۱۱:۱۰ - پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸

دادستان شاهین‌شهر و میمه:

شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است/ لزوم تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: شیوه غلط معماری شهری، رفت‌وآمد مردم و خودروها را بسیار کند و دشوار کرده و نزاع‌های خیابانی و پرونده‌های شکایات مردم را افزایش داده است.

به گزارش شاهین پرس؛ محسن بوسعیدی، در دیدار مردمی با نمازگزاران مسجد المهدی(عج) شاهین شهر، با اشاره به ضرورت تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد با محوریت امام جماعت گام موثر در کاهش بسیاری از آسیب های جامعه است که نمازگزاران نسبت به آن باید اهتمام داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه کارشناسان امور قضایی و پلیس به اعضای این شورا آموزش‌های لازم حقوقی و قضایی را می‌دهند تا گروه‌های آمرین به معروف و ناهیان از منکر با حمایت قانون تشکیل شود، خاطرنشان کرد: بر اساس موازین شرعی و قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر، امری عمومی و وظیفه همه مردم است و دستگاه‌های انتظامی و قضایی نیز به موجب قانون موظف هستند از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند.

وی تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر، پلیس امنیت اخلاقی را در اجرای طرح ناظر یک در برخورد قانونی با افرادی که در خودروها کشف حجاب می‌کنند همکاری و مشارکت خواهند داد.

شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

بوسعیدی، با انتقاد از نحوه نادرست مدیریت شهری در مناطق مرکزی شاهین‌شهر، اظهار کرد: در کوچه‌های شش متری خیابان فردوسی، مجتمع‌های مسکونی شش طبقه ساخته و بیش‌تر از ظرفیت این خیابان مراکز تجاری بهره‌برداری شده است که این شیوه غلط معماری شهری، رفت‌وآمد مردم و خودروها را بسیار کند و دشوار کرده و نزاع‌های خیابانی و پرونده‌های شکایات مردم را افزایش داده است.

وی از شهروندان خواست که مطالبات قانونی خود را از شورا و شهردار شاهین‌شهر در خصوص لزوم اصلاح مدیریت شهری بیش‌تر کنند و نگذارند تراکم بالای جمعیتی و رفت‌وآمد خودروها که برای خیابان فردوسی افتاده است برای سایر خیابان این شهر هم بی افتد.

مدعی العموم شهرستان شاهین شهر و میمه  با تاکید بر اینکه هرچه حساسیت مردم به پیرامون محیط زندگی خود در مناطق شهری بیشتر باشد به همان نسبت ضریب امنیت اجتماعی و اخلاقی شهروندان نیز افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: دریک مورد شاهد بودیم که حساسیت یکی از شهروندان به رفت‌وآمدهای مشکوک در یکی از کوچه‌های این شهر به دستگیری و متلاشی شدن باند حرفه‌ای سرقت خودرو منجر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین‌شهر و میمه، این نوید را به شهروندان نیز داد که از این پس هر هفته چهارشنبه شب ها در یکی از مساجد این شهر جلسه پرسش و پاسخ برگزار می شود که جلسه آینده در مسجد فاطمیه خیابان عطار شاهین شهر برگزار خواهدشد.

کاهش چشمگیر جرائم در شهرستان شاهین‌شهر و میمه

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز در ادامه این جلسه، از کاهش چشمگیر جرائم در این شهرستان خبر داد و افزود: باوجود افزایش 30 درصدی جمعیت شاهین‌شهر در ایام تابستان و افزایش گشت‌های پلیس، جرائم خشن رخ نداده است.

سرهنگ حسین بساطی، به کاهش 50 درصدی تصادفات جاده‌ای در این شهرستان اشاره کرد و افزود: پدیده بی حجابی و کشف حجاب در خودروها، هنجار شکنی است و پلیس طبق قانون موظف است با آن برخورد کند.

وی تأکید کرد هر راننده‌ای که در خودروی شخصی اقدام به کشف حجاب کند بلافاصله شماره خودرو ثبت و پس از چند دقیقه به اطلاع مالک خودرو می رسد که موظف است به پلیس اخلاقی مراجعه کرده و در خصوص تخلف اخلاقی خود توضیح دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به برخی مشکلات ترافیکی در مناطقی از شاهین‌شهر، از جمله مشکل تردد در فرعی دو غربی خیابان فردوسی و تقاطع سه راهی مسرور، این قول را داد که درخواست‌های مردم را در شورای ترافیک شهرستان شاهین‌شهر و میمه مطرح کند.

سرهنگ بساطی، به اجرای طرح جمع آوری ارازل در بوستان ها و معابر عمومی شاهین شهر اشاره کرد و از موفقیت آمیز بودن این طرح و رضایت مندی شهروندان خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه، با تأکید بر اینکه برخورد مؤدبانه در اعمال قانون بسیار تأثیرگذار است، گفت: آموزش مداوم پرسنل این نیرو با قوت ادامه دارد تا پلیس همواره با احترام با مردم برخورد کند.

در این رابطه بخوانید

*در چهار سال گذشته ۷۰۰ واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

*تفاوت قیمت اقلام در بازار شاهین شهر ناشی از کمبود نیرو نظارتی است

*عمل کرد تعزیرات حکومتی در شاهین شهر ناکافی است

*برپایی قسط و عدل در جامعه بر عهده مردم است

*برخی از دستگاه های فرهنگی به وظایف خود کامل عمل نمی کنند

*حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی شاهین شهر صادر شد/ سگ گردانی های برخی، عموم شهروندان را آزرده خاطر کرده است

*شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

*در یک سال اخیر ۴۸ هزار پرونده قضایی مختومه شده است

*بازدید دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه از روستای سیل زده سُه

*ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، ۷۰۰ واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

*مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند

*حاکمیت تفکر لیبرال بر بخشی از مدیریت اجرایی شهرستان از دهه هفتاد

*لیبرال ها و منافقین دشمنان اصلی شهید بهشتی بودند

*بررسی ۵۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۶

*نقش دوجانبه مردم و مسئولان در ارتقاء امنیت اجتماعی/ لزوم تشکیل هیئت های امر به معروف و نهی از منکر

*امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

*دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

*فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

*برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از ۲ هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

*هیچ ماموری بدون شاکی خصوصی به منازل ورود نکرده است

*برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

*باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

*کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روند دادرسی را طولانی می کند

*رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهین شهر و میمه معرفی شدند/ تصاویر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.