۱۲:۲۰ - جمعه ۰۷ تیر ۱۳۹۸

امیر سرتیپ دربندی:

شهدای ایران درس حقوق بشر به دنیا دادند/ شهدا فدائیان واقعی کشور ایران هستند

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، گفت: شهدای دوران دفاع مقدس با خلوص نیت و ایثارگری های مثال زدنی خود درس حقوق بشر به دنیا دادند.

به گزارش شاهین پرس؛ امیر سرتیپ غلامحسین دربندی، در هشتمین یادواره سرداران و 141 شهید شهر گز برخوار، با اشاره به رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: ژنرال های آمریکایی باید درس حقوق بشر را از رزمنده های نوجوان کشورمان بیاموزند که فقط با عشق به شهادت و جهاد راه خدا با دشمنان بعثی می جنگیدند.

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، به حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران که منجر به شهادت 290 نفر مسافر شد اشاره کرد و افزود: فرمانده ناووینسنس آمریکایی برای کشتار 290 مسافر بی دفاع هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران نه تنها مواخذه نشد بلکه مدال شجاعت هم دریافت کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا در دو ماه اخیر دو سیلی محکم از جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده است خاطرنشان کرد: اولین سیلی پاسخ محکم و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن بود که ترامپ را اصلا لایق پاسخگویی ندانست و دومین سیلی نیز سقوط پیشرفته ترین پهباد جاسوسی آمریکا بود که چند روز قبل پس از تجاوز به حریم هوایی کشورمان با موشک های سوم خرداد هوافضای سپاه پاسداران سقوط کرد.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مرهون مجاهدت خالصانه رزمندگان اسلام و در راه خدا دانست و تصریح کرد: سقوط تحقیرانه پهباد گلوبال آمریکایی، در حالی رخ داد که نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس جرات پاسخ دادن نداشتند زیرا وعده یاری خداوند حتمی است و امروز ترس از ملت ایران به لطف شهدای با اخلاص مان، در دل دشمنان از جمله آمریکا قرار دارد.

وی اضافه کرد: شهدای گرانقدر کشورمان، شاگردان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و مکتب عاشورا هستند، آنها رزم عاشورایی کردند تا اسلام عزیز بماند و ملت ایران در نبردی نابرابر با دشمنان غربی عربی عبری سربلند باشند.

امیر دربندی، حمله هوایی دشمن بعثی به مناطق مسکونی در شهرها و روستاهای کشورمان را دیکته و حمایت استکبار و ایادی در منطقه دانست و بیان کرد: صدام با حمایت بیش از 37 کشور به مرزهای کشورمان حمله کرد بطوریکه حضرت امام (ره) در پایان جنگ تحملی در بیانه‌ای اعلام کرد: ما در جنگ تحمیلی ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکست دادیم.

شعار مردم فریب جانم فدای ایران برخی افراد دروغ است شهدا فدائیان واقعی کشور ایران هستند

این فرمانده دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه در دنیا جنگ‌های زیادی اتفاق افتاده که با پایان جنگ یاد سربازانشان فراموش شده، به بازگشت پیکرهای 150 شهید گلگون کفن به آغوش وطن و خانواده هایشان اشاره و خاطرنشان کرد: خاطرات دوران دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند است و فقط جمهوری اسلامی ایران است که با افتخار برای شهدای خود ارزش قائل است بطوریکه برای تفحص پیکرهای شهدای خود که اغلب در مناطق عملیاتی صعب العبور، رمل ها و باتلاق‌ها و حتی میادین مین به جا مانده از دشمن بعثی هستند تاکنون یک‌ هزار و ۲۰۰ نفر شهید تقدیم کرده، یادواره ها برگزار و مقام شامخ آن ها را گرامی می دارد؛ در حالی که در هیج جای دنیای ملت های دیگر برای شهدای خود این چنین ارزشی قایل نیستند و تنها به نوشتن چند کتاب بسنده می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدا در نزد خداوند متعال مقام والایی دارند و بدون نیاز به غسل و کفن به خاک سپرده می شوند، تصریح کرد: برخی به دروغ و برای فریب جوانان شعار جانم فدای ایران سر می دهند در حالی که فدائیان واقعی ایران رزمندگانی بودندزیر شنی های تانک دشمن برای اعتلا و سربلندی کشور ایران جان عزیز خود را تقدیم کرد.

جنگ تحمیلی رژیم بعثی جنگ انسانیت در برابر حیوانیت بود

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، تجاوز و جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق به خاک کشورمان را جنگ انسانیت در برابر حیوانیت خواند و اظهار کرد: دشمن برای این که کاغذ نوشته رمز دار را از شکم رزمنده ای خارج کند زنده زنده بدنش را با سرنیزه سلاخی کرد یا رزمنده ای دیگر از بس شنی های تانک از روی بدن او رد شده بود فقط چند تکه کوچک از استخوانش باقی ماند و یا آن سرباز مسیحی که یک روز پیش از شهادتش در سنگر جبهه به دین اسلام مشرف می شود و با انتخاب نام مهدی محمدی برای خود در روز بعد شربت شهادت نوشیده و به دیدار حضرت حق می شتابد و اینان فدائیان واقعی وطن هستند.

امیر دربندی،  به کشتار غیر نظامیان در ایران، سوریه، یمن، افعانستان و عراق توسط کشورهای مدعی مدافع حقوق بشر اشاره کرد و افزود: کشور ایران در حالی به نقض حقوق بشر متهم می شود که در جریان جنگ تحمیلی برای آرامش و راحتی اسرای عراقی، خانواده‌های آنان را با هماهنگی صلیب سرخ جهانی به عنوان میهمان جمهوری اسلامی به ایران دعوت می کند تا عزیزان اسیر خود را ملاقات کنند.

وی افزود: یا زمانی که هواپیمای دشمن مدرسه ابتدایی دخترانه‌ای را مورد هدف قرار داد، امام خمینی (ره) به همه فرماندهان و خلبانان نیروهای هوایی فرماند دادند خشم خود را کنترل کنند و از بمباران مناطق مسکونی، مراکز عمومی، مدارس و بیمارستان‌ها خودداری کرده و فقط مراکز نظامی را مورد هوف قرار داده شود.

سرنگونی پهباد غول پیکر آمریکایی توسط سامانه سوم خرداد نشان صلابت و قدرت جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی، آرامش، امنیت و صلابت کشور را مدیون شهدای کشور بالاخص شهدای دوران دفاع مقدس بیان کرد و اظهار کرد: براساس آیات قران کریم کسی که اهل جهاد باشد و در میدان جنگ با دشمن مبارزه می کند، این فرد مومن است و مورد رحمت الهی قرار می گیرد و این از ویژگی های مومنان واقعی و جهادگران در راه خدا است.

امام جمعه شهر گز برخوار افزود: نعمت‌هایی که از سوی خداوند متعال به شهید عطا می‌ شود، همانند نعمت‌هایی که به اشخاص عادی داده می شود نیست؛ بلکه مراد، نعمت‌ها و کمالاتی است که تنها نصیب بندگان الهی و برگزیدگان خاص می شود، است.

وی جهاد را یکی از ابزارهای مقاومت بیان کرد و با اشاره به سالگرد ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در سال 60، خاطرنشان کرد: خداوند را شاکر هستیم که این سرمایه بزرگ را برای ملت ایران باقی گذاشت تا جمهوری اسلامی ایران با صلابت جلوی زیاده خواهی های دشمنان ایستادگی کند.

حجت الاسلام هاشمی، ادامه داد: سخنان منطقی و باصلابت رهبر معظم انقلاب اسلامی با نخست وزیر ژاپن و سقوط پهباد رادارگریز آمریکایی نشانه قدرت و صلابت این نظام است که به لطف خون شهدای عزیز به دست آمده است.

امام جمعه شهر گز، با بیان اینکه روح شهدا حاکم بر اعمال همه ما است، افزود: شهید والا مقام حسین خسروی جزی، هشتمین شهید عملیات محرم است که در یازدهم آبان سال 61 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش امشب در هشتمین یادواره شهدای شهر گز حضور پیدا کرده و هشتم تیر در گلزار شهدای شهر گز به خاک سپرده خواهد شد.باید قدر شهدا را بدایم

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.