۱۱:۱۱ - پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹

استاد دانشگاه:

شهید مفتح نیروی متفکر و موثر در پیروزی انقلاب و وحدت حوزه و دانشگاه بود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهید مفتح نیروی متفکر و موثر در پیروزی انقلاب و وحدت حوزه و دانشگاه بود که به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید.

به گزارش شاهین پرس؛ مرور تاریخ بلند انقلاب اسلامی فراز و نشیب ها و گذرگاه های زیادی را یادآور می شود که در به ثمر نشستن نهال نوپا تا تنومند شدن درخت انقلاب اسلامی نقش های زیادی داشته اند. 27 آذر سالروز شهادت دکتر محمد مفتح نیز یکی از همان گذرگاه ها است که در تقویم رسمی کشورمان به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

شهید دکتر مفتح بر این باور بود که اگر چه حوزه و دانشگاه هر یک اهداف، برنامه‌ها و کارکردهای خود را دارند ولی می‌توانند با نگرشی توأم با احترام و اعتماد متقابل، با یکدیگر ارتباط داشته باشند، و به جای نفی و طرد و نفرت و بدبینی، به درک متقابل که آکنده از روح اطمینان است اهتمام ورزند. هر دو نظام آموزشی می‌توانند تقویت کننده و تکمیل کننده هم باشند و لازمه تحقق این برنامه آن است که با یکدیگر رابطه علمی و آموزشی داشته باشند و در مباحث فکری و فرهنگی و رفع معضلات اجتماعی از پیش همفکری و هم اندیشی نمایند.

روح الله صنعتکارفر در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ ضمن گرامیداشت یاد شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: شهید آیت الله دکتر مفتح به همراه شهدای بزرگواری همچون استاد مطهری و دکتر بهشتی و همراهی رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) نقش بسیار مهمی در وحدت حوزه و دانشگاه ایفا کردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شهید مفتح علاوه بر تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع دکترا طی و مدارج علمی خود را دریافت کرد افزود: شهید مفتح وقتی به نقشه شوم رژیم شاه، با همکاری بیگانگان در داخل کشور برای ایجاد تفرقه بین دانشگاه و حوزه پی برد، در خنثی سازی این توطئه تلاش زیادی انجام داد و سرانجام نیز در این راه به شهادت رسید.

وی نقش مهم شهید مفتح در بین طلاب و دانشجویان برای ایجاد وحدت و یکپارچگی و تحقق اهداف اسلامی و انقلابی را از دیگر اقدامات شهید دکتر مفتح بیان کرد و افزود: شهید مفتح در سخنرانی هایی که در حسینیه ارشاد و در مجامع علمی دانشگاهی و حوزوی و همچنین خطبه های نماز عید فطر داشت برای نخستین بار نام امام خمینی(ره) را به صورت رسمی اعلام کرد.

صنعتکارفر شهید مفتح را نیروی متفکر و موثر در پیروزی انقلاب دانست و با اشاره به نقش موثر ایشان در مبارزه با حکومت ستم شاهی گفت: شهید مفتح در راه پیشرفت نهضت امام خمینی(ره) و ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه تلاش های زیادی انجام داد و بارها تحت تعقیب ساواک قرار گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی گروهک فرقان را جزو منحرف ترین انسان های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دکتر مفتح پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با فرمان امام خمینی(ره) عضو شورای انقلاب اسلامی شد و به عنوان یکی از نیروهای متفکر در کنار شهید مطهری فعالیت های حوزوی و دانشگاهی خود را ادامه داد. اما به دلیل فعالیت های موثر مورد خشم دشمن بود در لیست اولین ترورهای گروهک فرقان قرار گرفت و 27 آذر سال 58 در ورودی دانشکده الهیات به دست سه نفر از اعضای گروهک فرقان ترور و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.