۱۲:۳۰ - شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

طب سنتی و سبک زندگی سالم؛

مصرف گوشت گاو موجب فراموشی می شود

یک کارشناس طب سنتی گفت: خوردن بیش از حد گوشت گاو, گوشت حیوانات وحشی موجب تحقیر عقل, کند ذهنی و فراموشی می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا، سید جواد علوی درباره مضرات برخی آداب غذایی غلط اظهار داشت: مصرف پنیر تازه و شیر با هر غذا مضر و مذموم شناخته شده است همچنین مصرف چای با هندوانه و پیاز نیز برای بدن مفید نیست.

به گفته وی مصرف تخم مرغ با ماهی مولد بیماری های مانند فلج, بواسیر, نقرس, قولنج, دندان درد و بیماری هایی که از غلبه رطوبت بوده, است؛ زیاد خوردن تخم مرغ خود موجب لک صورت, بزرگ شدن طحال می شود.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: مصرف میوه باید حدود 3 ساعت بعد از غذا باشد چرا که مصرف میوه بلافاصله بعد از غذا موجب فساد میوه در معده می شود ومصرف سرکه با آبلیمو و ماست موجب لک و پیس در صورت می شود به همین دلیل افراد از مصرف بیش از حد سس مایونز پرهیز کنند.

علوی گفت: خوردن انگور پس از کله پاچه موجب افزایش لزوجیت خون و غلبه رطوبت در بدن می شود همچنین خوردن غذاهایی که دارای طبیعت سرد با یکدیگر و خوردن غذاهای طبع گرم با یکدیگر, خوردن غذاهای لزج بر روی هم, خوردن غذاهای گس بر روی غذاهای گس, خوردن غذاهای لطیف(ماهی, شیر و هندوانه) بر روی غذاهای لطیف و خوردن غذاهای غلیظ و سنگین روی هم برای بدن مضر است.

وی بیان داشت: خوردن بیش از حد گوشت گاو, گوشت حیوانات وحشی موجب تحقیر عقل, کند ذهنی و فراموشی می شود همچنین خوردن غذا در حالت جنابت موجب بروز پیسی, قلنج و … می شود و مصرف بیش از حد عدس موجب زردی و لاغری می شود.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: مصرف پنیر با بادام, مصرف ترب با ماست, مصرف سرکه با عدس, مصرف خربزه با عسل, مصرف سرکه با حلیم مذموم شناخته شده است همچنین مصرف باقالی با ماست باعث درد شکم می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.