۰۹:۱۴ - چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

بانوی مبارز دوران ستمشاهی:

بصیرت مهمترین نیاز جامعه انقلابی است/افراد متدین همواره پایبند به انقلاب هستند

بانوی مبارز انقلابی شاهین شهر، محبوبیت امام خمینی(ره) در میان مردم را مهمترین انگیزه انقلابیون دانست و اظهار کرد: متدینین پایبند به انقلاب هستند و احساس پشیمانی نمی کنند، البته عده ای نسبت به غفلت ها ابراز تأسف می کنند که نشان از دغدغه و علاقه آن ها به انقلاب دارد.

به گزارش شاهین پرس؛ انقلاب اسلامی سال 57 در سایه اراده الهی و ایستادگی ملت ایران در برابر ظلم و رژیم ستم شاهی به پیروزی رسید و امروز پس از گذشت 39 سال بدون هیچ ترسی از تهدیدها و تحریم های دشمنان با عزت و اقتدار به حرکت خود ادامه می دهد.

دهه فجر برای آنها که دوران انقلاب را به یاد دارند، سرشار از خاطرات تلخ و شیرینی است که شاید در تاریخ این کشور دیگر تکرار نشود، روزهایی که روایتگر عشق و دلدادگی مردمی است که برای لحظه به لحظه آن، هر آنچه در کف داشتند را دادند و لحظاتی سراسر حدیث نامکرر عشق یک ملت دلداده در راه آرمانها و عقیده هایش را رقم زدند.

یادآوری خاطرات روزهای پیروزی انقلاب این روزها از هر زبان و به هر روایتی خاطره انگیر و ماندگار است، یکی از تلخی های حکومت نظامی و خونهای ریخته شده می گوید و دیگری از لحظات وصال یار و دیدار امام؛هر آنچه که هست یادآور روزهایی است که ملت ایران با شرکت در راهپیمایی‌های گسترده و سر دادن شعارهایی «مرگ بر شاه»، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و «الله اکبر» کاخ رژیم مستبد پهلوی را درهم شکسته شد.

بازخوانی روزهایی که خیلی هم دور نیستند و چهار دهه از آنها سپری شده مجالی برای یادآوری مسیری است که در راه آن سختی های زیادی کشیده شده و لحظات ناب آن هر کدام صحنه ای از نصرت و امداد الهی است، لحظاتی که مرور آنها به قلبها اطمینان و به اراده ها استحکام می بخشد، اراده و اطمینان برای ادامه مسیری که ریشه های پرقوت آن در قلب میلیونها ایرانی جا خوش کرده و به هر روایت شکوفه می دهد.

**********

فرشته صرامی، یکی از بانوان مبارز انقلاب است در بیان خاطرات روزهای پیروزی انقلاب، با اشاره به مبارزات مردمی با حضور زنان علیه رژیم منحوس پهلوی، گفت: با گسترده شدن دامنه راهپیمایی ها ابتدا به همراه تعدادی از بانوان مبارز شاهین شهری پیاده روی هایی داشتیم و به تدریج که اعتراضات از اصفهان به شاهین شهر کشیده شد، در تجمعات حضور فعالی داشتیم و اعلامیه های امام خمینی(ره) را در سطح شهر پخش می کردیم.

شرایط مبارزات و بافت شاهین شهر قبل از انقلاب

مبارز انقلابی دوران ستمشاهی، با بیان اینکه همواره تهدیدها، دستگیری ها و شکنجه ها از سوی رژیم پهلوی برای مبارزان وجود داشت، گفت: مسجدالمهدی شاهین شهر نخستین پایگاه مردمی در این شهر بود و عوامل ساواک با حضور در مساجد تهدید می کردند اگر امشب افرادی برای اعتراض بیایند، چماق داران بر سر آن ها خواهند ریخت و اینگونه قصد داشتند با رعب و وحشت تا مردم را از ادامه نهضت منصرف کنند.

وی با اشاره به سختی های آغاز نهضت برای متقاعد کردن مردم علیه ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی، اظهار کرد: ابتدای نهضت عمدتاً با حضور نیروهای جوان تحصیلکرده متدین و فرهیخته و با سطح سواد بالا همراه بود اما به تدریج و با روشنگری های انقلابیون، سایر مردم هم به ماهیت کثیف رژیم پهلوی در دین زدایی، بی عدالتی های رژیم وابسته کشور به بیگانگان برای تاراج اقتصادی و فرهنگی نیز پی بردند.

مدیر بنیاد رشاد شاهین شهر، علاقه و محبت مردم نسبت به شخصیت و رهبری امام خمینی(ره) را مهمترین انگیزه مردم برای حضور گسترده و جدی علیه حکومت پهلوی دانست و بیان کرد: کمترین آزادی سیاسی برای فعالیت های انقلابی در زمان شاه وجود نداشت، اما آزادی بسیار زیادی در زمینه بی بند و باری و فساد اخلاقی مهیا بود.

این مبارز انقلابی، با اشاره به بافت نامناسب شاهین شهر از لحاظ شئونات اخلاقی و اسلامی بودن در زمان طاغوت، اظهار کرد: مکان کنونی پاساژ ملت در آن زمان مشروب فروشی بود و تعداد زیادی از آمریکایی ها در شاهین شهر ساکن بودند و محل دانشگاه مالک اشتر محل تحصیل فرزندان آن ها بود، از طرفی هم جو امنیتی عجیبی در شهر وجود داشت و به دلیل حضور آمریکایی ها، نیروهای ساواک به صورت گسترده در شهر حضور داشتند.

رژیم احتمال کوچکترین تحرک انقلابی در شاهین شهر را نمی داد

وی با بیان اینکه با توجه به بافت شهری و جمعیتی شاهین شهر در آن زمان، رژیم هیچ گونه احتمالی برای انقلاب در این منطقه نمی داد، افزود: به لطف تلاش ها و رهبری حجت الاسلام موسوی و حرکت انقلابیون، پیاده روی و راهپیمایی اعتراضی و شعرخوانی مداحان در مبارزه با رژیم فاسد پهلوی در شاهین شهر صورت گرفت.

صرامی، پیروزی انقلاب را ناشی از حرکات خودجوش و خدایی مردم تحت رهبری امام خمینی(ره) دانست و ابراز کرد: در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم شاهین شهر در اعتراض به رژیم پهلوی شدت گرفت و آمریکایی ها به همراه خانواده هایشان اسباب و اثاثیه را رها کردند و از شاهین شهر گریختند.

بانوی مبارز انقلابی شاهین شهری، با اشاره به تأسیس جامعه اسلامی زنان در شاهین شهر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پس از پیروزی انقلاب فعالیت های خوبی نظیر آموزش احکام  و مبانی اعتقادی اسلام و تشیع و آموزش های نظامی برای زنان در این مرکز صورت ‏می گرفت، مراکز فساد جمع شدند و آمریکایی ها و ساواکی ها از شهر بیرون رفتند.

افراد متدین احساس پشیمانی نمی کنند

وی گرایش به تجملات، سهم خواهی عده ای از انقلاب و دوری از شرایط همکاری و همدلی را عامل کند شدن مسیر برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی ارزیابی و خاطرنشان کرد: انسان های متدین همواره پایبند به انقلاب هستند و هرگز احساس پشیمانی نمی کنند.

مدیر بنیاد رشاد شاهین شهر، با بیان اینکه تنها انسان های سست ایمان و کسانی که نقشی در شکل گیری انقلاب نداشته اند، امروز ابراز پشیمانی می کنند، افزود: امروز انقلابی هایی که به وضع موجود انتقاد دارند و از غفلت های انقلابیون برای سپردن کار به دست افراد غیرانقلابی احساس تأسف می کنند که این با پشیمانی بسیار متفاوت است و نشان از دغدغه و علاقه آن ها به انقلاب دارد‏.

بانوی فعال انقلابی، با بیان اینکه دشمنی دشمنان امروز بیش از گذشته است، خاطرنشان کرد: اگر ما بخوابیم، دشمن بیدار است و ضربه را خواهد زد، امروز داشتن بصیرت مهمترین نیاز جامعه انقلابی است و رهبر معظم انقلاب هم به همین دلیل تأکید بسیاری بر روی لزوم ایجاد بصیرت در جامعه دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.