۰۹:۱۳ - جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶

رئیس شورای شاهین شهر:

جلوی فسادهای مختلف در شهرداری می ایستم/ آمادگی شهرداری برای همکاری با بخش خصوصی

رئیس شورای شاهین شهر ضمن اعلام آمادگی شهرداری برای همکاری با بخش خصوصی گفت: عهد می بندم که جلوی فسادهای مختلف در شهرداری بایستم.

به گزارش شاهین پرس، مهرداد مختاری در جمع اصحاب رسانه شهرستان، در تشریح گزارش ۱۰۰ روزه فعالیت شورای دوره پنجم شاهین شهر، در واکنش به افزایش غیر اصولی بودجه شهرداری در دوره چهارم شورا، گفت: عمده درآمد شهرداری شاهین شهر از محل شهرسازی و ارزش افزوده آلایندگی صنایع است که با توجه به استانی شدن ارزش افزوده، و تغییرات طرح تفصیلی جامع شهری، شورای چهارم با علم به کاهش منابع درآمدی شهرداری، بودجه شهرداری را افزایش داده است.

رئیس شورای شاهین شهر با بیان اینکه 60 درصد ضوابط شهرداری در طرح تفصیلی جامع شهری دست خوش تغییرات شده است افزود: طرح تفصیلی جامع شهری سبب شد شهروندان تمایلی به دریافت پروانه ساخت نداشته باشند و یکی از منابع درآمدی شهرداری کاهش چشمگیری پیدا کند که با پیگیری های مجدانه بازنگری ضوابط شهرداری آغاز شده و بزودی تکمیل خواهد شد.

شهرداری شاهین شهر دست سرمایه گذاران را بشدت می فشارد

وی چشم انداز شهرداری شاهین شهر برای درآمد پایدار را سرمایه گذاری در امور رفاهی و تفریحی عنوان کرد و افزود: شهرداری دست سرمایه گزاران را بشدت می فشارد و آماده همکاری با بخش خصوصی است که واگذاری و برون سپاری، بیش از 40 پست سازمان فرهنگی ورزشی به بخش خصوصی به همین منظور انجام شده است

مختاری با اشاره به نهایی شدن پروژه خط متروی شاهین شهر به اصفهان گفت: خط راه آهن شهری پس از کش و قوس های فراوان به طول 13 کیلومتر ما بین اتوبان اصفهان به تهران، بصورت روگذر از میدان ولیعصر شاهین شهر به میدان استقلال اصفهان در شورای عالی فنی تهران به تصویب رسیده است.

رئیس شورای شاهین شهر با بیان اینکه در توافق با صنایع آزادسازی های مسیر انجام شده است اضافه کرد: برای اجرای پروژه خط مترو بیش از 20 هزار اصله درخت در مسیر وجود دارد که در نظر داریم بوسیله دستگاه های ویژه به مکان مناسب تری انتقال و مجددا احیا شوند.

وی افزود: در حالی که چارت سازمانی شهرداری شاهین شهر 486 نفر است اما سه برابر چارت سازمانی، قریب به هزار و 500 نفر نیرو به صورت رسمی و قراردادی در شهرداری شاهین شهر استخدام شده اند که با پرداخت ماهیانه شش میلیارد تومان حقوق حدود 75 درصد بودجه شهرداری صرف هزینه های جاری می شود.

با تمام توان جلوی فسادهای مختلف در شهرداری می ایستم

مختاری اضافه کرد: متاسفانه از دوره های قبل مرسوم شده همه افراد حقوق بگیر شهرداری ماهیانه بطور ثابت حتی بدون کار کردن 175 ساعت اضافه کار دریافت می کنند، که عهد می بندم که جلوی فسادهای مختلف در شهرداری بایستم و در قدم اول تا پایان سال و به هر طریق ممکن 100 نفر از نیروهای مازاد غیر بومی فاقد کیفیت کار تعدیل خواهند شد.

وی از تدوین دو برنامه پنج ساله و بیست ساله برای شهر خبر داد و با تاکید بر تکمیل همه پروژه هایی که از دوره قبل شروع شده، گفت: شهرداری شاهین شهر 28 طرح عمرانی نیمه‌تمام با 40 میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا دارد و عملیات اجرایی 24 طرح دیگر را نیز تا پایان سال جاری شروع خواهد کرد.

رئیس شورای شاهین شهر در خصوص انتقال ایستگاه تاکسی اتوبان معلم به جنب مجموعه گردشگری شرق شاهین شهر که باعث مشکلاتی برای شهروندان شده است، گفت: تصمیم گیرنده برای این موضوع تنها شهرداری نیست.

هفته نکوداشت شاهین شهر امسال برگزار نمی شود/ توزیع عادلانه خدمات شهری در همه محله های شهر

وی از برگزار نشدن هفته نکوداشت شاهین شهر در سال جاری خبر داد و افزود: بدلیل تقارن با زمان برگزاری مراسم هفته نکوداشت شاهین شهر با دهه فاطمیه این مراسم در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

مختاری با بیان اینکه اعتقاد به شورای شفاف با مردم دارم اما بدلیل نبود زیرساخت امکان برگزاری جلسات علنی با حضور خبرنگاران وجود ندارد اما تلاش می کنیم که در آینده نزدیک کلیه لوایح و مصوبات شورا را در سایت شورا بارگزاری خواهیم کرد.

وی احداث فرهنگسراهای متعدد با هزینه‌های ده‌ها میلیاردی، و واگذار نشدن اسناد اراضی، حقوق و عوارض محله های گلدیس، هشت بهشت،مسکن مهر و نسیم از جمله دلایل برخوردار نبودن این محله ها از امکانات و خدمات شهری عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم عدالت را در توزیع عادلانه اعتبارات و خدمات شهری به تمام محله های شهر رعایت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.