۱۷:۰۰ - دوشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

پیش بینی جمع آوری زکات فطره 45 میلیارد تومانی در عیدفطر امسال

رئیس ستاد زکات استان اصفهان، گفت: اگر امسال مبلغ زکات فطره، به ازای هر نفر، ده‌ هزار تومان اعلام شود، حدود ۴۵ میلیارد تومان زکات فطره در استان اصفهان جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر در نشست ستاد احیای زکات شهرستان شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به تأکید قرآن کریم در اهمیت پرداخت زکات، گفت: نماز، زکات و ولایت زیر بنای اسلام هستند و زکات مهم‌ترین ابزار حاکمیت اسلامی است.

رئیس ستاد زکات استان اصفهان، افزود: اگر امسال مبلغ زکات فطره، به ازای هر نفر، ده‌ هزار تومان اعلام شود، حدود ۴۵ میلیارد تومان زکات فطره در استان اصفهان جمع‌آوری می‌شود که با این مبلغ می‌توان به فقرا و نیازمندان کمک کرد.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر باران در برخی از استان‌های کشور، گفت:‌ با وجود خسارت‌های بارندگی در برخی از استان‌ها، این بارش‌ها برای استان ما و به ویژه کشاورزان، نعمت بود و مردم با پرداخت زکات، شکر این نعمت را به جا بیاورند.

مهدی کریمی، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین‌شهر، نیز در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته مبلغ ۳۴۳ میلیون تومان زکات در این شهر جمع‌آوری شد خاطرنشان کرد: درمان بیماران نیازمند، تأمین جهیزیه و هزینه‌های تحصیل و معیشت مددجویان از عمده مصارف زکات جمع آوری شده در شاهین‌شهر بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.