۰۹:۲۰ - شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱

حاجی دلیگانی:

سه شنبه های نظارتی در مجلس یازدهم/ آلمان و همه کشورهایی که در قضایای اخیر کشور ما دست داشتند باید بازخواست شوند

عضو هیئت رئیه مجلس شورای اسلامی از سه شنبه های نظارتی مجلس خبر داد و گفت: مجلس یازدهم به منظور توجه بیشتر بر رویکرد نظارتی خود ماده مغفول مانده 107 آیین نامه مجلس را در روزهای سه شنبه هر هفته در دستور خود قرار داده است.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی روز گذشته در مصلی نماز جمعه شاهین شهر با تبریک روز مجلس و گرامیداشت یاد شهید مدرس و با تاکید بر اینکه شهید مدرس باید یک الگو و اسوه و سرمشق برای همه ما به عنوان نماینده مجلس باشد و توجه داشته باشیم اظهار کرد: مجلس یازدهم نسبت به مجالس قبل، بیشتر از قانون گذاری، نظارت بر اجرای قانون را مورد توجه قرار داده است به همین منظور روزهای سه شنبه هر هفته را به تناسب موضوع و نیاز در مقاطع زمانی مختلف به این موضوع اختصاص داده است پیگیری اجرای قوانینی که تصویب شده اند لذا به منظور نظارت بر اجرای قانون علاوه بر محورهایی از قبیل سوال و استیضاح و غیره ماده مغفول مانده 107 در آیین نامه مجلس نیز روزهای سه شنبه هر هفته در دستور کار مجلس یازدهم قرار گرفته است.

* سه شنبه های نظارتی در مجلس یازدهم برای اجرای قانون

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: پیگیری کمبود دارو، امنیت غذایی، فضای کسب و کار، مجوزهای کسب و کار، مشکلاتی که در این زمینه برای برخی افراد ایجاد می کنند یا تسهیلات بانکی و امثالهم از جمله مواردی است که در سه شنبه های نظارت با تهیه گزارش و دعوت از وزرای مربوطه به آنها رسیدگی شده است.

وی با اشاره به وجه دیگر مجلس یازدهم در موضوع قانون گذاری خاطرنشان کرد: در مجلس یازدهم تلاش می کنیم ضمن رعایت آیین نامه، با بررسی قوانینی که بیشتر اولویت مردم است در دستور مجلس قرار گرفته و مصوب شود که خوشبختانه قوانینی از جمله اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها که بسیار موثر بود و موجب دشمن عقب نشینی شد، قانون رفع انحصار از وکالت، قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار، قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون تولید مسکن، قانون اصلاح ساختار بانک مرکزی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون مالکیت صنعتی و ده ها قانون دیگر از جمله قوانینی است که به تصویب رسیده اند.

حاجی دلیگانی به نظارت مجلس به قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و افزود: متاسفانه علی رغم تصویب قانون جهش تولید مسکن در یکسال گذشته وزارت مسکن و شهرسازی و دستگاه هایی که مسئول بودند آن طور که باید و شاید عمل نکردند و لذا چندین گروه از نمایندگان مجلس بحث استیضاح رستم قاسمی وزیر مسکن و شهرسازی را مطرح کردند که خوشبختانه خود ایشان قبل از طرح استیضاح، استعفا داد، امیدواریم آقای رئیس جمهور یک وزیری را پیشنهاد بدهند که بتواند از عهده این بحث بربیاید.

وی افزود: عرضه و تقاضای مسکن در حال حاضر باهم همخوانی ندارد اگر تا دیروز کسی آرزو می کرد که مسکن ملکی از خودش داشته باشه امروز دیگر به دنبال این است که بتواند جایی را اجاره کند یک وضعیت این چنینی در این بعد داریم و لذا این قوانین خوب است به شرطی که دولت هم بایستد و خوب اجرا کند و لذا آن سه شنبه ها برای این بحث است که ما دنبال کنیم تا قانون اجرا شود.

* تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب و ایستادگی مردم دشمن را در جنگ ترکیبی مایوس کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر و قدردانی از ایستادگی مردم با بصیرت و انقلابی در جنگ ترکیبی دشمن خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب که پیامبر گونه ایستادند و تدبیر می کنند که کشور را از این وضعیت که دشمنان بیرونی با کمک برخی مدیران داخلی با کم کاری به وجود آوردند عبور کند و همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی و خصوصا بسیجی که انصافا در این مدت چنان خالصانه ایستادگی کردند که دشمن مایوس شد تشکر و قدردانی می کنم.

وی از اعتراف دشمن در جنگ ترکیبی خبر داد و افزود: جبهه دشمن از 20 روز گذشته شکست خود در جنگ ترکیبی که راه انداخت تا انقلاب را از بین برده و ایران را تجزیه کنند را پذیرفته و کارشناسان و افراد موثر آنها مدام در جلسات پیدا و پنهان و رسانه هایشان دور هم نشسته و علل شکست خودشان را تجزیه و تحلیل می کنند که چرا نتوانستند ایران را شکست داده و تجزیه کنند؟ چرا نتوانستند جنگ داخلی در کشور ایران ایجاد کنند؟ یکی از این جلسات و نشست ها که نمایندگان سازمان های اطلاعاتی حدود 30 کشور در آن شرکت کرده بودند، همان کسانی که حدود 2 ماه قبل در اربیل عراق برای هماهنگی جنگ علیه ما دور هم نشسته بودند و موشک های نقطه زن ما آنها را متلاشی کرد اخیرا دوباره حدود یک هفته قبل  دور هم جمع شدند تا عوامل شکست خودشان را تجزیه و تحلیل کنند که باز مجدد سپاه پاسداران با موشک های نقطه زن چنان زد که از هم متلاشی و پراکنده شدند.

* اعتراف دشمن به شکست خود در جنگ ترکیبی + عوامل شکست 

حاجی دلیگانی به برخی عوامل شکست دشمن در جنگ ترکیبی اشاره کرد و افزود: دشمن حدود پنج شش عامل را از عوامل اصلی شکست خود می داند از جمله اینکه گفته اند ما گول خبرهایی را که از کف جامعه ایران برای ما می فرستادند و در رسانه ها و فضای مجازی منتشر می کردیم را خوردیم ما با این اخبار احساس می کردیم که کار تمام شده اما دیدیم که اینگونه نیست.

وی به پول پاشی دشمن در حوادث اخیر برای فریب مردم و به خیابان کشاندن آنها اشاره کرد و افزود: دشمن برای اخبار فیک و دروغ خیلی پول و دلار هزینه و توزیع کرده بود تا در شهرهای ما بمب گذاری کند اما دید که با همکاری مردم با نیروهای نظامی و امنیتی و اطلاعاتی که دادند عملیات ها لو رفت و انجام نشد سر بسته میگم در همین اصفهان و برخی نقاط دیگر حجم عملیات های بمب گذاری که لو رفت بسیار بیشتر از آنهایی است که موفق شدند انجام دهند. آنهایی که نیروهای امنیتی با اطلاعات مردمی کشف و خنثی شد خیلی بیشتر است و لذا معتقد هستند همکاری مردم با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور یکی دیگر از عوامل شکست شان بوده است.

نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار با تحسین نحوه مدیریت این قضایا توسط رهبر معظم انقلاب و تدابیر درستی که اتخاذ کردند تصریح کرد: یکی دیگر از عواملی که آنها خیلی روی آن مانور دادند نوع مدیریت حضرت آقا است می گویند مدیریت رهبر ایران به گونه ای بود که نتوانستیم کشته سازی بیشتری انجام دهیم آنها هدفشان از هر تجمعی حجم زیادی کشته سازی بود کاری هم نداشتند که کشته شدگان زن و کودک است یا نیروی امنیتی و طرفدار چه حزبی است موافق است یا مخالف فقط هدفشان کشته سازی و جاری کردن خون در خیابان های ایران بود که واقعا هر اندازه خدا را بابت این رهبر فرزانه شکر کنیم کافی نیست طوری تدبیر کردند که نقشه آنها شکست خورد. لذا دشمن یکی از علل شکست خود را تدابیر رهبر معظم انقلاب می داند آنها هدفشان دهها هزار کشته بود چه از مردم و چه از کسانی که فریب خورده بودند از هر طرفی تعداد کشته ها زیاد می شد آنها سود می بردند.

وی عدم موفقیت دشمن در ایجاد تفرقه و قوم گرایی را یکی دیگر از عوامل شکست دشمن عنوان کرد و افزود: آنها می گویند ما نتوانستیم سرپل بگیریم یعنی اینکه در کردستان و یا جایی دیگر نتوانستند یک شهر را به تصرف خودشان در بیاورند و بعد آن را به زعم خودشان توسعه دهند بنابراین اینجا هم شکست خوردند، مردم سنی و کردنشین سیستان و بلوچستان و کردستان هم با آنها همکاری نکرد و این غصه ای شده در گلوی آنها که مردم این مناطق با آنها همراهی نکردند.

حاجی دلیگانی یکی دیگر از علل شکست دشمن را در ایجاد یاس و ناامیدی برای همراهی با دشمنان مطرح کرد و ادامه داد: می گویند علی رغم وجود فقر و مشکلات اقتصادی مردم و انتقادی که از برخی مسئولان داشتند هر چه تلاش کردیم ولی مردم با ما همراهی نکردند و ما نتوانستیم یک حرکت بزرگ اجتماعی ایجاد کنیم. دشمن در رسانه های خود مدام به دروغ القا می کرد که الان در فلان خیابان جمعیت بسیار زیادی وجود دارد شما هم با آنها بپیوندید اما بازهم شکست خوردند.

* آلمان و همه کشورهایی که در قضایای اخیر کشور ما دست داشتند باید بازخواست شوند

وی به دخالت کشورهای اروپایی از جمله آلمان و انگلیس در امور داخلی ایران را محکوم کرد و افزود: باید همه کشورهایی که در قضایای اخیر دست داشتند و حمایت کردند بازخواست شوند باید شکایت کنیم که آلمان به چه حقی اتباع بیگانه در کشور ما را سازماندهی می کرد و به چه حقی چنین غلطی می کرد برای بمب گذاری و شعار دادن و شعار نوشتن در کشور ایران دلار توزیع می کرد. سفارت آلمان باید پاسخ دهد که چرا در هر تجمع صنفی که شکل می گرفت می رفت آنجا و جاسوس خود را در میان تجمع کنندگان قرار می داد دولت آلمان بداند که یک روز به حسابش خواهیم رسید. انگلیس خبیث هم همینطور به چه حقی پیگیری کرد تا قطعنامه علیه کشور ما صادر شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن امروز مستاصل شده که چرا علی رغم اینکه این همه پول از طریق سفارت خانه هایمان هزینه شد و دخالت کردیم باز نتیجه نداد ولی مردم بدانند که دشمن دست بردار نیست این طور نیست که بگوییم دشمن شکست خورد و تمام شد رفت. دشمن جاهای دیگری امید بسته که باید مراقب باشیم.

* با همه کسانی که با تهدید و ارعاب کسبه و رانندگان کامیون را وادار به تعطیلی می کنند باید برخورد شود

وی ادامه داد: الان آنها دنبال این هستند که رانندگان کامیون و نفت کش و مواد غذایی و مغازه ها را با ارعاب و فشار از کار بیندازند تا کشور از لحاظ اقتصادی فلج شود که از کسبه انتظار داریم همه بایستند و مقاومت کنند هیچ کسی فکر نکند که اگر الان مغازه خود را برای یک فراخوان دروغین تعطیل کرد دشمن نتیجه می گیرد اینطور نیست انقلاب اسلامی محکم تر از این حرفها است. بنابراین باید مراقبت کرد. همه باید بایستیم، نیروی انتظامی باید نظم و امنیت را تامین کند تلفن در اختیار مردم قرار دهد برای اطلاع رسانی تا اگر فرد بی ربطی تهدید کرد بلافاصله با او برخورد شود کسی نباید جرات کند بیاید و کاسب ما را تهدید کند و کاسب هم باید بداند باید بایستد و مقاومت کند.

حاجی دلیگانی ضمن قدردانی از بانوان محجبه شاهین شهر و دیگر شهرهای کشور که علی رغم اقدامات دشمن حجاب خود را حفظ می کنند خاطرنشان کرد: هدف دشمن از بی حجابی زنان ایرام بی دینی مردم است این کشف حجابی که از سر شروع می شود انتهایی ندارد حد یقف ندارد بنابراین باید خواهران قدر خود را بدانند مطالبه حجاب دارند وظیفه مسئولان است که جلوی این کشف حجاب ها گرفته شود تا وضعیت به قبل برگردد.

* ترفند دشمن پمپاژ دروغ است

وی با بیان اینکه ترفند اساسی دشمن پمپاژ دروغ است و به همین دلیل دشمن پشت سر هم بزرگترین دروغها و تحریف ها را از رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر می کنند گفت: اما چه باید کرد روز یکشنبه مجلس جلسه مشترک با هیئت دولت است که به عنوان خادم مطالبات مردم و مباحث اقتصادی و فرهنگی اصلی ترین مباحثی است که حتما مطرح خواهم کرد از دولت مطالبه می کنیم این کشور باید به بهترین شکل مدیریت شود.

* جهاد تبیین یک ضرورت و مطالبه حضرت آقا است

نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار افزود: اما مردم باید بدانند اولین وظیفه همه این است که باورمان شود جنگ دشمن جنگی ترکیبی است باورمان شود که جنگ علیه تمام مقدسات و ارزش های ما راه افتاده است دیگر باید چه جوری بگویند که باورمان شود اول با کشف حجاب بعد آغوش و بعد بی ناموسی و در نهایت دین را از ایرانیان بگیرند اینها همان کسانی هستند که قرآن آتش می زنند لذا باید باور اول ما باشد دوم تبیین کنیم حضرت آقا در 15 روز گذشته در جلسات مختلف رسمی و غیر رسمی خواستار تبیین شدند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین امروز یک ضرورت است خاطرنشان کرد: تبیین یعنی اینکه مردم مقابل دروغ پردازی ها بایستند و سند و مدرک برای ادعاهای دروغ بخواهند و بعد هم بگویند چرا چنین حرف دروغی گفته می شود؟ قبول داریم برخی مسئولان در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و می کنند اما توجه داشته باشیم که نظام برحقی هستیم اصول و مبانی ما درست و برحق است و اول باید کشور و نظام و امنیت داشته باشیم تا بتوانیم دنبال رفع مشکلات هم باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.