۰۸:۴۰ - شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

کارشناس مسائل سیاسی:

نرمش قهرمانانه رهبر انقلاب در موضوع هسته ای ملت را بیدار کرد/ تصحیح نگرش افکار عمومی نسبت به رابطه با آمریکا

کارشناس سیاسی، موضع گیری رهبر انقلاب در موضوع برجام را بر اساس آموزه های خطبه 125 نهج البلاغه دانست و اظهار کرد: نرمش قهرمانانه سبب ایجاد یک موج روشنگری شد تا امروز آحاد مردم برای از سرگیری فعالیت های هسته ای خوشحال باشند.

غلامعلی کریمی در گفتگو با شاهین پرس؛ با اشاره به دستور اخیر رهبر انقلاب به سازمان انرژی هسته ای مبنی بر آماده سازی مقدمات تأمین 190 هزار سو در چهارچوب برجام از سوی دولت، اظهار کرد: امروز یکی از انتقاداتی که به دولت و شخص آقای صالحی به عنوان رییس سازمان انرژی اتمی وارد می شود این است که چرا تاکنون نسبت به ظرفیت و اجازه ایران برای فعالیت های هسته ای در چهارچوب برجام کاری صورت نگرفته است.

کارشناس مسائل سیاسی، افزود: امروز مشخص شده است که ایران حتی فراتر از حد تعهدات برجام هم مسائلی را پذیرفته است و آن بخش مجاز کار را نیز متوقف کرده است، اما پس از دستور صریح رهبر انقلاب برای از سرگیری فعالیت های هسته ای، این موضوع به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی در همه برهه ها با ایستادگی و پافشاری بر حقوق منطقی و اساسی مسئولان کشور، در برابر خواسته های ملت ایران عقب نشینی کرده اند، تصریح کرد: امروز هم اگر قرار است دولت برجام را با اروپایی ها ادامه دهد، باز هم همین عزم راسخ مسئولان برای احقاق حقوق اساسی جمهوری اسلامی در برجام می تواند اروپایی ها را یک قدم به عقب برگرداند.

کریمی، با اشاره به عملیات روانی مضحک ترامپ و ادعای دروغین تغییر رفتار جمهوری اسلامی بعد از خروج آمریکایی ها از برجام، ابراز کرد: ترامپ با این کار خود می خواهد یک موج رسانه ای ایجاد کند تا بتواند بهره برداری های خود را از این موج داشته باشد، البته افکار عمومی جهان این صحبت های ترامپ را مسخره کردند.

استاد دانشگاه، نحوه رفتار رهبر معظم انقلاب در قضیه برجام از ابتدا تاکنون را بر اساس آموزه های خطبه 125 نهج البلاغه مبنی بر تبیین حقایق برای جاهلان و تثبیت حقیقت برای عاقلان دانست و گفت: امروز بحث نرمش قهرمانانه جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب سبب ایجاد یک موج روشنگری برای همه مردم و مسئولان در همه سطوح شده است که دیگر کسی نمی تواند غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و اروپایی ها را انکار کند و همگان به این حقیقت رسیده اند که دشمنان ذاتی ما در هر صورت حلال مشکلات نخواهند بود.

وی دستور رهبر انقلاب برای تآمین 190 هزار سو را به عنوان نویدی برای تغییر نگرش اکثریت مسئولان و ملت ایران در خصوص مذاکره و رابطه با آمریکا و غربی ها توصیف کرد و افزود: ذوق و شوق عجیبی برای از سرگیری فعالیت های هسته ای کشور در جامعه ایجاد شده است و دیگر فضای فکری مه آلود سال 1392 در بین مردم وجود ندارد و عکس تفکر آن زمان را اکنون در میان مردم شاهد هستیم و امروز مردم حتی به غنی سازی 20 درصد فکر می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.