۰۷:۰۰ - یکشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

رمضان المبارک با مهرواره محله همدل زنجیره تواصی را حفظ کنیم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه گفت: تواصی یکی از مفاهیم دینی که می‌توان جامعه پردازی را از آن انتظار داشت و دارای معنای کاربردی و پردامنه و مبتنی بر مردم‌سالاری دینی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که علاوه بر این، قابلیت اجرا توسط آحاد جامعه را دارد و هیچ عضوی از جامعه مومنین نیست که نتواند این وظیفه ایمانی را ایفا کند.

به گزارش شاهین پرس؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین بیانات خود به مناسبت عید مبعث فرمودند: «در این جنگ نرم، دشمن دو حرکت را انجام دهد و دو هدف را دنبال می‌کند. یک اینکه این زنجیره تواصی به حق و صبر را قطع کند،‌ دوم اینکه حقایق را وارونه نشان دهد. حقایق عالم را به دروغ وارونه نشان دهند. اینکه تواصی به حق و صبر و این رشته را در بین مؤمنان قطع کنند، این چیز خطرناکی است. کاری کنند که مومنین همدیگر را توصیه نکنند، همدیگر را حفظ نکنند و به یکدگیر امید ندهند. اگر این جریان قطع شود خیلی خطرناک است و موجب می‌شود انسان‌ها احساس تنهایی و ناامیدی کنند و اراده‌ها ضعیف و امیدها کم‌رنگ شود. جرأت اقدام از دست برود. وقتی تواصی نبود این اتفاقات می‌افتد.

حجت الاسلام حسن بابایی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهداف دشمن در جنگ نرم اظهار کرد: تواصی یا توصیه به حق و صبر دو سفارش مهم قرآن کریم است که رهبر معظم انقلاب تلاش دشمن برای از بین بردن روحیه تواصی در جامعه را بسیار خطرناک توصیف کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: از میان مفاهیم دینی که می‌توان جامعه پردازی را از آن انتظار داشت تواصی یک معنای کاربردی و پردامنه است. تواصی توصیه طرفینی است و امر در حالت انتظار امر و مبتنی بر مردم‌سالاری دینی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است. علاوه بر این قابلیت اجرا توسط آحاد جامعه را دارد و هیچ عضوی از جامعه مومنین نیست که نتواند این وظیفه ایمانی را ایفا کند.

وی با بیان اینکه تواصی اگر بخواهد به عنوان یک راهبرد عملیاتی و یک برنامه اساسی جامعه پردازی اسلامی مورد توجه قرار گیرد می‌بایست جامع دیده شود و کامل پیاده شود. خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این دستور الهی را به شکل دقیق در جامعه پیاده کنیم ضرورت دارد به ابعاد طولی و عرضی آن توجه کنیم. تواصی طولی ضامن تحقق ولایت طولی و نهاد سرپرستی جامعه خواهد بود و نظام ولایی را به معنای حاکمیت ارزش‌ها تحکیم خواهد کرد.

حجت الاسلام بابایی تواصی عرضی را عامل تحکیم ولایت عرضی و اخوت بین مومنان دانست که پیوستگی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. وقتی ولایت و اخوت به عنوان تار و پود جامعه به هم بافته شوند چه دشمنی می‌تواند این استحکام را دچار اختلال کند. وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه از اجرای مهرواره محله همدل در ماه مبارک رمضان با هدف حفظ زنجیره تواصی خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح با یک سوال شروع می شود یه سوال از خودمون بپرسیم! محله ما چه مشکلات و کمبودهایی دارد و آیا تا حالا برا حل آنها جمع شدیم فکری یا کاری انجام دهیم؟ اون جوونی که نمی‌تونه جهیزیه تهیه کنه، کی بهتر از ما که دستش رو بگیریم؟ کمکش کنیم…

یا مثلا با رفقای هم محله‌ای جمع بشیم و برای قشنگ‌تر شدن محله از روشنایی محله گرفته تا رنگ و نقاشیِ در و دیوار و … کاری انجام دهیم خیلی‌ از افراد هنری دارند یا مهارتی بلدند و یا اهل ورزش هستند، میشود با همکاری این افراد کلاس آموزشی رایگان یا ارزان برای بچه‌های محله برگزار کرد یا اگر خبر داریم فلانی با خانمش به مشکل خورده و کارشان به طلاق می‌کشه، بی تفاوت نباشیم و یه کاری کنیم شاید گرهی باز شد…یا یه چیز دیگه! گوشه حیاط مسجد چه جای دنجیه برای اینکه به دوره‌گردای محله میدون بدیم برای کاسبی… چه اشکالی داره! یه راه چاره‌ای پیدا کنیم برای اینکه توی همین محله‌ نقلی، در ماه رمضان مسجد را پر رونق کنیم و چهار تا حرف خوب و خداپسند رو به گوش اهل محل برسانیم… با کلاس و گعده! نشد، آنلاین و مجازی…حالا که روزگار کرونا و تعطیلیه، بریم ببینیم مدرسه محله چی کم و کسر داره، کمک کنیم تکمیل بشه…ضعف پدر مادرا در تربیت فرزنداشون، بهتر شدن فرهنگ و اخلاق مردم، گرفتار اعتیاد شدنِ هم محله‌ای، کودکان کار، و صد تا مسئله دیگه توی محله ها هست که کافیه یه خورده همدل و همراه باشیم… برای همه‌شون راه حل پیدا می‌کنیم.

وی افزود: می‌خواهم بگویم میشود ماه رمضان را با خدمت شایسته به بندگان خدا همراه کنیم تا هم ماهمان ماه‌تر شود، هم حال و هوای دلا بهتر…! فقط حواسمان باشد! این اتفاق وقتی قشنگ‌تر میشود که هر چی بیشتر اهل محل رو درگیر کنیم و مخصوصا از جوانان محله و بانوان همیشه دلسوز هم کمک بگیریم به فکر حل مسئله‌های بزرگتر و مهمتر محله باشیم و راهکار و ایده‌ بدیم که ماندگار باشه حرف آخر اینکه! حالا مشغول حل مشکلات محله شدیم یا همین که بسم‌الله گفتیم و قصد کردیم قدمی برداریم

حجت الاسلام بابایی گفت:مهرواره محله‌ همدل یک فرصت بزرگ و جذاب برای کسانی است که به فکر خدمت به مردم و حل مسئله‌های محله خودشان هستند هم بندگی و خدمت، هم شرکت در مهرواره محله همدل؛ که با ارسال عدد 1 به شماره ۵۰۰۰۱۷۵ و دریافت اطاعات تکمیلی شرکت در مهرواره «محله همدل» از هدایای ویژه آن نیز بهره مند شوند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.