوس و غیر محسوس قوه قضاییه بر تحوه و کیفیت کار قضات نظارت دارند اما بدلیل حجم زیاد پرونده و تعداد کم قضات و کارکنان دادسرا ممکن است بر کیفیت کارها تاثیر بگذارد که در صورت وجود انتقاد، حراست دستگاه قوه قضائیه آماده دریافت انتقادات و رسیدگی است.

*عملکرد دستگاه قضا را با دید انصاف باید نگاه کرد/ راه اندازی سیستم ثبت شکایات در دفاتر خدمات قضایی شهرستان

بوسعیدی، اضافه کرد: عملکرد دستگاه قضا را باید با دید انصاف نگاه کرد چرا که وظایف و امکانات آن نسبت به سایر دستگاه ها متفاوت است زیر ساخت های سیستم دولت الکترونیک کاملا فراهم نشده و دارای نواقصی است که به مرور رفع خواهد شد، با این حال کارکنان و قضات دادسرا تلاش می کنند به بهترین نحو پاسخگوی مراجعین باشند به همین منظور روزانه قضات از ابتدای وقت اداری تا ساعت 9 صبح صدور احکام را انجام می دهند و سپس در شعب حاضر می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه، از راه اندازی سیستم ثبت شکایت در دفاتر خدمات قضایی خبر داد و افزود: از روز شنبه اول دی ماه سال جاری ارائه مستقیم شکایت به دادسرا امکان پذیر نیست و باید از طریق سیستم الکترونیک دفاتر خدمات قضایی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ امنیت ملی و اجتماعی جامعه، همه آحاد مردم باید مشارکت کنند چراکه اگر غفلت کرده و به مسائل شخصی پرداخته شود امنیت اجتماعی دچار تزلزل و خدشه خواهد شد.

* مسئول تراز انقلاب اسلامی باید پاسخگوی عملکرد دستگاه خود باشد

بوسعیدی، با بیان اینکه مسئولان باید مسئولیت خود را مدیون خون شهدا بدانند، بر احیای فرهنگ مطالبه گری شهروندان از مسئولان تاکید و تصریح کرد: مسئول تراز انقلاب اسلامی باید پاسخگوی عملکرد دستگاه خود باشد و برای پاسخگو کردن مسئولان باید فرهنگ مطالبه گری ایجاد شود.

مدعی العموم شهرستان شاهین شهر و میمه، در ادمه با تاکید بر لزوم تشکیل گروه های امر به معروف و نهی از منکر مساجد، اظهار کرد: رهبر انقلاب مهمترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر را حوزه مسئولان مطرح کرده و فرمودند مردم باید مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کنند یعتی از مسئولان کار خوب را بخواهند آن هم اه با خواهش و تمنا بلکه باید از انها مطالبه گری شود، بر همین اساس قانونگذار در سال 94 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را با 24 ماده و 19 تبصره تصویب کرد.

وی قانون حمایت از آمران به معروف را گنجینه گرانبهایی دانست و با اشاره به دو ماده 8 و 9 این قانون بیان کرد: براساس ماده هشت این قانون، مردم حق دارند در چهارچوب شرع و قوانين نسبت به تمام بدنه حاکمیت اعم از مدیران، مسئولان و كاركنان قواي سه‌گانه، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شركتهاي دولتي، مؤسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي، و كليه دستگاه هايي مشمول قوانين و مقررات عمومي امر به معروف و نهي از منكر كنند.

بوسعیدی، اضافه کرد: براساس ماده 9 نیز هیچ شخص حقيقي يا حقوقي حق ندارند در برابر اجراي امر به معروف و نهي از منكر مانع ايجاد كنند. ايجاد هر نوع مانع و مزاحمت كه به موجب قانون جرم شناخته شده است؛ علاوه بر مجازات مقرر، موجب محكوميت به حبس تعزيري يا جزاي نقدي درجه هفت مي‌گردد. در مورد اشخاص حقوقي، افرادي كه با سوء استفاده از قدرت يا اختيارات قانوني و اداري از طريق تهديد، اخطار، توبيخ، كسر حقوق يا مزايا، انفصال موقت يا دائم، تغييرمحل خدمت، تنزل مقام، لغو مجوز فعاليت، محروميت از ساير حقوق و امتيازات، مانع اقامه امر به معروف و نهي از منكر شوند؛ علاوه بر محكوميت اداري به موجب قانون رسيدگي به تخلفات اداري، حسب مورد به مجازات بند (پ) ماده (۲۰) قانون مجازات اسلامي محكوم مي‌شوند.

*دستگاه های فرهنگی کشور در خصوص موضوع حجاب تعطیل هستند/ اقدام سلبی بدون کار فرهنگی برای موضوع حجاب نتیجه ندارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه، در پاسخ به درخواست مردم به موضوع حجاب، اظهار کرد: موضوع حجاب موضوع کم اهمیتی نیست و متاسفانه مورد تهاجم قرار گرفته شده اما راهکار آن تنها اقدام سلبی نیست بلکه نیازمند کار فرهنگی و ایجابی است.

وی با انتقاد از دستگاه های متولی فرهنگ بیان کرد: متاسفانه در خصوص موضوع حجاب کار فرهنگی در کشور تعطیل است بگونه ای که حتی مشاهده شده بسیاری از برنامه های فرهنگی بیشتر به امر بدحجابی گرایش دارند همچنین گزارش های متعددی نیز از کشف حجاب در خودروها می رسد که همه اینها نیازمند کار فرهنگی موثر است در غیر اینصورت باید شاهد بدتر شدن شرایط باشیم.

بوسعیدی اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حضور آحاد مردم جامعه در میدان موفقیت آمیز بوده که نمونه بارز آن حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس است، در این حوزه نیز باید مردم وارد شوند تا در کنار کار فرهنگی و اقدامات سلبی شرایط بهبود پیدا کند.

وی در پاسخ به انتقاد نمازگزاران از پدیده سگ گردانی در معابر عمومی، بیان کرد: ورود هر نوع حیوان به معابر عمومی حتی با وجود واکسینه بودن تهدید بر علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب شده و جرم دارد.

در این رابطه بخوانید

*در چهار سال گذشته ۷۰۰ واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

*تفاوت قیمت اقلام در بازار شاهین شهر ناشی از کمبود نیرو نظارتی است

*عمل کرد تعزیرات حکومتی در شاهین شهر ناکافی است

*برپایی قسط و عدل در جامعه بر عهده مردم است

*برخی از دستگاه های فرهنگی به وظایف خود کامل عمل نمی کنند

*حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی شاهین شهر صادر شد/ سگ گردانی های برخی، عموم شهروندان را آزرده خاطر کرده است

*شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

*در یک سال اخیر ۴۸ هزار پرونده قضایی مختومه شده است

*بازدید دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه از روستای سیل زده سُه

*ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، ۷۰۰ واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

*مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند

*حاکمیت تفکر لیبرال بر بخشی از مدیریت اجرایی شهرستان از دهه هفتاد

*لیبرال ها و منافقین دشمنان اصلی شهید بهشتی بودند

*بررسی ۵۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۶

*نقش دوجانبه مردم و مسئولان در ارتقاء امنیت اجتماعی/ لزوم تشکیل هیئت های امر به معروف و نهی از منکر

*امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

*دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

*فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

*برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از ۲ هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

*هیچ ماموری بدون شاکی خصوصی به منازل ورود نکرده است

*برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

*باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

*کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روند دادرسی را طولانی می کند

*رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهین شهر و میمه معرفی شدند/ تصاویر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.