۱۰:۵۲ - پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

دبیر بنیاد غدیر شاهین شهر و میمه:

برگزاری 85 عنوان برنامه به مناسبت دهه امامت و ولایت در شاهین شهر و میمه

دبیر بنیاد بین المللی غدیر شاهین شهر و میمه، از برگزاری 85 عنوان برنامه به مناسبت دهه امامت و ولایت در شهرستان خبر داد و گفت: مجمع خیرین ازدواج با مشارکت صنوف مختلف در شهرستان شاهین‌شهر و میمه تشکیل شد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام حسن بابایی، در آستانه روز خبرنگار و دهه کرامت و ولایت در جمع اصحاب رسانه شهرستان شاهین شهر و میمه، خبرنگاران را بیسیم‌چی میدان جنگ دانست و اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در آرایش جنگی که رهبر انقلاب تاکید کردند، با دو ویژگی می توانند بیسیم‌چی میدان جنگ محسوب شوند که حقاق تلخ و شیرین جامعه را به درستی بیان کنند اما برای پیشگیری از سوء استفاده دشمن، واقعیت های تلخ را در لفافه و کدگذاری شده مخابره کند.

مجمع مردمی رهروان امر به معروف و نهی از منکر در شاهین شهر تشکیل شد

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه، از تشکیل مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و فعال شدن سامانه ناظر در شهرستان خبر داد و افزود: مجمع امر به معروف و نهی از منکر شبکه ای خودجوش، مردم‌نهاد و گسترده در کشور با پیگری سه ماموریت، تذکر لسانی مردم به مردم، مردم به دولت در قالب ۵۲ تیم مطالبه گر و دولت به مردم است که دفتر این مجمع همزمان با فعال شدن سامانه ناظر در این شهرستان تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر، امور جامعه را اصلاح و از بسیاری فعالیت های موازی دستگاه ها پیشگیری می کند، خاطرنشان کرد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با شعار «دلسوز مردم هستیم و دلسوزانه برخورد می‌کنیم» کار خود را با شناسایی، استعلام و آموزش افراد معتمد شهرستان شروع کرده است.

حجت الاسلام بابایی، با تاکید بر اینکه  اضافه کرد: ضابطان امر به‌ معروف و نهی از منکر بدون هیچ گونه برخورد سلبی و درگیری فیزیکی، به افراد بدحجاب، بی‌حجاب، مزاحمان نوامیس، مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی، بر هم زنندگان نظم شهر با خودروهای شخصی و کسانی که سگ گردانی می‌کنند، تذکر لسانی می‌دهند و در صورتی‌ که افراد متخلف به این ضابطان تعرض کنند، نیروی انتظامی براساس قانون موظف به حمایت از آنها است.

وی با اشاره به فعالیت برخی از متخلفین در بستر فضای مجازی تصریح کرد: کارگروه مقابله با فضای مجازی شهرستان در آینده نزدیک تشکیل می شود که مقدمات آن از جمله فراخوان و شناسایی کانال و گروه ها در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی، در حال انجام است.

مجمع خیرین ازدواج با همکاری صنوف مختلف در شاهین شهر تشکیل شد

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه، با بیان اینکه از بین بردن بنیان خانواده یکی از اهداف مهم غرب است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانه گام دوم انقلاب با تاکید بر خودسازی، راه رسیدن به تمدن اسلامی، را ایجاد جامعه ای با خانواده های سالم بیان کردند که با خودسازی می توان به آن دست پیدا کرد.

وی در ادامه با مقایسه آمار ازدواج های ثبت شده بین سالهای 87 تا 97 کشور و ابراز تاسف از سیر نزولی آن، گفت: بیش از ۱۱ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج در کشور وجود دارد که نیازمند حمایت برای تشکیل خانواده هستند.

حجت الاسلام بابایی، از تشکیل مجمع خیرین ازدواج با مشارکت صنوف مختلف در شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد و با بیان اینکه زوج های جوان شاهین شهری با کمک این مجمع می توانند با پرداخت یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مراسم ازدواج خود را آبرومندانه برگزار کنند، گفت: آستان قدس رضوی نیز هزینه یک سفر رایگان زوج‌های جوان به حرم حضرت ثامن‌الحجج(ع) را تأمین می‌کند.

پویش هم سرنوشیم ما یک خانواده ایم اول ذی الحجه به مدت 25 روز برگزار می شود

وی افزود: همزمان با اول ذی الحجه که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت زهرا(س) بنام روز ازدواج نامگذاری شده است، در لبیک به‌ فرمان رهبر معظم انقلاب برای صیانت از نهاد خانواده پویش «هم سرنوشتیم ما یک خانواده‌ایم…» تا روز 25 ذی الحجه روز خانواده در شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار می شود و مراسم جشن ازدواج جوانان با همکاری خیران صنوف مختلف برگزار می شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به فعالیت سامانه سین در سایت تبیان برای همسان گزینی و معرفی برای ازدواج توسط معتمدین، از اجرای طرح مسجد بازار برای کمک به اشتغال و رونق اقتصادی در این شهرستان شاهین‌شهر و میمه راه‌اندازی خبر داد و افزود: کارگاه مهارت آموزی مشاغل سودآور همزمان با دهه امامت شروع به کار می کند.

برگزاری 85 عنوان برنامه به مناسبت دهه امامت و ولایت در شهرستان

دبیر بنیاد بین المللی غدیر شهرستان شاهین‌شهر و میمه، با تاکید بر اینکه شیعیان، علاوه بر بزرگداشت جشن‌های غدیرخم، مراسم های عزاداری‌ محرم را نیز باشکوه برگزار می‌کنند، به انتشار متنی در فضای مجازی، که نویسنده متن در حمایت از جشن غدیر به عزاداری محرم کم توجهی کرده، اشاره و خاطرنشان کرد: انتشار چنین مطالبی باهدف انحراف اعتقادات مردم صورت می‌گیرد که لازم است کاربران با توجه کافی مراقب اهداف این قبیل نویسندگان مخالف فرهنگ حسینی باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت حدود 85 عنوان برنامه در شهرستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه تجسمی از خاک تا افلاک به مدت سه روز در سه راه فردوسی، برگزاری دعای روح بخش عرفه در جوار قبور شهدای گمنام، پرده خوانی خطبه غدیر، ثبت نام از خادمیاران علوی، همایش میثاق با ولایت، اعزام مبلغ به نقاط مختلف، جشنواره فرهنگی ورزشی، قرائت زیارت جامع کبیره و حرکت کاروان شادی در سطح شهر از جمله برنامه های دهه امامت و ولایت است.

منشور اخلاقی هیات مذهبی در شاهین شهر رونمایی شد/ موزه عاشورا در شهرستان برپا می شود

حجت الاسلام بابایی، از رونمایی منشور اخلاقی هیات مذهبی شهرستان خبر داد و افزود: منشور اخلاقی هیات مذهبی شامل بایدها و نباید هایی است 20 تعهد الزام آور برای مسئولان هیات مذهبی دارد که جلوگیری از آسیب های وارده به هیئت های مذهبی موظف به رعایت آنها هستند.

وی از برگزاری مسابقه کتاب خوانی از کتاب اشک باید رازدار باشد، ویژه دهه محرم خبر داد و با بیان اینکه مقدمات برپایی موزه عاشورا در شهرستان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: با وجود اسناد تاریخی بدست آمده، سابقه برخی هیئت های عزاداری شهرستان دارای قدمت بیش از صد ساله هستند و جای خالی موزه عاشورا احساس می شود که با تهیه سند منگوله دار، مسئولان هیئت های عزاداری کلیه اقدامات و برنامه های خود را در این اسناد ثبت می کنند که پس از جمع آوری همه اسناد سال آینده برای نخستین بار موزه عاشورا در شهرستان برپا می شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، در ادامه با معرفی سه خبر برتر نشست قبلی خود، به مناسبت روز خبرنگار با اهدای هدیه و لوح سپاس از خبرنگاران شرکت کننده تجلیل کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.