۰۸:۳۰ - پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه:

باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

بوسعیدی دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر و میمه گفت: مدیران و مسئولان نباید فضای و محیط کار و زندگی را فضای تجملاتی و تجمل گرایی و عادت کردن به تجمل قرار دهند اگر این روحیه تجمل گرایی در جامعه ما رواج پیدا کند هیچ یک از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی کشور حل نخواهد شد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه در جوامع مختلف برای برطرف کردن آسیب های اجتماعی به سراغ نظریه پردازان اجتماعی می‌روند گفت: در جامعه دینی بالاخص جامعه ما که متکی بر فرهنگ عینی اسلام ناب محمدی است باید به سراغ قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم(ص) برویم.

وی در خصوص قانون گریزی که به عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح است و این جلسه نیز برای بررسی آن تشکیل شده بود با استناد به حدیث گهر بار از ائمه معصومین(ع) که می فرمایند: «الناس علی دین ملوکهم» بیان کرد: اگر بخواهیم قانون‌گرایی را فرهنگ کنیم یا قانون‌گریزی را از بین ببریم ریشه و راهکار آن در این جمله است که اگر ملوک(مدیران و خواص) قانون‌گرا باشند مردم نیز به طبع قانون‌گرا و یا اگر خواص قانون‌گریز باشند مردم نیز قانون‌گریز خواهند شد.

محسن بوسعیدی در ادامه برای ایجاد فرهنگ قانون گرایی و عدم قانون گریزی مسئولان و مدیران دو پیشنهاد ارائه داد؛ اینکه راه برای آحاد مردم باز باشد تا مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کنند که این موجب مصونیت می شود و دیگری بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان را که می فرمایند: « اگر بخواهیم در این جایگاهی که هستم از احتمال خطای خودمان کم کنیم، باید از سخن درشت خیرخواهان نرنجیم» را نصب‌العین خود قرار دهیم این نیز سلامت جامعه را در پی دارد.

رهبر انقلاب در ادامه می فرمایند: البته بدخواهانی نیز هستند که سخن درشت و نرم و همه نوع سخنی دارند و از شایعه پراکنی و جنگ روانی و دروغ بستن به این و آن نیز واهمه ای ندارند که ممکن است انسان در دلش از آنها برنجد اما کسی که می دانید قصد عناد و دشمنی ندارد، ولو به لحن درشتی هم حرف می زند، از او نباید واقعا رنجید، به سخن نرم و دلنشین چاپلوسان نیز نباید دل سپرد.

ایشان همچنین تاکید می کنند: همانگونه که بارها به مسئولان گفته ام باز هم می گویم و پای این مطلب ایستاده ایم باید با فساد در دستگاه های دولتی و دیگر دستگاه های حکومتی مبارزه شود متعهد این مبارزه خود مسئولان قوای مختلف هستند.

رهبر انقلاب می فرمایند: در درجه اول برای جلوگیری از فساد در دولت، خود مسئولان دولتی، خود وزرا و خود مدیران ارشد مسئول هستند نگذارند در مجموعه های آنها فساد به وجود آید، اگر آنها بخواهند مبارزه کنند و این مبارزه را جدی بگیرند بهتر از هر کس خواهند توانست مبارزه کنند، البته باید حواسشان جمع باشد که دامن های خود را پاکیزه نگهدارند.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید می کنند: همه باید بدانند کسی که خودش آلوده به فساد باشد قادر نخواهد بود با فساد مبارزه کند خود مسئولان باید با هشیاری و دقت با این پدیده مبارزه کنند اگر خدای نکرده مدیران در مقابله با فساد در دستگاه های خود کوتاه بیایند ناگزیر باید قوه قضاییه وارد میدان شود، دستگاه قضایی هم بی اغماض و بدون ملاحظه هر جا فساد و یا عملی را بر خلاف قانون و در جهت سوء استفاده ملاحظه کرد با آن مقابله می کند.

ایشان در ادامه بار دیگر متذکر می شوند: برادران و خواهران هر کجا هستید و در هر مسئولیتی که قرار دارید باید مراقب رفتار و گفتار خود باشید چرا که یک رفتار و یا گفتار شما می تواند تاثیر ماندگاری داشته باشد.

رهبر انقلاب با بیان اینکه سالهاست که بنده درباره زندگی تشریفاتی مکرر تذکر می دهم فرموده اند: وقتی شما مدیر یا مسئول جلوی چشم مردم، وضع دفتر و محیط کار و زندگی خود را آنچنانی می کنید این یک درس عملی می شود برای هرکسی که شما را می بیند که لازم است همه رعایت کنند.

ایشان  با بیان اینکه نباید فضای محیط کار و زندگی را فضای تجملاتی و تجمل گرایی و عادت کردن به تجمل قرار دهیم خاطرنشان می کنند: اگر این روحیه تجمل گرایی در جامعه ما رواج پیدا کند که متاسفانه تا میزان زیادی نیز رواج پیدا کرده مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی کشور اصلا حل نخواهد شد.

رهبر انقلاب می فرمایند: تجمل گرایی و گرایش به اشرافیگری در زندگی ضرر و خطرهای زیادی به همراه دارد هیچ وقت عدالت اجتماعی تامین نخواهد شد، هیچ وقت روحیه برادری، انس، الفت و همدلی که برای همه کشورها و همه جوامع به خصوص جامعه ما مثل آب و هوا لازم است پیش نخواهد آمد این همان تاثیر حرف، اقدام و عملکرد من و شما در روحیه مردم است و اهمیت تقوای ما را تا این اندازه زیاد می کند.

ایشان در ادامه فرموده اند: مدیران کشور به فکر نباشند که آینده خودشان را تامین کنند همه چیز به دست خداست، اداره زندگی و ادامه آن هم به دست خدا است در فعالیت های اقتصادی هر چه که خودتان را دور نگه دارید و پرهیز کنید به نفع شما و کارتان و به نفع کشور خواهد بود، لازم است مدیران و مسئولان از کارهای غیر ضروری اجتناب کنند.

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی تفاوت مهم جمهوری اسلامی با دیگر دستگاه ها و جوامع غیر مادی که عمدتا در زمینه مسایل انسانی مبتنی بر یک فکر الهی نیستند را در این نکته عنوان می کنند که در جمهوری اسلامی، وزیر، مسئول، رئیس جمهور و مدیر در هر سطحی که قرار دارد به نیت اصلی و شایسته ای که خدای متعال برای انسان ها مقرر فرموده است کمک کند و آن این است که برخورداری های شخصی هدف نیست یک مدیر برای خودش کار نمی کند.

دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر و میمه در پایان خاطرنشان کرد: افرادی در سطح شهرستان هستند که در منظر مردم وجهه مثبتی ندارند ولی این افراد با سرمایه ای که در اختیار دارند در بین مسئولان نفوذ کرده و برای خود اعتبار جمع می کنند که این برای اسلام و نظام اسلامی خطر دارد باید به شدت مراقب چنین افرادی باشیم.

در این رابطه بخوانید

*در چهار سال گذشته ۷۰۰ واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

*تفاوت قیمت اقلام در بازار شاهین شهر ناشی از کمبود نیرو نظارتی است

*عمل کرد تعزیرات حکومتی در شاهین شهر ناکافی است

*برپایی قسط و عدل در جامعه بر عهده مردم است

*برخی از دستگاه های فرهنگی به وظایف خود کامل عمل نمی کنند

*حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی شاهین شهر صادر شد/ سگ گردانی های برخی، عموم شهروندان را آزرده خاطر کرده است

*شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

*در یک سال اخیر ۴۸ هزار پرونده قضایی مختومه شده است

*بازدید دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه از روستای سیل زده سُه

*ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، ۷۰۰ واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

*مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند

*حاکمیت تفکر لیبرال بر بخشی از مدیریت اجرایی شهرستان از دهه هفتاد

*لیبرال ها و منافقین دشمنان اصلی شهید بهشتی بودند

*بررسی ۵۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۶

*نقش دوجانبه مردم و مسئولان در ارتقاء امنیت اجتماعی/ لزوم تشکیل هیئت های امر به معروف و نهی از منکر

*امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

*دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

*فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

*برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از ۲ هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

*هیچ ماموری بدون شاکی خصوصی به منازل ورود نکرده است

*برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

*باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

*کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روند دادرسی را طولانی می کند

*رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهین شهر و میمه معرفی شدند/ تصاویر

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.